Sabtu, 3 Disember 2011

NIK AZIZ SETARAF NABI MUHAMMAD SAW????

GAD tak terkejut langsung kalau ada penjilat parti militan PAS yg menyamakan malah meletakkan Nabi junjungan mereka iaitu Nik Aziz melebihi kemuliaan Rasullullah SAW. Org ramai boleh mengecam apa saja terhadap org yg memberi gelaran tersebut.

GAD sudah lama tahu atau pernah mendengar mengenai pengiktirafan yg tinggi melangit yg mereka letakkan kepada Nik Aziz. GAD pernah dengar org PAS mengatakan bahawa Nik Aziz itu wali Allah kerana tak lut senjata dan terbaru ada yg menyamakan Nik Aziz sama taraf dengan Rasullullah SAW. GAD salah kerana ada di kalangan mereka yg meletakkan kedudukan Nik Aziz lebih tinggi dari Rasulullah SAW sendiri sebenarnya.

Pandangan yg amat taksub. Mereka memberi alasan Nabi Muhammad sudah lama wafat, manakala Nik Aziz masih hidup dan wajib dimuliakan setinggi-tingginya. Memang dah sesat dan menyimpang jauh rupanya puak-puak militan aka adik-beradik Taliban @ pemberontak Libya ini. 

Kawan-kawan jangan terkejut sekiranya selepas ini ada pula penjilat PAS yg menyamakan Nik Aziz dengan Allah pula. Dia wajib disembah. Dalam wirid perlu sebut nama Nik Aziz. Nik Aziz adalah jelmaan Allah dalam bentuk manusia. Nauzubillah. Dunia semakin menuju ke penghujungnya. Islam semakin asing. Dan Islam semakin dirosakkan oleh tangan-tangan manusia yg bertopengkan syaitan dan berkopiah putih umpama bulan. Renung2kanlah.


Isnin, 21 November 2011

PAS ALAT PENJAJAH PECAH BELAHKAN UMAT ISLAM?

PAS bukannya parti Islam. Islam adalah agama. PAS pula adalah parti politik. Jadi Islam itu bukan PAS dan PAS itu bukan Islam. Selama ini PAS hanya mempergunakan perkataan 'Islam' pada namanya untuk menarik sokongan rakyat khususnya umat Islam menyokong mereka.

Menentang PAS bukannya menentang Islam. Islam tiada kena mengena dengan PAS. Sebenarnya untuk pengetahuan umum, ketika PAS ditubuhkan pada 1951, penjajah British ketika itu tidak menentang malah menerima pendaftaran PAS. Sedangkan ketika itu, penjajah British telah mengharamkan pertubuhan-pertubuhan politik khususnya berhaluan kiri seperti PKM, PKMM, AWAS, API dan Hizbul Muslimin.

Mengapa British merestui penubuhan PAS? Jawapannya ialah British ingin memperalatkan PAS bagi memecahbelahkan perpaduan umat Melayu Islam yang pada ketika itu begitu kuat di bawah payung UMNO. Kerana perpaduan yg jitu di kalangan umat Melayu Islam lah, Malayan Union berjaya ditumbangkan. Inilah yang digeruni oleh British.

Jadi penubuhan PAS ibarat 'orang mengantuk disorongkan bantal' oleh British. British ingin PAS memecahkan populariti UMNO di kalangan org Melayu pada ketika itu. Biar org Melayu berpecah belah. Jadi konsep 'pecah dan perintah' British boleh terus dilaksanakan.

Selepas itu, berlakulah seperti apa yg dirancang oleh British. PAS menanamkan kebencian umat Islam terhadap UMNO dengan isu kafir-mengkafir dan undi UMNO masuk neraka. Kerja British telah dipermudahkan dengan adanya PAS. British tersenyum riang kerana kerja memecahbelahkan org Melayu kini dilakukan sendiri oleh org Melayu Islam juga.

Jadi, penubuhan PAS ini tiada kena mengena dengan perjuangan memartabatkan Islam. Hanya org yg bodoh dan jahil saja yg percaya PAS itu Islam, Islam itu PAS. PAS sebenarnya syaitan yg kerjanya hanya mahu merosakkan anak Adam. PAS juga ibarat tentera Dajal yg ingin menghancurkan Islam.

British berjaya meninggalkan legasinya iaitu PAS untuk merosakkan Islam dari dalam. Jadi, adalah satu jihad untuk kita semua umat Melayu Islam menentang PAS. Membiarkan PAS berkuasa samalah seperti membiarkan Islam dirosakkan. 

Jadi di sini GAD ingin bersumpah selagi hayat dikandung badan, GAD akan memastikan diri ini berjuang menentang puak kafir PAS sehingga akhir nanti. Sebab PAS lah puak kafir harbi DAP semakin berani mencabar Islam di bumi bertuah ini. Ayuh rakan-rakan semua....mari kita hancurkan puak kafir berserban putih ini!

Selasa, 15 November 2011

BANTUAN KHAS RM100 : PAKATAN HARAM KEPANASAN

Bermula minggu lalu, semua murid sekolah sama ada menengah atau rendah telah mula menerima bantuan khas RM100 seperti yg diumumkan oleh kerajaan dalam Bajet 2012 yg lalu. Bantuan khas yg diberikan bertujuan untuk meringankan beban ibu bapa dalam membuat persiapan persekolhan anak-anak mereka pada awal tahun hadapan.

Tak ada yg boleh diungkapkan selain bersyukur kepada Allah SWT dan berterima kasih kepada kerajaan yg prihatin dengan masalah rakyat. Tidak kisahlah orang nak mengeji bahawa bantuan ini semata-mata untuk memancing undi pilihanraya. Sekurang-kurangnya rakyat tahu bahawa kerajaan ambil berat tentang beban yg mereka tanggung.

Pihak pembangkang pasti kepanasan melihat perkembangan ini. Apa yg paling GAD nak tahu ialah sama ada puak penjilat tegar Pakatan Haram ambil atau tidak bantuan khas ini. Mereka mengutuk pemberian ini tapi akhirnya GAD pasti tanpa malu-malu n tanpa toleh-toleh mereka akan balun juga bantuan ini. 

