Sabtu, 21 Mei 2011

DAP MERAUNG MELAYU TAK JADI GADUH



Andai demonstrasi yang dilakukan oleh Pemuda UMNO, PERKASA & AMK di hadapan ibu pejabat Utusan Malaysia bertukar menjadi pertempuran sesama mereka, sudah pasti DAP adalah pihak yang paling bergembira kerana percaturan mereka mahu melihat Melayu bercakaran secara fizikal tercapai.

Namun begitu, hasrat mereka tidak kesampaian kerana anjing suruhan mereka AMK membatalkan niat untuk berdemonstrasi kerana gerun akan kelibat Pemuda UMNO dan PERKASA. DAP sudah pasti menangis tersedu-sedan kerana AMK gagal menunaikan hajat yg sudah lama mereka pendamkan selama ini.

AMK sama saja seperti PAS yg hanya berani berdepan dengan kaum wanita, kanak-kanak dan orang tua. Keengganan AMK untuk meneruskan hasrat berdemonstrasi memperlihatkan tahap keberanian mereka dalam memperjuangkan sesuatu isu yg kononnya mereka di pihak yg benar.

Sekarang kita boleh lihat mereka hanya pandai membuat kecoh semata-mata ingin menarik perhatian rakyat. Mereka sama sekali tidak mampu berdepan dengan kebenaran kerana mereka ternyata di pihak yang salah. Mereka tahu mereka akan kalah jika membicarakan tentang kebenaran. Sebab itu mereka tidak berani membantah secara berdepan, lebih-lebih lagi jika lawan mereka itu adalah Pemuda UMNO atau PERKASA yg ternyata amat konsisten memperjuangkan sesuatu isu.         

3 ulasan:

  1. harap dapat kongsi link agar menjadika politik Malaysia lebih telus, ke arah perpaduan orang Melayu.

    http://malaysianepic.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Harap dapat di teruskan Kerjasama Pemuda UMNO dan PERKASA dimana AMK nak berdemo disitu kita ramai ramai tunggu dan berdepan dengan mereka ..Ada berani?..... Jom ramai ramai ganyang AMK...

    BalasPadam
  3. apa beza melayu jenis 'haprak dgn cina/india sama hprak
    bangsa je melayu ,,kebetulan sampai detik dia ni termasuk dlm senarai 'pentibaian'

    BalasPadam