Sabtu, 14 Mei 2011

ULANGTAHUN KE-42 TRAGEDI 13 MEI 1969


Semalam genap 42 tahun peristiwa rusuhan kaum terburuk 13 Mei 1969 berlaku di negara ini. Pelbagai iktibar yg boleh kita ambil drpd tragedi tersebut. Bagi seluruh rakyat Malaysia, diharap melalui tragedi itu, kita dapat mempelajari cara untuk lebih menghormati perasaan kaum-kaum lain dan jangan sesekali membangkitkan isu-isu sensitif.

Untuk orang Melayu pula, hanya perpaduan kukuh antara kita saja yg dapat membangkitkan perasaan hormat kaum lain terhadap hak-hak kita. Jika kita bersatu, nescaya kaum lain tidak berani mempersoalkan kepentingan kita.  

5 ulasan:

  1. Amat benar sekali jika kita ingin belajar dan insaf dari sejarah. Lain pulak bagi yang menangguk di air keruh dan cuba hendak menjadi jagoan dan menulis semula sejarah...... Buat kaum Melayu/bumiputera .....renung renungkanlah... perpaduan kita hari adalah penentu hari depan generasi kita.

    BalasPadam
  2. janganlah nak mencuba sekali lagi. tolonglah kerana perkara pahit telah aku hadapi....

    BalasPadam
  3. 14 may has damage our nation's intergrity very2 badly...

    udah2 lah tu

    lupakan saje .....niat kita bako je.....kita bako...

    kita mesti bersatu padu.......

    BalasPadam
  4. melayu lupa sejarah kerana keluarga 5 beranak ni belum di terbalikkan hatinya untuk bertaubat.hanya tuhan yg mampu terbalikkan hati keluarga anuar ibrahim ni.rakyat msia jadi kacau bilau,senang cop je 4 beranak ni keluarga 69.

    BalasPadam
  5. dap kominis, pas syiah ,keadilan zionis.ya allah ya tuhan ku kau bukakanlah hati mereka2 ini agar balik kepangkal jalan.alngkah seronoknya kalau org melayu bersatu umno,pas,pkr,perkasa,kita umat terpilih .ingat lah saudara2 ku Bani tamim,gulungan yg hilang dan sedang diburu oleh yahudi ortodok adalah

    BalasPadam