Isnin, 16 Mei 2011

APA AKAN JADI KEPADA MALAYSIA JIKA PAKATAN RAKYAT MENANG PRU 13???

Republik Malaysia

Pernah tak anda bayangkan PRU ke 13 akan datang akan dimenangi oleh Pakatan Rakyat? Dengan kata lain BN tumbang dan tidak lagi berkuasa di Malaysia. Jika Pakatan Rakyat menang, apa yang akan berlaku kepada Malaysia? Bolehkah mereka mentadbir negara ini dengan baik & memberi keadilan kepada seluruh rakyat?

Sekarang aku nak bawakan anda semua satu analisis yg aku buat secara peribadi perkara-perkara yang bakal @ mungkin berlaku kepada negara ini sekiranya Pakatan Rakyat ditakdirkan memerintah. Jom kita lihat:

1. Jika Pakatan Rakyat (PR) memerintah, Malaysia mungin akan diheret ke kancah huru-hara akibat ketidaksefahaman di kalangan pemimpin PR dalam pembentukan kabinet. Buktinya kita sudah dapat lihat sekarang. Belum lagi berkuasa, mereka sudah berbalah tentang siapa yang lebih layak jadi Timbalan Perdana Menteri. PR juga sampai kini belum mampu mengeluarkan senarai kabinet bayangan (shadow cabinet) sekiranya mereka memerintah negara.

Jika mereka asyik berbalah tentang jawatan, bila masa pula mereka dapat mentadbir negara ini. Ekonomi negara mungkin merudum, pelabur akan angkat kaki dan kehidupan rakyat semakin terhimpit. Inikah yang kita mahukan?

2. Jika PR berkuasa, mereka mungkin akan meminda Perlembagaan Persekutuan. Sudah pasti perkara utama yg sudah lama diidam-idamkan mereka (baca : DAP) untuk dipinda adalah semua perkara yg bersangkut-paut dengan keistimewaan Melayu-Bumiputera (Perkara 3, 152 & 153). 

Jadi tiada lagi hak keistimewaan Melayu dan bumiputera, Islam bukan lagi agama rasmi, bahasa kebangsaan bukan lagi Bahasa Melayu, tiada lagi peruntukan biasiswa untuk Melayu-bumiputera dan pemansuhan kuota biasiswa pendidikan untuk Melayu-bumiputera. Sekarang, semuanya berdasarkan merit. Siapa yang kaya @ kuat dialah yg akan menang.    

3. Jika PR mentadbir, sistem pemerintahan negara ini mungkin akan menggunapakai sistem republik. Dengan kata mudah, sistem Raja Berperlembagaan & Demokrasi Berparlimen yg diamalkan sekarang akan dimansuhkan. Nama negara ini bukan lagi Persekutuan Malaysia tetapi Republik Malaysia.

Ketua negara bagi sistem republik adalah Presiden. Jadi, sudah pasti kuasa Raja-Raja Melayu akan dihapuskan. Raja-Raja Melayu akan hidup seperti rakyat biasa yg tiada kuasa (tidak pasti sama ada jika ini berlaku adakah orang Melayu akan bangkit menentang? Mungkin juga tidak kerana org Melayu sudah berpecah teruk ketika ini).


4. Jika PR berkuasa, kuasa politik & ekonomi kaum Cina akan bertambah kukuh. Mereka akan menjadi dominan dalam apa jua bidang di negara ini. Dengan kuasa politik di tangan mereka (baca : DAP), sudah pasti mereka akan menentukan hala tuju negara ini mengikut telunjuk mereka. Sesiapa yg menentang (baca : Melayu), akan disumbat ke dalam penjara @ ISA (jika PR tidak mansuhkan).

5. Orang Melayu n bumiputera akan dipinggirkan. Tiada lagi keistimewaan kepada mereka. Di bawah PR, org Melayu bakal merempat di bumi sendiri. Kehidupan mereka akan sengaja disusahkan. Peluang untuk berniaga diketatkan, kerjaya di perkhidmatan awam dihadkan dan tiada layanan istimewa untuk mendapat biasiswa melanjutkan pelajaran. Nasib org Melayu-bumiputera bakal menjadi seperti org Melayu Singapura.

