Ahad, 8 Mei 2011

SUDAH-SUDAHLAH TU POK NIK!


Manusia seorang ni tidak suka melihat orang Melayu Islam di negara ini bersatu. Dia juga malu mengaku dirinya seorang berbangsa Melayu. Padahal dia tidak tahu yang dia tu dapat jadi Islam sebab dia berbangsa Melayu. Andai dia berbangsa Cina, belum tentu dia berpeluang jadi penganut Islam. Syukurlah, dilahirkan sebagai Melayu. Automatik jadi Islam. Itulah bila otak letak di kepala lutut.

Dia juga sangat benci dengan UMNO - saudara sebangsa & seagama dengannya. Apa saja cadangan yg dinamakan sbg "perpaduan Melayu" bukan saja ditolak dengan keras malah mengecamnya sebagai cara untuk meningkatkan survival politik UMNO.

Adakah kamu wahai Nik Aziz tidak dapat melihat dengan mata kepala kamu sendiri keadaan umat Melayu Islam sekarang? Apakah perpaduan di kalangan umat Melayu Islam sekarang sedang berada pada paras terbaik?

Nak tahu mengapa umat Melayu Islam berpecah dengan teruk sekarang? Sebabnya adalah orang-orang macam kamu nilah wahai Nik Aziz. Nak tanya siapa yg memulakan isu kafir-mengkafir? Siapa yg memulakan isu sembahyang dua imam? Siapa yg berani mengeluarkan fatwa darah orang UMNO halal untuk ditumpahkan? UMNO ke yg memulakannya???

Kamu rela berkawan dengan puak kafir harbi demi untuk menjatuhkan pemerintahan orang Islam di Malaysia. Bagi kamu jika diberi pilihan, Yahudi-Zionis adalah lebih baik dari UMNO. Kerana dendam kesumat turun temurun kamu sanggup memutuskan tali agama dengan orang UMNO. Apa kamu ingat ahli UMNO tu bukan Islam ke? Sudah ada persepsi di kalangan pencacai PAS bahawa Islam adalah hak milik mutlak mereka. Sesiapa yg tidak menganggotai @ menyokong PAS adalah bukan Islam. Habis tu Rasullullah S.A.W & para sahabat bukan Islamlah ek sebab mereka tidak menjadi ahli PAS? Apa punya bangang ini orang PAS daa?

Bercerita @ berdebat dengan ahli PAS tentang politik memang membuang masa. Pemikiran sempit mereka menyebabkan mereka menganggap apa yg pemimpin @ mereka perkatakan semua betul. Kalau bercerita tentang Islam alamat anda bakal kena makilah. Kononnya mereka sajalah yg tahu tentang Islam. Orang yg bukan dlm jemaah mereka jangan sesekali tunjuk pandai tentang Islam.

Apa yg aku lihat dengan pencacai PAS ni, mereka terlalu fanatik dengan pemimpin mereka especially Nik Aziz. Apa saja dia kata @ fatwa yg dikeluarkan semuanya diangguk saja oleh budak-budak hingusan ni. Aku berpendapat semua ahli PAS dh mengangkat taraf Nik Aziz ni ke taraf Nabi akhir zaman bagi orang Melayu Malaysia! Melihat mukanya saja dah dapat pahala kata orang PAS. Nauzubillah. Biasalah dunia akhir zaman.

Perpaduan di kalangan org Melayu di negara ini semakin rapuh. Tak keterlaluan aku katakan bahawa org Melayu kini ibarat berada di penghujung kuasa. Kalau tiada apa-apa tindakan dilakukan untuk menyatukan mereka semula, PRU ke 13 akan menyaksikan kuasa politik Melayu akan rebah. Pada masa tu, orang Melayu tidak perlu menangisi lagi tentang nasib mereka. Nasib mereka telah ditentukan mereka sendiri.

Sepatutnya dalam keadaan sekarang, perpaduan adalah subjek utama yg perlu ditekankan kepada org Melayu. Janganlah dikecam bahawa perpaduan itu hanyalah retorik politik @ untuk menyelamatkan survival politik parti tertentu. Tidak. Negara bertuah ni memang diidam-idamkan oleh puak ultra kiasu yg menjadi proksi setia kepada puak zionis laknatullah. Sudah lama mereka perhatikan negara ini. Strategi mereka untuk melemahkan umat Melayu Islam negara ini adalah dengan cara menghancurkan perpaduan sesama mereka. Kalau boleh biarkan mereka bergaduh @ berbunuh-bunuhan sesama sendiri.