Biasalah pakatan haram kan cakap tak serupa bikin. Yang halal jadi haram, yang haram jadi halal. Apapun terima kasih kerajaan!
     

Ahad, 13 November 2011

DAP MAHU CINA KUASAI SEKTOR AWAM?

DAP laknatullah ni memang cakap tak serupa bikin. Hari tu ckp klu dapat pegang Malaysia, mereka nak kurangkan penjawat awam. Nak pecat mana penjawat awam yg berprestasi rendah.

Tapi tup-tup dlm laporan Buletin Utama sebentar td, BN Pulau Pinang telah membongkarkan bahawa Kerajaan DAP P.Pinang telah menambahkan bilangan kakitangan awam utk berkhidmat di Pejabat Ketua Menteri. Kalau sebelum PRU 2008, bilangan staf Pejabat Ketua Menteri hanya berjumlah seramai 13 org, tapi selepas DAP memerintah, bilangan tersebut meningkat 100%.

Pengambilan staf tersebut juga dikatakan dibuat terus oleh Pejabat Ketua Menteri dan bukan melalui Setiausaha Kerajaan Negeri.

Memang dasar Yahudi aka Zionis betul komunis DAP ni. Mereka cuba ciptakan satu isu perkauman demi meraih undi. Tapi bila kena pada batang hidung sendiri, itu tak apa kata mereka. 

GAD tak tau apa nasib rakyat Malaysia jika DAP kafir harbi ini memerintah (mintak dijauhkan). Tapi puak militan PAS mgkn menjadi rakyat yg paling gembira jika 'khalifah' DAP pegang teraju negara. Confirm Malaysia bakal diistyharkan sbg Daulah Islamiyah. Sebab kata mereka "kami lebih rela DAP yg perintah Malaysia dari orang UMNO"...Fikir2kanlah.
    

Jumaat, 11 November 2011

DAP ZIONIS TINDAS PENARIK BECA PULAK!!!

Lepas satu satu parti paling rasis dalam dunia ni tunjuk sikap anti Melayu. Terbaru di P.Pinang, penarik-penarik beca mengadakan demonstrasi terhadap Lim Guan Eng kerana cuba menutup periuk nasi mereka. Menurut mereka, kerajaan DAP telah menghapuskan banyak tempat letak beca dan digantikan dengan tempat pelancongan.

Sikap kejam ini telah mengurangkan pendapatan mereka. Isunya mudah saja. Penarik beca tersebut sebahagian besarnya adalah Melayu. Jadi polisi DAP laknatullah adalah biarkan Melayu menderita n susah nak cari makan di P.Pinang. Dengan harapan bila mereka susah, mereka akan keluar dari P.Pinang. Biar Melayu berambus dari P.Pinang! Ini Penang Cina punya!

Bagi GAD, dengan apa yg jadi kpd rakyt sepnjg pemerinthn Pakatan Haram, harap rakyat boleh sedar dan ambil pengajaran. Seteruk-teruk BN pun taklah sampai menzalimi rakyat terutamanya yg berpendapatan rendah. 

Tingkhlaku DAP sejak akhir-akhir ini semakin melampau. Rasa-rasanya tak salah kalau umat Melayu Islam yg ada jati diri mengisytiharkan perang terhadap mereka. Kalau kita jadikan Israel-Amerika sebagai musuh global, tak salah kita jadikan pula DAP sebagai musuh No 1 umat Islam di negara ini.  

Selasa, 25 Oktober 2011

UMAT MELAYU-ISLAM TERUS DISERANG!

Ada laporan yang menyatakan bahawa terdapat tangan-tangan halus di negara ini yang sedang berusaha untuk menghapuskan identiti agama di dalam My Card. Sasaran utamanya ialah umat Melayu-Islam, di mana pihak-pihak tersebut cuba membuang perkataan "Islam" dan "bin" serta "binti" dalam kad pengenalan.

Jika laporan ini benar, bermakna serangan terhadap umat Melayu Islam di negara ini sudah memasuki tahap serius iaitu melibatkan usaha meliberalisasikan kepercayaan penganut Islam. Golongan kafir harbi ini semakin berani bermain dengan api.

Umat Melayu Islam di negara ini perlu membuka mata dan pemikiran mereka seluas-luasnya. Jangan mudah termakan dengan usaha pelbagai pihak ingin membuang kotak pengenalan kaum dan agama di dalam borang-borang cthnya borang permohonan bantuan / borang permohonan jawatan kerajaan.

Serangan terhadap umat Islam di negara ini sudah sampai ke tahap serius. Umat Islam telag diserang di segenap sudut. Sekarang serangan masih dilancarkan secara halus. Mungkin sedikit masa lagi tangan-tangan halus ini akan merangka strategi secara terbuka untuk menghancurkan terus akidah Islam di negara ini.

Persoalannya: sampai bilakah umat Melayu Islam akan dapat bertahan dalam menangkis serangan tersebut?  

Khamis, 6 Oktober 2011

HUDUD : PAS SUDAH TERLAJAK PERBUATAN!

Angin tak ada ribut tak ada tiba-tiba PAS kembali memainkan cerita lama iaitu ingin melaksanakan hudud. Cerita yang sudah basi. Sekejap isytihar negara kebajikan lepas tu tup tap tup tap nak patah balik laksanakan hudud. Inilah masalahnya bila orang yg tak takut balasan Allah. Hukum Islam dibuat main-main demi undi yg tak boleh bawa mati.

PAS sebenarnya telah tersedar bahawa populariti mereka merundum teruk di mata pengundi Melayu Islam. Sikap rakus mereka memperalatkan Islam dan akidah akhirnya telah memerangkap mereka. Jadi untuk memulihkan semula keadaan, mereka pun berpatah baliklah melaungkan-laungkan kononnya mereka ingin laksanakan hudud semula.