6. Jika PR memegang kuasa, rusuhan kaum persis peristiwa 13 Mei 1969 berkemungkinan besar akan berlaku. Ini kerana jika tindakan mementingkan satu kaum sahaja (Cina) dalam semua bidang/layanan tidak sama rata, kaum-kaum lain akan bangkit memberontak. Tidak mustahil rusuhan kaum bakal terjadi. Segalanya mungkin.

7.  Jika PR mentadbir, jawatan-jawatan strategik negara seperti Ketua Polis Negara & Panglima ATM mungkin akan dipegang oleh kaum Cina (jika kaum lain pegang pun tidak lebih sebagai boneka saja). DAP tahu dengan memegang jawatan tersebut, kuasa mereka akan terus terjamin. Mereka boleh menggunakan kuasa ketenteraan pada bila-bila masa untuk menghapuskan golongan yg cuba menentang mereka.

8. Negeri berpenduduk majoriti Cina seperti P. Pinang akan diberi autonomi atau kuasa pemerintahan sendiri. Jadi DAP boleh menjadikan P. Pinang sbg Singapura ke-2. Dasar untuk men'cina'kan P. Pinang dapat direalisasikan.

9. Jika PR memerintah, kampung-kampung Melayu/kawasan berpenduduk majoriti Melayu mungkin akan dirobohkan. PR (baca : DAP) akan memastikan tiada lagi kawasan yg kaum Melayu menjadi penduduk majoriti. Strateginya ialah untuk memecahkan undi Melayu. PR telah buat semua ini di P. Pinang, di mana DAP telah merobohkan Kg. Buah Pala (kampung tradisi kaum India) & kampung tradisi Melayu di Balik Pulau dengan pelbagai alasan.

10. Jika PR berkuasa, negara ini akan menerima campur tangan / perlu mengikut telunjuk 'tangan-tangan tersembunyi' (the hidden hand - baca : Zionis, Amerika & Singapura). Anwar Ibrahim sbg teman rapat Zionis dan DAP yg dibiayai PAP Singapura memungkinkan semua ini berlaku. Malaysia akan dijajah semula & tidak lagi bebas menentukan nasib sendiri. Nasib Malaysia akan menjadi seperti Afghanistan dan Iraq.        
   

32 ulasan:

  1. Aku rasa kalau PR menang kelak, scenario yang tuan sebut tidak akan berlaku. Sebab orang Melayu masih akan jadi pemerintah negara. DAP akan jadi macam MCA dan Gerakan dalam BN. Jadi tuan jangan risau, Melayu akan jadi TUAN di negara ini.

    BalasPadam
  2. betul jd tuan tapi tuan boneka

    BalasPadam
  3. Ketuanan Melayu. Jangan merasa selesa sangat. Tak mustahil perkara tersebut akan berlaku seperti kata tuan GAD.

    BalasPadam
  4. memang betul kata ketuanan melayu kat atas tu, melayu akan jadi TUAN macam kat SINGAPORE dan tang terbaru kat PENANG, ketuanan melayu ni banyak berimiginasi atau pun penjual agama dan bangsa.

    BalasPadam
  5. Salam Perjuangan…
    Minta jasa baik tuan pautkan blog kecil saya ini ke blog tuan…

    alamijiwaparadox@blogspot.com

    blog tuan sudah saya pautkan di blog saya…
    terima kasih.

    BalasPadam
  6. har har har... melayu jadi boneka? tuan pon skrg jadi boneka.. cam mana tu..

    BalasPadam
  7. Pengkomen 'ketuanan melayu' kata dap macam mca gerakan dalam bn?Mimpi ke?Dap pegang kerusi majoriti terbesar dalam pr.Mca,gerakan berapa kerat aje kerusi dalam bn.Dalam bn,umno dominan tapi dalam pr dap yg dominan.Buatlah kira2 sikit,jangan tulis tak ikut fakta.

