Ahad, 8 Mei 2011

AWAS!!! TENTERA SALIB AKAN MENYERANG MALAYSIA


Gerakan untuk mengkristiankan Malaysia telah menghampiri kemuncaknya. Perjumpaan paderi seluruh negara di Pulau Pinang yg memutuskan untuk menjadikan Kristian sbg agama rasmi Malaysia & menjadikan orang Kristian sbg Perdana Menteri Malaysia telah menjelaskan apa yg tersirat di minda komuniti Kristian selama ini.

Gerakan penyebaran Kristian di Malaysia telah giat dilancarkan selepas tercetusnya Gerakan Kebangkitan Islam pada dekad 1970-an di negara ini. Sejak itu, pelbagai strategi halus dilakukan dengan sasaran mengkristiankan orang Melayu seramai mungkin. Lalu, berlakulah isu pemurtadan umat Islam seperti yg terjadi dalam kes Aishah Bukhari, Lina Joy dan ramai lagi. Ini semua bukan berlaku secara kebetulan tetapi memang telah dirancang dgn rapi oleh musuh Islam.

Semangat Perang Salib yg berlangsung selama 200 tahun tidak pernah padam di sanubari penganut Kristian. Selagi Islam tidak ditundukkan, selagi itu mereka akan meneruskan propaganda halus mereka menyerang Islam. 

Islam di Malaysia memang telah diserang dari pelbagai sudut. Lihat saja anak muda Melayu pada masa kini. Celik mata saja hiburan. Akademi Fantasia (AF), Idola Kecil, Mentor dan sebagainya (sekadar menyebut beberapa contoh) adalah segmen hiburan yg diadakan semata-mata untuk melalaikan anak muda ini dari dekat dengan amalan agama mereka. Ia memang agenda terancang musuh-musuh Islam tapi tidak disedari oleh sebahagian besar drpd kita.

Pemimpin Kristian yg terlibat semasa Perang Salib pernah menyatakan bahawa Islam tidak dapat dikalahkan dlm peperangan fizikal kerana mereka berperang dengan al-Quran di tangan kanan , manakala pedang di tangan kiri. Jadi cara untuk mengalahkan Islam adalah dengan menjauhkan mereka drpd al-Quran. Ia dibuat dengan cara halus seperti hiburan, menyebarkan cara hidup Barat & keseronokan dunia. Bila mereka sudah asyik dgn keseronokan dunia, jati diri mereka akan hilang. Lalu, mereka tiada kemampuan lagi utk mempertahankan agama.

Gerakan menyebarkan Kristian di negara ini bukan baru. Ia telah dijalankan sejak kedatangan penjajah Portugis lagi. Namun begitu, mereka tidak pernah berjaya. Orang Melayu masih teguh berpegang kpd ajaran Islam.

Status Islam sbg agama rasmi Malaysia tidak pernah disenangi oleh kelompok ekstremis Kristian. Mereka telah merancang pelbagai strategi untuk menamatkan status quo ini. Seperti yg aku tekankan sebelum ini, PRU 2008 telah mengubah lanskap negara ini dr pelbagai segi. Perpecahan kronik orang Melayu Islam pasca PRU 2008 telah membuka kesempatan untuk kaum bukan Melayu untuk melancarkan perang saraf menguji ketahanan org Melayu. Pelbagai tuntutan melampau telah mereka suarakan kpd kerajaan. Mereka sedar org Melayu telah lemah. Org Melayu tidak mungkin dapat menghalang kemaraan mereka. Malaysia sudah semakin hampir jatuh ke dalam genggaman mereka.

Kini, puak komunis-zionis DAP telah menjumpai satu formula terbaik untuk menakluk Malaysia. Mereka tahu jika terus memainkan sentimen anti hak keistimewaan Bumiputera mereka tidak akan menang selamanya. Mereka tidak boleh berdiri sendiri hanya bersandarkan kpd sokongan orang Cina. Jadi mereka mencipta satu formula iaitu dengan memainkan sentimen keagamaan. Mereka menghasut penganut Kristian bahawa kerajaan tidak melayan mereka dengan adil. Kerajaan lebih mengutamakan agama Islam. 