PAS tahu para penyokong mereka khususnya di ceruk-ceruk kampung sudah pasti terkesan dengan strategi basi mereka itu. PAS ingin mengambil semula hati para penyokongnya. Tapi mereka silap. Rakyat semakin matang dalam menilai. PRU 13 nanti bakal menjadi penentu nasib PAS sama ada dihukum atau sebaliknya. 

PAS memang tidak bertanggungjawab. Sah PAS memang bukan parti Islam. Kata-kata Tun Mahathir dulu bahawa PAS hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik adalah tepat sekali. Bubarkan saja PAS. Kalau nak perjuangkan Islam dan berdakwah lebih baik join saja jemaah tabligh. Lagi mulia. Tak guna mulut melaung-laungkan ingin laksanakan hukum Islam tapi hati busuk dan tingkah laku tidak serupa org Islam.

PAS sama keji dengan ZIONIS!!!
   

Sabtu, 17 September 2011

PAS PUN PENGIKUT TEGAR IDEOLOGI KAFIR!!!

PAS melaungkan yang mereka jaguh menegakkan Islam di negara ini. Siapa yang tidak sealiran dengan mereka akan dihukum KAFIR. Begitu mudah mereka menjatuhkan hukum. Kata pujangga : jika sudah terlalu banyak berkata-kata, maka banyaklah kesilapan yang dibuat.

Sama ada disedari atau tidak, sejak ditubuhkan, PAS juga telah lama menjadi pengikut paling setia sistem kafir iaitu DEMOKRASI! Demokrasi bukan sistem Islam tapi dicipta oleh Yahudi. Sejak merdeka, PAS tidak pernah ketinggalan menyertai Pilihanraya Umum & pilihanraya kecil.

Kerana kononnya menegakkan sistem kafir tersebut, PAS juga sanggup bersengkongkol dengan musuh-musuh Islam demi menjatuhkan kerajaan yg dipimpin oleh org Islam. Mereka juga rela menjerit-jerit dan terpekik-pekik macam org gila di jalanan dengan alasan meraikan demokrasi dan kebebasan bersuara- kedua-duanya dicipta oleh Yahudi.

Kecintaan PAS kepada sistem Yahudi laknatullah semakin kronik apabila mereka dengan angkuhnya mengiktiraf perjuangan KOMUNIS (juga dicipta oleh Yahudi) yg melancarkan pemberontakan bersenjata untuk menubuhkan sebuah negara komunis di Tanah Melayu ini.

Jadi sekarang ini apa yg boleh dibanggakan oleh PAS tentang perjuangan Islam mereka? Mereka mengutuk UMNO kafir kerana menolak hudud. Tapi tidakkah mereka sedar bahawa mereka juga sama saja dengan parti-parti lain kerana turut bergelumang dengan sistem kafir. Adakah Nabi PAS iaitu Nik Aziz tahu atau sengaja buat tak tahu mengenai hal ini?

Nasihat GAD, sudah-sudahlah tu PAS memperalatkan Islam demi meraih undi. Rakyat pun dah muak dengan sandiwara kalian. Kalau dah tak boleh perjuangkan Islam adalah lebih baik tumpukan saja kepada usaha membela nasib rakyat marhaen sambil mengukuhkan perpaduan dengan saudara seagama terutama dalam mempertahankan isu-isu berkaitan Islam.

Sekurang-kurangnya ada juga sesuatu yg boleh rakyat kenang tentang perjuangan PAS. Taubatlah PAS! Hentikanlah sandiwara ini. Semua ini tak kekal lama. Undi bukan boleh dibawa mati.

Rabu, 14 September 2011

PAS = PERTUBUHAN PENGGANAS

Pengiktirafan Mat Sabu terhdp Mat Indera sbg wira negara yg sebenar sambil disokong oleh PAS tidaklah mngejutkan. Ini kerana PAS mmg pernah melahirkan pengganas berbahaya spt anak Nik Aziz iaitu Nik Adli yg ditahan kerana menerajui Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM) sebuah pertubuhn pengganas. Jadi kita tdk perlu hairan dgn sikap PAS ini. Sebenarnya PAS itu blhlh dianggap sbg parti pengganas juga kerana menyokong komunis. Bagi GAD PAS adalh kumpulan militan Islam yg bertopengkn demokrasi. Tiada beza kopiah putih ahli PAS dengn topi bintang tiga komunis.

Sabtu, 6 Ogos 2011

SELANGOR JADI SINGAPURA KE-2?


Penutupan asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan memperlihatkan betapa tersusunnya rancangan halus pakatan haram diketuai komunis DAP untuk menggagalkan segala agenda membantu bumiputera. Apa yang berlaku di Pulau Pinang sebenarnya turut dipraktikkan di Selangor.

Mula-mula menghalang kemajuan org Melayu/bumiputera dalam bidang pendidikan, seterusnya tidak mustahil selepas ini ada rancangan jahat untuk menghalau org Melayu dari Selangor pula. GAD percaya banyak lagi taktik halus yg sedang dalam perancangan pakatan haram laknatullah untuk menyusahkan org Melayu.

Silap-silap haribulan, Selangor terlebih dahulu yg akan menerima nasib seperti Melayu Singapura. Merempat di bumi sendiri akibat hilang kuasa. Inilah padahnya apabila pilihanraya dijadikan sebagai medan untuk bereksperimen.

Ternyata pakatan haram bukannya ingin memperjuangkan nasib rakyat marhaen tapi menyusahkan lagi hidup mereka. Tak habis2 berpolemik. Pengurusan IPT pun nak dipolitikkan. Inilah dia apabila sampah dipilih menjadi kerajaan. Walaupun dah jadi pemerintah, tapi otak masih berfikir seperti pembangkang.

Tahniah rakyat Selangor atas pilihan bijak anda! PRU 13 nanti jom ramai-ramai kita pakat pangkah pakatan rakyat. Biar Selangor kita ubah jadi Singapura ke 2. Biar Melayu hilang kuasa, biar Islam jatuh martabat, asalkan dendam kesumat terlunas.
     