    BalasPadam
  8. ketuanan melayu...?skrg siapa ranking org kaya kat malaysia ni...org cina ke org melayu...so fikir2kan lah..di bawah pemerintahan sapa?

    BalasPadam
  9. segalanya mungkin...

    BalasPadam
  10. Negara yg kita nak bukan ketinggalan zaman, apa BN berikan pada kita selama 54 thn ini? 20 thn dulu duit singapura currecy serata dgn malaysia kenapa duit singapura boleh meningkat begitu cepat dan tinggi? Kenapa keselamatan di UK lebih baik daripada M'sia, adakah negara mereka lebih besar daripada kita? Kenapa negara kita byk masalah seperti kes liwat? tak hapis x2 kes liwat nak sampai bila ni? Dah berapa lama? setiap kali dekat masa nak undi kes macam x2 ada. Ini-kah imej M'sia bagi luar negara? Jadi anak M'sia tak rasa malu jika kamu ditanya diluar negara? Jangan tidur lagi bangunlah orang M'sia, undilah siapa yg patut?

    BalasPadam
  11. Saya tak kisah sapa pun PM kat Malaysia ni asalkan gaji dibayar setiap bulan tanpa ada masalah hahaha... kita boleh lihat contoh yang baik pada pemerintah kerajaan negeri pakatan rakyat. Nik Aziz, Azizan, dan Lim Guan Eng, hanya tinggal di rumah sendiri dan rumah kerajaan dijadikan rumah tetamu.

    BalasPadam
  12. tanpa nama berkata~sokong apa lu cakap~actually aku rasa dalam masa kini~sudah tiada berkira malayu, cina, india atau kaum lain~kerana kita adalah orang malaysia~dulu adalah dulu,kini adalah kini~kita tidak boleh sentiasa tengok dulu, takut dulu. ini akan menyebabkan kita tak boleh meningkatkan dan ini juga menjadi satu alasan bagi orang politik menjadi lebih kaya.

    BalasPadam
  13. Ha ha ha Tak perlulah nak bertikam lidah mengatakan itu salah itu benar....sedangkan diri sendiri pun belum tahu baik budi pekerti...cermin diri hiasi peribadi...Biar Allah yang menilai apa yang kita buat....Lagi banyak kita berkata - kata perkara yang tidak sahih semakin banyak dosa yang kita dapat semakin berkurangan pahala yang ada....Masya Allah.

    BalasPadam
  14. AS.salam
    aku tak kesah orang cina ke orang melayu ke india ke jadi pemerintah asalka dia beragama islam dan kuat menegakkan syariat islam.

    BalasPadam
  15. sy tak rasa akan jadi cm ni...bab asal kan yg memerintah tu org islam...tak kisah la dia melayu ke india ke cina ke..bab selama bn memerintah apa jd kat melayu?hanya wat melayu jadi miskin kat negra sendiri....tapi dengan ada ya ulamak ..skang ramai cina dap dah masuk islam...dan keluarga mereka akan jadi melayu islam..mcm mahathir..asal mamak????????? tapi dia bukan org melayu.......sebab itu dia bawak masuk semua kedai mamak kat dalam malaysia dulu....sampai ilang rezeki kedai makan melayu.......tp kite tak perasan..bile di kaji balik..baru lah sedar..kedai mamak di wujud bab mamak yg mahathir bawak masuk dulu...sampai mereka berkuasa..tengok bola kedai mamak....sampai kawan2 islam dari luar negara sendri kata..mereka suka pergi ke kelantan..kerana suasana sana ..penigaa islam....dalam 100% ..makna ya malaysia tetap sama ....kalau ketua menteri kite islam..kenapa takot kan hukum hudud bila mca menolak bersama pas?nampak ya..gerakan mca itu pn tak suka islam berkembang selama ni..