Strategi ini amat bahaya terhadap kehidupan pelbagai kaum di negara ini. Ia boleh mencetuskan konflik antara penganut Kristian dan Islam. Puak ini telah nampak formula sebegini boleh menguntungkan mereka. Mereka menjangkakan orang-orang Kristian akan menyokong mereka. Jika ia menjadi kenyataan, harapan mereka untuk menakluk Malaysia akan tercapai.

Ini berita yg amat menggemparkan umat Islam. Perang Salib baru telah dilancarkan terhadap umat Islam di negara ini. Selepas hak-hak kestimewaan kaum Melayu diserang, kini satu lagi serangan dilancarkan kepada mereka iaitu agama Islam. Jadi, telah lengkaplah serangan terhadap umat Melayu Islam negara ini. Apa lagi yg boleh kita perkatakan.

Kita mengharapkan agar kerajaan dapat bertindak dengan cepat bagi menangani isu ini agar ia tidak merebak ke konflik yg lebih rumit. Tapi apakah kita boleh mengharapkan 100% kpd kerajaan saja? Kerajaan Malaysia pimpinan Melayu dilihat semakin tidak berupaya untuk bertindak terhadap dalang-dalang dari puak minoriti ini. Jadi, tak lain tak bukan orang Melayu sendirilah yg perlu bermuhasabah diri n merenung semula apakah kelemahan mereka selama ini. Orang Melayu perlu bersatu! Serangan terhadap mereka telah mencapai tahap yg melampau. Org Melayu tidak boleh lagi menjadi defensif. Mereka perlu melakukan serangan balas pula terhadap puak pelampau ini.

Sikap budi bahasa orang Melayu tidak pernah dikenang oleh puak pendatang ini. Mereka mengambil kesempatan terhadap sikap lemah-lembut kaum Melayu. Mereka menganggap kaum Melayu lemah. Tetapi mereka silap. Orang Melayu bangsa yg suka memendam rasa. Mereka tidak suka mengganggu orang. Tapi apabila mereka dikacau & tahap kesabaran telah mencapai kemuncaknya, kaum pendatang ini pasti akan menerima padahnya.

17 ulasan:

  1. di mana suara PAS dalam hal seberat ini? Masih nk pertahankan kata org UMNO saja buat cerita ke? masih nk bela golongan haram tu ke? sepatutnya dalam hal seberat ni walau siapa pun UMNO, walau PAS dan UMNO berseteru tp bila soal agama wajib TIADA KOMPROMI... PAS WAJIB PERSOALKAN DAN SIASAT RAKAN PAKATANNYA bukan spin masih mahu membela golongan haram utk nampak baik di mata golongan tersebut.

    SAYA KESAL DGN PAS SECARA KESELURUHANNYA!

    BalasPadam
  2. izinkan hamba utk pinjam post tuan hamba untuk tatapan di blog hamba

    BalasPadam
  3. pas patut keluar dari pakatan.pas kene bersuara..jgn jdi katak bawah tempurung je...di bodoh kn dgn parti DAP....

    BalasPadam
  4. Salam perjuangan,

    Mohon link ke blog Tuan.

    TQ

    BalasPadam
  5. kalau cakap takde fakta bagus diam lah..fitnah tu dosa besar bro

    BalasPadam
  6. ape UMNO buat untuk menangani masaalah ini .sila jawab

    BalasPadam
  7. God bless yoU.. mmg umat kristian sllu disalah anggap.. Tuhan Yesus mengasihimu saudara :)
    bagi umat-umat kristian yang terbaca artikel ini
    tolong kuatkan iman dan jgn marah2 sebab Tuhan Yesus berkata kasihilah musuhmu..
    Galatia 5:19-21 perbuatan daging telah nyata
    Roma 12:21

    Jesus love u :)

    BalasPadam
  8. ada org kristian msuk agama islam,x juga org bising2.knpa bila org islam msuk agama islam,nak kecoh2?semuanya terletak pada individu itu tersendiri.