Rabu, 3 Ogos 2011

PILIH BN JIKA TAK MAHU KOMUNIS DAP JAJAH MALAYSIA



Kenyataan terbaru Lim Kit Siang bahawa DAP mahu bertanding di kawasan Melayu jelas menunjukkan bahawa DAP kini tanpa berselindung memperlihatkan apa yg selama ini tersirat di benak mereka iaitu mahu menguasai Malaysia.

Lebih-lebih lagi apabila segelintir pihak meramalkan bahawa PRU 13 akan berlangsung tidak lama lagi. Percayalah DAP akan menggerakkan kempen mereka secara agresif. Nafsu untuk menjajah Malaysia dan menjadikan Malaysia ini 'chinese country' semakin membuak-buak.

Sebenarnya, DAP tidak mampu menguasai Malaysia tanpa mendapat sokongan org Melayu. Dan yang pasti mereka juga amat memahami fakta ini. Jadi apakah strategi mereka? Selain memperkudakan Melayu PAS dan PKR, mereka kini mengatur langkah lebih progresif iaitu dengan meletakkan calon Melayu pada PRU 13 nanti sebagai ayam tambatan mereka.

Tapi percayalah Melayu tersebut hanyalah boneka untuk merealisasikan nafsu komunis mereka. Mereka bukannya mahu bertuankan Melayu tapi semata-mata mahu mengkhayalkan fikiran org Melayu agar menyokong mereka.

Bagi GAD, DAP adalah lebih berbahaya dari Parti Komunis Malaya (PKM). Taktik DAP amat halus dan licik. Tidak mudah untuk menghadapi strategi DAP ini tanpa jati diri yg kukuh dan kebijaksanaan dalam berpolitik. Jika PKM, semua mengetahui yg mereka menggunakan taktik kekerasan untuk merampas negara ini. Dan tidak sukar untuk kerajaan menanganinya. Hantarkan saja askar-askar untuk menghapuskan mereka.

Tapi bagaimana untuk menumbangkan DAP ini? Bolehkah kerajaan menghantar askar untuk mengalahkan mereka. Sudah pastilah tidak. Ini kerana DAP adalah komunis dalam bentuk yg baru iaitu satu organisasi politik yg berjuang mengikut perlembagaan. Cara untuk menumpaskan mereka mestilah juga melalui perlembagaan iaitu pilihanraya.

Sudah berapa ramai umat Melayu Islam yg telah tertipu dan terpesona dengan pelbagai helah yg disajikan oleh penganut komunis itu. Dan setiap kali itulah maruah Melayu Islam diinjak-injak dan dipermainkan sewenang-wenangnya oleh parti rasis itu. Dengan memakai songkok dan lengkap berbaju Melayu semasa berkempen di kawasan Melayu, menggunakan ayat al-Quran dan hadis sebagai modal politik serta berceramah ala ulama agung di dalam masjid adalah strategi licik yg mampu mengkhayalkan umat Melayu.

Sikap org Melayu yg mudah tertarik dengan individu bukan Melayu/Islam yg mesra ajaran Islam @ budaya Melayu turut menyumbang kepada 'kehebatan' DAP ini. Percayalah DAP tidaklah sekuat mana. Sebenarnya sikap umat Melayu Islam lah yg menyebabkan DAP merasakan yg mereka mampu menakluk Malaysia ini.

Jadi apakah penyelesaian kepada masalah ini? Untuk menumbangkan ideologi DAP ini, selain perpaduan umat Melayu Islam yg sering diperkatakan, cara lain ialah dengan memiliki pengamatan politik yg tajam dan dapat membaca dengan baik segala strategi politik parti komunis ini. Jangan bersangka baik sangat dengan segala tindak-tanduk DAP.

Mereka bukannya ikhlas mahu membela nasib Melayu dan bumiputera. DAP hanya mahu memusnahkan pemerintahan Melayu Islam/peribumi di negara ini dan menggantikannya dengan kerajaan Cina. Peganglah satu perkara - DAP @ org Cina sama sekali tidak akan senang duduk selagi mereka tidak dapat menguasai Malaysia. Mereka kini sedang giat berusaha ke arah itu. Persoalannya apakah satu hari nanti mereka mampu menduduki tampuk pemerintahan negara? Hanya masa yang mampu menjawabnya.

Apakah peranan kita sebagai umat Melayu Islam? Senang saja dan tidak memerlukan bayaran satu sen pun. Apabila PRU 13 tiba nanti, anda undi @ pilih saja BN. Hanya BN yg mampu menjaga kestabilan negara dan memastikan Malaysia terus aman. Mungkin ada yg akan mengatakan bahawa BN pun bnyk melakukan kesalahan. Ya, BN diterajui oleh manusia yg tidak lari dari kesilapan. Tapi tidak semua yg melakukan penyelewengan. Hanya segelintir saja yg melakukannya.

Sekurang-kurangnya BN tidak membuatkan satu-satu kaum @ penganut agama di negara ini berasa terancam di bawah pemerintahannya. BN juga tidak mengamalkan politik rasis seperti DAP yg sering memperlekehkan org Melayu dan Islam. BN juga tidak seperti DAP yg sanggup memecahbelahkan perpaduan sesama rakyat Malaysia demi meraih undi. Dan yg penting BN bukan komunis seperti DAP!

Selasa, 2 Ogos 2011

TAKTIK PEMBOHONGAN DAP UNTUK UMPAN SOKONGAN MELAYU


GAD selalu juga berkunjung ke laman web berbahasa Melayu DAP iaitu Roketkini.com. Bukan nak membaca falsafah karut mereka tapi sengaja nak melihat sejauh mana pembohongan yg cuba disebarkan oleh puak komunis ini.

DAP ini sebenarnya dah semakin terdesak untuk menarik sokongan org Melayu. Tanda-tandanya  ialah apabila mereka mewujudkan laman web dalam Bahasa Melayu tersebut. Apa yg GAD ingin sentuh di sini ialah keraguan GAD terhadap tulisan-tulisan dalam laman web itu khususnya dalam ruangan surat pembaca.