    BalasPadam
  16. sy anak jati perak..umno dah rampas undi kami..kami menetap kt singapore..kami balik dari jauh berkonvoi untuk mengdundi pas beramai2..tapi bile undi kami di curi..kami rasa terkilan sangat2...sebab tu kat kl & selangor makin aktif anak perantau negeri perak menubuh kan gerakan..penubuhan...dan kelab anti dacing & umno semua tu meluah kan rasa ilang percaya ke pada najib ..kenpa undi kami di curi..kenapa dan kenapa...walau cam na pun..najib pasti tumbang pada pru 13 ni..bab ikhlas ilang percaya kami ke pada perdana menteri skarang..dato seri najib b abdul razak..bab undi ni hak kami..kami yg menentu kan pemimpin..kami nak undi sapa itu terpulang kepada kami..kerana kalau umno pejuang melayu..pejuang islam..pejuang bangsa..dah lama melayu dan islam tak jadi cm ni kt malaysia ni..kepada kroni kaya raya...rakyat hanya mampu suap kan 50 ringgit untuk membuat mcm2 ..dan pemimpin atas kaya raya..kalau umno tumbang..salah kan saja pada diri sendiri..kerana umno mendesak rakyat supaya jd seperti ini..kalau tau rakyat nak kan islam....kuat kan islam..kalau rakyat tak suka rasuah...buang kan tabiat rasuah..dan kalau rakyat tak suka di ganggu..jangan kacau ceramah org..kalau rakyat tak suka kan maksiat..jangan melakukan kan maksiat..kerana kami penentu hidup pemimpin..pemimpin hanya kuli kepada rakyat..bila2 masa saja pemimpin itu akan tumbang,,,dan skang telah tiba ya masa untuk umno bersedia dengan segala kemungkinan pada pru 13 nanti..walau pn tahu..skang umno semakin risau apa akan terjadi pada pru 13 ni..jwapan ya umno pasti tumbang,,,tumbang kerana ke egoan mencuri hak rakyat...duit rakyat.....

    BalasPadam
  17. saya sokong tanpa nama dari singapore ni...saya bertugas di perak masa rampasan itu berlaku...huhuhu...rakyat perak memang tak akan dapat lupa peristiwa itu....siap engko wahai bn, mca dan mic....bn ibarat cremin kaca tumpah ke batu...walau diambil dan digam bagi cantum tetap tak akan baik dan cntik...baik buang beli cermin baru........

    BalasPadam
  18. Saya orang Melayu Johor..kehidupan sekarang memang susah saya ambik sikap kerajaan sekarang perlu diubah,perlu berubah sikap,kearah mementingkan rakyat..pemimpin yg ada rasuah,kaya raya kroni dan menjahanamkan negara..saya percaya pada perubahan...dan pr mesti ambil alih perintahan negara asal bukan umno. 54 tahun negara di perintah..hasil negara di curi olih pemerintah umno untuk diri kekayaan mereka sendiri....

    BalasPadam
  19. orang2 BIRU baru 1 penggal memerintah rumah da 3-4juta...kerajaan sekarang tidak telus...buktikn pada rakyat!!!...BR1M bagi pada siapa owg kaya or orang miskin...aku tengok yg amik kereta besar2....mereka kata klo kerajaan bg bantuan nak jugak...mme lh even klo bertukar kerajaaan pn mereka kne buat benda yg sama...pastu mengungkit pemberian melalu LAGU...mmg kerajaan dah terdesak nk undi...

    BalasPadam
  20. apa pun perang akan berlaku,bayangkan bom 2 tepi jalan akan meledak bila kereta 2 cina dap berada di jalan raya.kepala 2 mereka akan dipenggal.karpal singh,lim kit siang akan mati secara misteri dan sadis sekali

    BalasPadam
  21. NI SEMUA PROPA JERKK....
    MELAYU MAJORITY LAH...
    DAN PAS SERTA PKR PUN RAMAI MELAYU...
    DAN NK UBAH PERLEMBAGAAN BUKAN SENANG..
    KENA ADE PERSETUJUAN 2/3 KERUSI PARLIMEN,,
    DAN PAS PKR MELAYU TAK BODOH UNTUK SEMUA2 NI..
    YANG KURANG CERDIK IALAH UMNO..
    NEGARA BYK HUTANG SAMPAI LA NI TAK MENURUN PADAHAL MENINGKAT HAIYOOO.. TAMBAH DENGAN KES LEMBU SCORPENE SEMUA..ADUH MUNTAH DENGAN BN TUKARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

    BalasPadam
  22. Salam semua, saya zack berusia 35 tahun merupakan pengundi tegar BN, untuk PRU13 nanti tangan saya sudah bersedia untuk memangkah PR. Sekian.