    BalasPadam
  9. serahkan semuanya kepada Tuhan,biar Dia campur tangan..kita tak tahu pun apa akan jadi selepas ni..teruskan berdoa agar penyelesaian akan muncul tak lama lagi..bertenang..God bless..

    BalasPadam
  10. Jesus loves you~

    BalasPadam
  11. sabar ja la kita umat kristian..Tuhan Yesus tidak pernah mgajar kita untuk mjdi sprti mana yang dikatakan dalam blog ini..setahu sy politik tiada dikatakan dalam bible..so bg umat kristian jgn trpengaruh dgn blog ini..pa pn kita brdoa sahaja bg mrka..kita harus saling mgsihi satu sama lain..kita smua bsaudara..perlu tahu paderi tu adalh pemimpin aliran katolik..penulis blog ini perlu tahu bhwa katolik dan kristian tidak sama..agama katolik dan agama kristian adalah bebezah..renung2kanlah..Tuhan memberkati kita semua..I love Jesus crist..Amen..

    BalasPadam
  12. Allah bapa di syurga adalah kasih... kita hanya satu keturunan..Adam dan hawa...Salah ka diri kita@keluarga kita!atau allah bapa di syurga metakdirkan kita menjadi seorang kristian atau muslim???kenapa harus membenci satu sama lain??bukan ka allah maha pengasih dan penyayang???jangan menghakimi sesama mu manusia..sebab allah bapa lah hakim atas kita semua...hiduplah dengan saling mengasihi dan menghormati... Amen!!!!

    BalasPadam
  13. Kata orng "Ibubapa yg jahat tidak semestinya anaknya juga jahat."kadang2 ayat yg kita slalu gunakan adalah seperti indah dimata kita buruk dimata orang lain so...berkata & berfikir secara cetek adalah orang yg suka menghasut & berfitnah. "Jangan Kerana Nila Setitik, Rosak Susu Sebelanga"
    tenungkanlah....

    BalasPadam
  14. (Semangat Perang Salib yg berlangsung selama 200 tahun tidak pernah padam di sanubari penganut Kristian.)
    Ayat ini seperti kamu sahaja yg berfikir...bagi kami yang tlah berlalu itu biarkanlah berlalu...niat untuk berperang dlm kehidupan sebenarnya adalah niat individu itu sendiri... mengungkit perkara yg lalu dan x mnganggap perkara demikian sebagai pengajaran adalah manusia yang punya akal yang rendah....

    BalasPadam
  15. Jika inginkatakan seperti demikian...jika anda punya keluarga...janganlah membiarkan anak2 kami punya bakat dan juga janganlah biarkan anak2 kamu membuat keputusan sendiri!

    BalasPadam
  16. (Ini berita yg amat menggemparkan umat Islam. Perang Salib baru telah dilancarkan terhadap umat Islam di negara ini. Selepas hak-hak kestimewaan kaum Melayu diserang, kini satu lagi serangan dilancarkan kepada mereka iaitu agama Islam. Jadi, telah lengkaplah serangan terhadap umat Melayu Islam negara ini. Apa lagi yg boleh kita perkatakan.)INI NAMANYA KAMU SEORANG PENGHASUT YANG BERJAYA!

    BalasPadam
  17. haha.... sape yg benarkan AF,Idola Kecil tu dibuat... Bukan kerajaan skrg ke? Kalu program2 untuk Islam mcm ceramah budget ckit plak.... X ke tu lebih ke arah kebaratan? Pikir la ckit.....

    BalasPadam