Dah lama GAD perhatikan surat-surat pembaca tersebut. Paling GAD musykil ialah apabila org Melayu yg dikatakan menulis surat tersebut (dikesan dari nama pengarang) seolah-olah mengagung-agungkan perjuangan komunis DAP. Apakah benar org Melayu yg menulis surat tersebut atau ada tangan halus yg mencipta @ mengada-adakan surat tersebut?

Untuk tahu lebih lanjut anda boleh baca di sini dan sini.

Anda nilailah sendiri sama ada ia benar-benar surat dari org Melayu atau 'dikarang' oleh tangan-tangan komunis yg sudah kemaruk kuasa. 

Sabtu, 30 Julai 2011

CIRI-CIRI IDEOLOGI KOMUNIS


1. Penganut-penganut komunis mempercayai bahawa sistem kapitalis (pasaran bebas) adalah buruk. Mengikut mereka, golongan pekerja dalam sistem kapitalis amat menderita. 

2. Komunis mempercayai bahawa golongan pekerja harus bersatu dalam kesatuan-kesatuan sekerja dan lain-lain pertubuhan. Kemudian, mereka harus mengadakan revolusi untuk menjatuhkan kapitalis.

3. Komunis percaya bahawa masyarakat baru komunis akan menjadi masyarakat yang tidak berkelas. Tidak akan terdapat lagi golongan penindas dan golongan yang ditindas. Semua orang memiliki kekayaan yang sama (tidak akan wujud golongan kaya/elit).

4. Komunis percaya bahawa dalam sebuah negara komunis, semua harta adalah hak milik negara. Orang perseorangan tidak boleh memiliki tanah atau perniagaan. Pemilikan harta persendirian adalah merupakan ciri-ciri kapitalis yang perlu dielakkan. Semua harta mesti dimiliki dan diuruskan oleh kerajaan. Harta-harta kapitalis akan dirampas.

5. Komunis anti agama dan tidak mempercayai kewujudan Tuhan. Mereka menganggap bahawa agama adalah candu masyarakat.

Sumber : Malaysia Dalam Sejarah 3

GAD - Jika mengikut perkembangan terkini di seluruh dunia, komunis sebenarnya sudah runtuh terutamanya selepas kejatuhan Soviet Union pada 1991. Kini, hanya tinggal beberapa saja lagi negara yg masih mengamalkan ideologi komunis seperti China, Korea Utara dan Cuba. China pun kini telah mentransformasi ideologi komunis mereka dengan menggunapakai sistem kapitalis. Apapun, secara keseluruhannya  sistem komunis ini ternyata hanya indah khabar dari rupa. Kita boleh lihat negara yg mengamalkan ideologi ini lebih mudah dilanda huru-hara. Ideologi ini juga tidak mengikut fitrah manusia yg mengamalkan kepercayaan agama. Kini di Malaysia sudah ada pihak-pihak yg mahu menghidupkan semula ideologi komunis. Jadi sebagai rakyat Malaysia, apakah persediaan kita untuk menangani gelombang ini?
  
    

Jumaat, 29 Julai 2011

PAKATAN HARAM MAHU ANJUR BERSIH 3.0 DI BULAN RAMADHAN?


Selepas mencatat 'kejayaan besar' pada BERSIH 2.0 yg lalu, pakatan haram mengisytiharkan bahawa mereka akan menganjurkan satu lagi BERSIH. 

Jadi di sini GAD ingin mencadangkan kepada pakatan haram supaya diadakan BERSIH 3.0 pada bulan Ramadhan ini. Pilih saja mana-mana tarikh dalam bulan puasa ini. Kalau buat dalam 10 malam terakhir lagi afdal. 

Bukan apa, selain untuk mendapat 'keberkatan' sempena kedatangan bulan Ramadhan mulia, puak pakatan haram juga boleh mencontohi ketabahan pejuang-pejuang Islam zaman Rasullullah SAW yg memerangi puak musyirikin semasa Perang Badar yg berlangsung dalam bulan Ramadhan. Barulah dikatakan mencontohi perjuangan Rasullullah SAW.

Jika jadi, pasti perjuangan BERSIH 3.0 akan mendapat 'keredhaan' dari Allah SWT..hehe, bukan ke puak syaitan hijau mewar-warkan yg mereka adalah pejuang Islam. Jadi molek sgtlah tu dianjurkan BERSIH 3.0 ketika bulan Ramadhan. Sebelum pergi bazar Ramadhan beli juadah berbuka, boleh pergi berdemo dulu. Pas tu dekat-dekat time berbuka puasa, berhenti kejap. Esok sambung demo lagi. Waduh...waduh, mulia sungguh perjuanganmu itu pakatan haram...TAKEBEER, TAKEBEER.

GAD amat menyokong jika pakatan haram berhasrat mahu menganjurkan BERSIH 3.0 semasa bulan Ramadhan. Lagi bagus jika pengerusinya ialah org bukan Islam. Konfirm usaha 'murni' korang itu akan diisytiharkan 'masuk syurga' oleh tuan guru kalian. Sekali lagi..TAKEBEER...TAKEBEER
     

Ahad, 24 Julai 2011

MELAYU TAK BOLEH JADI PENGETUA/GURU BESAR DI SEKOLAH CINA!


Sifat rasis kaum Cina rupanya bukan sekadar dalam politik dan ekonomi saja malah turut melibatkan bidang pendidikan. Isu ini mungkin agak asing bagi rakyat Malaysia yg berada di luar bidang pendidikan, tapi ia sudah sedia maklum di kalangan penjawat awam dalam bidang ini.

Sudah banyak yg didengar mengenai diskriminasi yg menimpa pendidik-pendidik bukan Cina yg berkhidmat di sekolah Cina. Mereka ini dinafikan hak-hak sebagai Muslim apabila dilarang bersembahyang oleh pentadbir sekolah. Mereka ini juga dipandang prejudis oleh pentadbir dan guru-guru Cina di sekolah tersebut.