    BalasPadam
  23. dulu saya terpengaruh saya undi pembankang,dan selepas saksikan sendiri,apa yang dah berlaku saya akan tetap pilih bn,untuk negara tercinta

    BalasPadam
  24. BN DAH TERDESAK. MEREKA TAHU AKAN KALAH DLM PRU KE 13. JADI MEREKA DAH SIAPKAN SEMUA TEKTIK KOTOR UTK DAPAT TERUS MEMERINTAH MALAYSIA. MACAM-MACAM MEREKA AKAN BUAT DAN SIARKAN SAAT HAMPIR HARI MENGUNDI NANTI. DAN TUNGGULAH PADA PETANG HARI MENGUNDI NANTI PUN MEREKA AKAN BUAT 'SURPRISE' UTK SEMUA RAKYAT MALAYSIA. INGATLAH WAHAI MANUSIA.., DI SAAT KAMU MERANCANG, ALLAH JUGA MERANCANG UTK KAMU. PERANCANGAN ALLAH YANG PALING TERBAIK. LA HAULAWALA QUWWATA ILLA BILLAH...

    BalasPadam
  25. you GAD cibai....orang Cina skrang bukan orang Malaysia kah? Apa tu 1 Malaysia? Aku bukan pro BN atau apa. Tapi tak baik kalau kutuk kaum-kaum lain. Tak paham zaman skrang ni masih ade orang cibai macam u...niama puki

    BalasPadam
  26. pada sapa nak ubah kita tak boleh halang undi mereka. Apa depa nak pilih silakan...harap-harap pilihan yang tepat dan memberi kebaikan. mana-mana parti ada peluang untuk menang. dan bersedia untuk memerintah dan berbakti pada rakyat. Benci membenci, kutuk, maki-hamun, tuduh-menuduh dah jadi perkara biasa. Dosa dan pahala dah bercampur tuan....Insya allah yang benar akan menang.....

    BalasPadam
  27. BUKALAH MATA. SEDARLAH. JANGAN BAGI PELUANG PR PERINTAH NEGARA. MUSNAH SISTEM BERAJA DAN KEDAULATAN NEGARA KITA NANTI. JANGAN MENIDAKKAN. FAHAMILAH APA KONSEP YG DIBAWA OLEH DAP (PERJUANGAN SAMA DENGAN PAP) YG MENGAMALKAN DASAR KOMUNIS.
    https://www.facebook.com/photo.php?v=322397301222671&set=vb.294777037317978&type=2&theater

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p480x480/164253_601044716574868_2077803669_n.jpg

    ORANG CINA SENDIRI PUN XSEMUA SOKONG DAP. MEREKA BAWAK DASAR KOMUNIS!
    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p480x480/164253_601044716574868_2077803669_n.jpg

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodoh la kau, mca dan gerakan dah mampus pd pilihan raya 2008, jelasnya semua cina menyokong dap. malaysia akan bankrupt pd tahun 2019 kalau BN menang. PAS saya sokong.

      Padam
  28. bn , sebenar nye , nak malaysia , orang melayu yang berkuase , bukan cine , orang cine nie , musuh dalam selimut , kene paham , pas pati islam , kenape ? Tolong cine , dalam pru13 , sepatut , nye tolong orang melayu yang islam , nak ptptn , di hapus kan , sebenar nye ptptn tu untuk tolong orang melayu untuk belajar , cine jadi ketinggalan , kalau dap yang memerintah , orang melayu di pinggir kan macam singapore , kite anak melayu , kene memperjuangkan hak melayu , umno untuk melayu , tanpa umno malaysia tak merdeka sampai sekarang , jangan lah , otak orang melayu di kuasai , dengan janji janji bodoh .

    BalasPadam
  29. xrela peliwat.pembohong.penzina.perompak. jd perdana menteri

    BalasPadam