Ahad, 29 Mei 2011

KERAJAAN PAS KEDAH KEJAM ANIAYA PELAJAR


Kerajaan PAS Kedah telah memecat seorang Timbalan Dekan dan 6 orang pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang didakwa terlibat dalam demonstrasi membantah kelemahan pentadbiran KUIN dan kerajaan negeri.

Perkembangan ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak boleh menerima sebarang teguran. Ini berbeza semasa mereka menjadi pembangkang, setiap saat setiap hari pelbagai kutukan dan kritikan mereka lemparkan kepada pentadbiran kerajaan negeri di bawah BN. Tetapi kini apabila mereka sudah berkuasa, baru mereka rasa bagaimana susahnya menjadi pemerintah. Dan paling penting, mereka tidak tahan mendengar kritikan.

Itulah sikap pembangkang. Mereka melaung-laungkan slogan kebebasan bersuara. Mereka kononnya berjuang memartabatkan demokrasi di negara ini. Namun, apabila terkena batang hidung sendiri, mereka ibarat cacing kepanasan. Cakap tak serupa bikin.

Keengganan Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Abdul Razak menemui pelajar-pelajar KUIN tersebut juga memperlihatkan betapa tidak rasionalnya pembangkang dalam menangani kecaman. Bagi mereka, apabila rakyat berdemonstrasi menentang kerajaan BN itu dinamakan demokrasi, tapi apabila mereka pula berkuasa dan rakyat mengkritik mereka, ia tidak demokratik dan perlu diambil tindakan tegas. 

Tindakan pemecatan itu, secara tersiratnya merupakan amaran kepada mana-mana pihak supaya tidak menentang kerajaan PAS Kedah. Jika menentang buruk padahnya. Inilah juga yang bakal mereka praktikkan sekiranya berjaya memerintah Malaysia. Mana-mana pihak yang cuba berdemonstrasi membantah dasar-dasar mereka pasti akan disumbat ke dalam penjara @ ISA tanpa banyak bicara. 

2 ulasan:

  1. Bukan setakat kejam...malah membunuh pun dah jadi amalan depa...
    Tgok ajela budak kecil yg mati aritu.....kes kecik boleh jadi mati......bodoh punya cikgu PAsial..
    Yg heranya...npe xde sper yg dok kecoh pasal budak tu mati......oooooyyyyaa...sbb budak tu budak melayu.....kalau budak cina atau india...dah lama gegar Malaysia ni.....
    Mmg PASial jadi babi pada DApig...

    wudi

    BalasPadam
  2. Salam dan salam perjuangan. Blog tuan telah saya linkkan di blog saya. Kita sama-sama pastikan DAPig tidak mendapat sokongan dari org2 melayu.

    BalasPadam