Pernah berlaku satu isu sebelum ini di mana pihak lembaga pengelola sekolah Cina (terdiri drpd korporat Cina) membantah keras tindakan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) menghantar guru besar Melayu ke sekolah Cina. Mereka hanya mahukan guru besar di kalangan org Cina saja. Akhirnya KPM terpaksa tunduk terhadap desakan tersebut.

GAD berkesempatan berbual dengan seorang pendidik yg pernah dilantik ke jawatan Penolong Kanan di sebuah sekolah menengah Cina. Menurutnya, khidmatnya di sekolah Cina itu tidak lama akibat campur tangan lembaga pengelola sekolah tersebut yg bagaikan membantah perlantikannya itu. Akibatnya, dia ditukarkan ke sekolah lain.

Menurut guru tersebut, sekolah Cina akan cuba sedaya mungkin untuk menghalang mana-mana guru bukan Cina daripada menjawat jawatan utama di sekolah mereka. Kalau bantahan mereka tidak diendahkan, mereka akan mendesak pemimpin politik khususnya Timbalan Menteri Pelajaran (salah seorangnya dijawat oleh pemimpin politik Cina) untuk campur tangan. Akhirnya kerajaan akan tetap tunduk kepada permintaan mereka.

Begitu kuatnya rasis puak ultra kiasu ini. Sebab itu GAD menyokong kuat pemansuhan sekolah-sekolah vernakular ini yg terlalu kuat sifat perkaumannya. Dahlah dari bangku sekolah rendah lagi diasingkan dari kaum lain, belajar di peringkat universiti pula kalau boleh nak belajar di IPT milik Cina spt UTAR, Lim Kok Wing & IPTS-IPTS lain. Jadi sampai bila akan wujudnya perpaduan antara kaum.

Sekolah Cina dan Tamil adalah punca longgarnya perpaduan kaum di negara ini. Sekolah ini juga menjadi penyebab rakyat Malaysia khususnya kaum bukan Melayu gagal menguasai bahasa kebangsaan dengan baik. Sekolah ini juga menjadi tempat tersemainya kebencian terhadap kaum lain khususnya peribumi.

Kerajaan mungkin boleh meniru cara Thailand, Indonesia dan Singapura yg memansuhkan sekolah vernakular perkauman dan memperkasakan sekolah satu aliran demi membentuk perpaduan kaum. Takkan mahu tunggu meletup lagi isu perkauman baru nak kaji semula sistem persekolahan di Malaysia ini.

Ahad, 17 Julai 2011

TUGU PERINGATAN KOMUNIS DI NILAI


Tugu memperingati komunis dibina di Nilai. Kenapa di Nilai? Kerana Nilai merupakan tempat tertubuhnya Parti Komunis Malaya (PKM) pada 30 April 1930. 

Puak ultra kiasu a.k.a komunis DAP mengiktiraf PKM (pada masa penjajahan Jepun dikenali sebagai MPAJA) sebagai pejuang kemerdekaan negara. Itulah namanya buta sejarah. PKM bukan pejuang kemerdekaan negara tapi ingin menjajah negara ini dan menukarkannya kepada sebuah republik komunis yg tidak mempercayai agama.

Persoalannya sekarang kenapa pihak berkuasa membenarkan saja pembinaannya. Apakah kerajaan tidak nampak impak daripada pembinaan tugu tersebut ibarat ingin menyuburkan semula fahaman komunis di negara ini. 

Kerajaan tidak belajar dari kesilapan. Mereka membenarkan pula penubuhan sebuah parti bersemangat komunis iaitu Parti Sosialis Malaysia (PSM). Apakah Malaysia kini sedang menuju ke arah liberal? Terlalu terikat dengan istilah 'Hak Asasi Manusia' (Human Right). Apakah selepas ini jika ada pihak mahu menubuhkan pertubuhan Yahudi SeMalaysia kerajaan akan turut membenarkannya atas tiket hak asasi manusia?

Rabu, 13 Julai 2011

MALAYSIA VS ARSENAL MALAM INI


Malam ini Harimau Malaya bakal berentap dengan gergasi Liga Perdana Inggeris, Arsenal. Jadi sebagai rakyat Malaysia marilah beramai-ramai kita menyokong skuad bola sepak negara kita biarpun mungkin sebilangan dari kita adalah penyokong setia The Gunners.

GAD juga adalah penyokong Arsenal tapi bagi perlawanan malam ini maaf GAD memilih untuk menyokong Malaysia. Menang atau kalah tidak membawa apa-apa makna kepada kedua-dua pasukan tapi bagi Harimau Malaya perlawanan ini boleh dijadikan sebagai medan menguji kemantapan skuad sebelum menentang Singapura 23 Julai ini.

GAD berharap semoga Malaysia mampu melakukan sesuatu malam ini, seterusnya memberi keyakinan untuk menentang Singapura nanti. Insyallah tak mustahil Malaysia bakal menjadi salah satu pasukan yg bakal bermain pada Piala Dunia 2014 nanti.

Selasa, 12 Julai 2011

LARI DARI MEDAN PERANG : NIK AZIZ WAJIB DIHUKUM BUNUH!


Jika PAS meletakkan kedudukan perhimpunan BERSIH setaraf peperangan jihad menentang puak kafir kufur, mereka sepatutnya menjatuhkan hukuman bunuh terhadap Nik Aziz. Ini kerana semasa 'pejuang jihad' pakatan haram bermatian-matian dalam 'peperangan' BERSIH, Nik Aziz telah lari dari medan perang dengan melancong ke Uzbekistan.

Nik Aziz hanya tahu menjatuhkan hukum mati syahid kepada mana-mana pendemo yg terbunuh semasa perhimpunan BERSIH, tapi di mana dia berada semasa pencacai mereka sedang berjuang? Kalau dah tahu jika mati semasa berdemo dianggap mati syahid kenapa Nik Aziz tak mau merebut peluang tersebut? Tak pun takut mati kot? Tak puas lagi hirup nikmat dunia ek?