Strategi itu semakin menjadi kenyataan. Apa yg menyebabkan strategi mereka itu menjadi kian mudah adalah adanya pertolongan dari pencacai-pencacai umat Melayu Islam sendiri spt Nik Aziz dan Anwar Ibrahim. Pencacai-pencacai Melayu ini bersedia menabur bakti untuk menghancurkan Islam di bumi dirahmati ini.

Sebenarnya pencacai ini amat memahami strategi zionis ini. Tetapi demi kemarukkan kuasa @ kerana dendam lama kepada UMNO menyebabkan mereka terpaksa tutup mata & meneruskan usaha diperkudakan oleh puak komunis-zionis.

Cuba anda fikirkan sejenak, kenapa puak ultra kiasu semakin berani mempersoalkan kedudukan agama Islam n hak Melayu di negara ini sekarang?Sedangkan dahulu semasa zaman pentadbiran Tun Mahathir mereka bagaikan kecut perut untuk membuka mulut menyentuh isu-isu sensitif tersebut. Jawapannya mudah kerana sekarang sudah ada pencacai Melayu yg memberi laluan n sokongan padu kpd mereka untuk menghina n mempersoalkan hak Melayu. Apa sudah jadi?

Jadi di sini aku nak nasihatkan kepada pencacai-pencacai Melayu ni supaya bertaubatlah sebelum  segalanya terlambat. Mahukah anda melihat anak cucu anda nanti merempat di bumi sendiri? Dihalau dari negara sendiri?Ditembak dan dibunuh bagai binatang yg tidak berguna?Islam tidak lagi boleh diamalkan secara terbuka di negara ini?

Janganlah kerana persaingan politik kita sanggup tutup mata apabila hak-hak kita diancam. Bersaing dalam politik tidak salah. Tetapi apabila perkara-perkara yg menyentuh tentang nasib bangsa n agama apa salahnya kita bersatu. Sebelum kamu wahai pencacai Melayu meninggalkan dunia ni, buatlah satu sumbangan besar kepada bangsa n agama yg boleh dikenang oleh generasi akan datang. Sekurang-kurangnya anda tidak akan dihina di kemudian hari oleh anak cucu kamu di atas kesilapan yg kamu lakukan. Fikir-fikirkan.   

2 ulasan:

  1. dia sudah mkn duet HARAM DAP.tak sangke nik ajis bertopengkan serban.piraaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Nie la oraag Islam sekarang... kerana politik bergaduh... Ulama pun hina... kalau nak tengok dari segi Islam... kalau perjuangkan Islam melayu atau tak, UMNO atau PAS... kerana serang najib Nik aziz dihina..., hujahnya tidak didengari... Ulama dianggap pengkhianat... kerana beza politik... Ustaz Kazim ditolak... hujahnya xderima... nak perjuangkan Islam tolong perjuangkan Islam yang betul jangan Islam Melayu... kalau Melayu janji pukul 8 pun sampai pukul 9... Melayu dgn Islam nie xsetaraf... kau xnak kata ke kau harap lahir yahudi lps tue kata 'syukur dilahirkan yahudi automatik jadi manusia terbaik(menurut yahudi'... jangan rosakkan Islam dengan politik dan Bangsa... kau kata nak jaga Islam tetapi sekarang kau yang gangu ketenteraman Islam... kau hina Ulama... padahal kalau kau nak nasihat nie bukan penggunaan bahasa melayunya... aku tak tahu la kalau kau nie bukan keturunan melayu sbb pengunaan bahasa xkena... Aku disini hanya meluahkan perasaan.. aku tengok perkara tue atas dasar betul atau tidak dan dalil... tidak melibatkan politik atau bangsa... tetapi kamu nie bukan cakap Islam dgn jujur tetapi dengan otak penuh parti politik... aku akhiri dgn ayat yang selalu aku guna... nie semua poyo... permainan politik bodo...

    BalasPadam