Ahad, 22 Mei 2011

PAS LEBIH SAYANGKAN DAP DARI ISLAM


Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dalam satu wawancara dengan majalah Milenia Muslim keluaran Mei 2009 telah mendedahkan mengenai peristiwa di sebalik kejatuhan BN di Perak pada PRU 2008. Beliau menjelaskan bahawa selepas keputusan PRU diumumkan, UMNO Perak telah menyatakan persetujuan untuk bergabung dengan PAS, di mana jawatan Menteri Besar dan semua jawatan Exco akan disandang oleh PAS.

Jika penggabungan UMNO-PAS terjadi, ia akan mencatatkan sejarah kerana kerajaan negeri yang dibentuk akan melibatkan kesemua org Melayu beragama Islam. Tujuan penggabungan itu dilakukan adalah untuk memastikan org Melayu-Islam terus memegang tampuk pemerintahan kerajaan negeri sambil mengelakkan pentadbiran kerajaan negeri didominasi oleh DAP kerana DAP memiliki bilangan kerusi terbanyak dalam Pakatan Rakyat (DAP 18 kerusi, PKR 7 kerusi & PAS 6 kerusi). BN hanya memperolehi 28 kerusi.

UMNO telah menunjukkan keikhlasan untuk melihat Melayu-Islam terus mentadbir negeri, walaupun akan kehilangan semua jawatan. UMNO tidak kisah. UMNO lebih rela PAS yang memerintah berbanding DAP. Tetapi, niat murni itu tiada dalam kotak fikiran PAS Perak.

Harussani mendedahkan lagi bagaimana dia berkereta sepanjang malam untuk bertemu dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz untuk menyampaikan cadangan UMNO Perak itu. Nik Aziz bersetuju tapi menjelaskan dia tiada kuasa pemutus. Kuasa pemutus di tangan Presiden PAS. Haji Hadi turut menyatakan persetujuan apabila beliau sendiri yg menelefon Harussani, namun menyatakan kuasa membuat keputusan adalah di tangan Pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang.

Namun begitu, Ahmad Awang tidak mahu cadangan penggabungan itu direalisasikan dengan alasan PAS tidak mahu bekerjasama dengan mereka yg zalim (UMNO). Dia lebih rela menjalin kerjasama dengan org kafir (DAP). Lalu, hasrat murni penggabungan itu tidak menjadi kenyataan. Akhirnya, Pakatan Rakyat memerintah Perak, di mana Nizar Jamaluddin dari PAS dilantik sbg Menteri Besar boneka DAP.

Namun begitu, dengan takdir Allah swt pemerintahan PR hanya bertahan selama 11 bulan saja. BN kembali memerintah sehingga kini. Melihat peristiwa ini, kita sudah boleh memahami hati perut org PAS. Mereka sama sekali tidak rela untuk bergabung dengan sesama Melayu-Islam kerana mereka lebih pentingkan kuasa. Berganding dengan kafir adalah lebih mulia bagi mereka.

Bagi aku, PAS ini tiada beza dengan DAP. Mereka perlu kita perangi habis-habisan sehingga mereka tiada daya lagi untuk bangun kembali. Kuburkan mereka bersama rakan kafir mereka. Melayu-Islam akan kembali bersatu jika mereka pupus.   

     

1 ulasan:

  1. tak payah lah nak susah-susah gabungkan umno dan pas tu, pas telah menjadi anjing yang amat setia dengan dap. setiap kata dan suruh dap dipatuhi dengan taat dan tawaduk. disuruh pulangkan arak, dipulangkan, disuruh perlahankan aan diperlahankan, disuruh jaga kapal sin langkah mayat dulu sebelum tubuh negara islam dipertahankan sampai mati, negeri yang memberi manfaat tak terkira kepada si mata sepet dipertahankan seluruh jiwa, untung simata sepet dapat geran tanah 999 tahun dan 400 hektar untuk skjc, melayu yang berjuang mempertahankan apa dapat - habuk pun tarak, eloklah tu pemimpin depa pun bukannya sayangkan bangsa melayu ni walapun bangsa melayu inilah majoritinya beragama islam,

    BalasPadam