Itulah dia 'nabi akhir zaman' PAS. Mulut tak habis-habis keluarkan fatwa sesat. Bila cakap tentang Islam wah mengalahkan Rasullullah SAW. Tapi bila suruh berjuang batang hidung pun tak nampak. Itu baru suruh pergi berdemo. Belum lagi diminta pergi berperang menentang Yahudi-Zionis. Confirm lari lintang-pukang punya.

Sudah jelas sekarang ahli-ahli PAS hanya dijadikan pencacai oleh para pemimpin mereka termasuk Nik Aziz. Kalau mengundi wajib pangkah PAS, kalau tidak masuk neraka. Bila demonstrasi wajib pergi. Tapi kalau mati/cedera tanggung sendiri. Kesian sungguh GAD tengok para pencacai PAS ni. Dahlah taksub dengan pemimpin. Kesetiaan pula tak bertempat. Last-last bila mati pemimpin mereka cakap syurga dan neraka Allah yg tentukan. 

JIKA ANWAR IBRAHIM MAUT DITEMBAK SHARP SHOOTER DI PERHIMPUNAN BERSIH.....


Skrip perhimpunan BERSIH sudah pasti berbeza dari apa yg kita saksikan 9 Julai lalu seandainya 'pelakon hebatnya' maut ditembak oleh pihak keselamatan. Boleh tak anda bayangkan apa yg bakal berlaku kepada kerajaan amnya dan negara ini khususnya jika Anwar Ibrahim terbunuh sewaktu demonstrasi BERSIH?

Sudah pasti sebaik saja disahkan Anwar terbunuh, negara pengganas Amerika Syarikat dibantu oleh proksinya PBB sepantas kilat akan menjalankan penyiasatan kes pembunuhan tersebut. Dalam masa yg sama agen CIA dan Mossad akan melakukan tugas mereka mengapi-apikan rakyat untuk memberontak kononnya menentang kerajaan yg zalim.

Apa yg boleh dikatakan pada masa itu ialah Malaysia sudah terjerumus ke kancah huru-hara. Amerika pada bila-bila masa saja boleh menggunakan kekuatan ketenteraan mereka untuk menekan kerajaan BN untuk mengikut telunjuk mereka. Jika ingkar sudah pasti bumi Malaysia ini akan dihujani dengan peluru berpandu Tomahawk sebagai pengajaran kerana berlaku zalim terhadap ahli politik pembangkang.

Negara juga dilanda demonstrasi tiap-tiap hari. Rakyat bergaduh sesama sendiri. Akhirnya kerajaan yg sah dijatuhkan dan sebuah kerajaan baru dipilih untuk mengambil alih. Dan sudah pasti kerajaan baru tersebut tidak dapat lari dari dibayangi oleh tangan-tangan halus yg sudah lama mengidamkan negara ini. Mereka akan mengatur perjalanan kerajaan baru tersebut mengikut telunjuk mereka. Maka, Malaysia pun diperintah oleh boneka Amerika dan Zionis.

Keamanan pada masa itu ibarat sudah jauh dari genggaman. Jadi, hilanglah sudah kedaulatan sebuah negara yg sebelum ini hidup harmoni dan masih mempertahankan kesucian Islam disebabkan seorang pemimpin yg seluruh kehidupannya ditumpukan semata-mata untuk merebut jawatan Perdana Menteri. Kerana kegilaannya itu, Malaysia hilang kemerdekaannya.   

Isnin, 11 Julai 2011

BN BERHAK RAMPAS 4 NEGERI PEMBANGKANG WALAU DENGAN APA CARA SEKALIPUN!


Puak pakatan haram mencanangkan kepada seluruh dunia bahawa mereka saja yg mendukung demokrasi di negara ini. Tapi perhimpunan BERSIH yg mereka adakan telah meletakkan kenyataan mereka itu ibarat jauh api dari panggang.

Mereka mengkhianati demokrasi. Mereka berlaku biadap dengan membelakangkan demokrasi apabila ingin menjatuhkan sebuah kerajaan yg dipilih oleh rakyat secara kekerasan. Jelas perbuatan mereka itu anti-demokrasi. Mereka menggunakan hukum rimba.

Jadi, BN apa tunggu lagi. Bola kini di kaki anda. Sekarang pakatan haram telah memukul gendang perang. Mereka telah mengajar BN cara kurang ajar untuk merampas kuasa. BN wajib menyambutnya. Untuk berlaku adil terhadap perbuatan pakatan haram itu, BN kini berhak untuk merampas semula 4 negeri yg berada di bawah pakatan haram walau dengan apa cara sekalipun termasuk kekerasan. 

Ya, betul BN boleh buat. Jangan ada sesiapa yang cuba-cuba nak bising dengan apa yg BN akan buat. Kalau pakatan haram boleh buat perhimpunan haram untuk jatuhkan kerajaan, BN pun ada hak untuk melakukannya juga. 

BN boleh saja menggerakkan ATM dan PDRM untuk menggempur 4 negeri pembangkang tersebut dan merampasnya. Baru adil bukan. Takkan malaun-malaun dan mangkuk hayun pakatan haram saja boleh buat. BN pun nak buat juga. Baru boleh tengok siapa lebih kuat.
      

BERSIH: SAH! DAP MEMANG MAHU MELAYU BERGADUH DENGAN MELAYU


Kawan GAD yg merupakan Special Branch (SB) telah menunjukkan kepada GAD satu SMS yg dihantar oleh Lim Guan Eng kepada seluruh ahli DAP berkaitan BERSIH. Menurut SMS tersebut, Lim Guan Eng mengarahkan supaya semua ahli DAP jangan menyertai perhimpunan BERSIH. Dia juga ada mengatakan bahawa biarkan orang Melayu bergaduh dengan org Melayu.

GAD tak terkejut membaca SMS tersebut. Sebagai parti rasis dan mempunyai roh komunis, niat DAP memang sudah diketahui. Cuma yg amat malang, org Melayu yg berada dalam PAS dan PKR bagaikan tidak sedar atau buat-buat tidak sedar dengan perangai DAP ini.

Kita boleh lihat berapa kerat saja org Cina yg menyertai BERSIH. Mereka ini rata-rata menganggap menyertai BERSIH adalah sia-sia. Adalah lebih baik mereka cari makan atau cari duit. Yang tetap bodoh adalah org Melayu yg tak tahu hujung pangkal terus saja bersetuju untuk memberontak. Nampaknya selama-lamanyalah org Melayu akan diperalatkan oleh musuh-musuh dalam selimut ini. Mereka ini hanya menunggu masa saja nak 'membersihkan' kita dari Tanah Melayu ini. 

Sabtu, 9 Julai 2011

DARI BERHIMPUN BUANG MASA, LEBIH BAIK MAIN BOLA!


Andai kata BERSIH diadakan di stadium, GAD rasa adalah lebih baik para pencacai pakatan haram memikirkan satu aktiviti yg bermanfaat untuk dilakukan. Yalah, dari terpekik-terlolong menjerit macam orang gila, lebih baik diadakan satu pertandingan bola sepak sesama peserta perhimpunan.

Yalah, namanya pun buat perhimpunan di stadium. Lepas itu declare pulak kononnya 1 juta orang akan menyertai BERSIH. Dengan peserta seramai itu, mereka boleh tubuhkan banyak team untuk main bola sepak. Kalau nak lebih dramatik, boleh ajak sekali PERKASA dan PEMUDA UMNO join sekali. Baru gempak beb. Peserta yg tak nak main bola boleh jadi tukang sorak. Pasti meriah.

Adalah jugak faedahnya. Boleh cungkil lebih banyak lagi bakat-bakat baru untuk diketengahkan mewakili negara. Mana-mana team yg menang sebagai hadiahnya pemainnya yg terpilih boleh dipertimbangkan untuk jadi calon PRU ke-13 nanti atau menjawat jawatan di peringkat ranting atau cabang. Ok tak? Ada berani ke wahai pakatan haram?

Tak payahlah beb buang masa, buang peluh dan buang suara. Fikirlah lebih bijaksana brader. Orang suruh buat demonstrasi kita pun nak demonstrasi. Orang suruh bergaduh sesama bangsa kita pun sanggup ikut. Kita berpecah org lain tepuk tangan. Siapa yg rugi? Malaysia ni cuma ada satu. Dan kita org Melayu tiada lagi negara lain untuk tinggal. Kalau bukan kita yg jaga negara ini siapa lagi? Rela ke tengok org lain yg rasa manis madu atas hasil titik peluh dan air mata nenek moyang kita dulu?
    

Selasa, 5 Julai 2011

JADI MAT REMPIT SEBAB MAKAN MAKANAN TAK HALAL


Hari ini GAD nak berehat sekejap dari tulis pasal politik. GAD nak membawa anda memikirkan satu isu yg teramat penting khususnya untuk umat Melayu Islam. 

Pernah tak anda terfikir bahawa makanan yg masuk ke dalam mulut anda hari-hari itu halal atau memenuhi tuntutan syariat? Maksud GAD bukannya anda beli makanan itu dari duit yg diperolehi secara haram, tapi makanan yg kita makan itu adakah dari sumber yg betul di sisi syarak?

Dah banyak kali kita mendengar pihak berkuasa atau JAKIM menemui sumber-sumber tidak halal di dalam pelbagai produk makanan. Makanan itu pada asalnya halal tetapi telah dicampur dengan sumber tidak halal semasa memprosesnya. Contohnya, nugget ayam. Ia berasal dari daging ayam yg memang halal dimakan oleh org Islam jika disembelih dengan betul. Tetapi oleh kerana telah dicampur dengan bahan-bahan yg haram, ia akhirnya berubah hukum menjadi haram.

Tapi berapa ramai dari kita yg mengetahui makanan yg kita makan selama ini betul-betul suci dari unsur-unsur haram? Ya, anda boleh katakan bahawa terdapat cop halal JAKIM pada produk tersebut, tapi adakah ia 100% terjamin dari dicemari bahan-bahan tidak halal tersebut?

  
Di Malaysia, restoran makanan segera dibina bagai cendawan tumbuh. Dan tidak keterlaluan dikatakan bahawa umat Islam adalah antara pelanggan teramai mengunjunginya. Tetapi pernahkah kita bertanya kepada diri kita sendiri apakah ayam goreng KFC yg paling kita minati itu disembelih mengikut syariat Islam? Oh, kita boleh bercakap ia milik org Melayu dan disahkan halal oleh JAKIM. Apa nak ditakutkan? Tapi adakah anda benar-benar pasti?

Suatu masa dulu sebuah pusat penyembelihan ayam telah diserbu kerana tidak melaksanakan penyembelihan yg betul mengikut undang-undang Islam dan penyembelihnya pula adalah org bukan Islam. Dan pusat itu menjadi pembekal ayam kepada peniaga-peniaga Melayu. Jadi jelas di sini sudah berapa ramai org Islam telah termakan makanan tidak halal. Salah siapa?

Memakan makanan tidak halal bagi org Islam adalah buruk padahnya. Ini kerana makanan itu akan menjadi darah daging kita. Org yg makan makanan tidak halal hatinya akan gelap dan doanya tidak akan dimakbulkan oleh Allah SWT.

Apakah masalah sosial yg melanda remaja Melayu Islam masa kini seperti mat rempit, seks bebas, buang bayi  dan pelbagai lagi gejala menakutkan itu hanya satu kebetulan? Apakah tiada kaitan antara masalah tersebut dengan pemakanan? Fikir-fikirkanlah.

Dulu susah kita nak mendengar org Melayu Islam membunuh diri. Tapi kini Melayu sudah sama seperti bangsa lain yg mengambil keputusan mencabut nyawa di tangan sendiri jika ditimpa masalah. Tidak cukup dengan itu, sekarang mudah kita dengar kes-kes pembunuhan/pergaduhan khususnya yg melibatkan org Melayu Islam. Berselisih faham sikit saja terus bergaduh dan bunuh. Apakah ini belum cukup lagi untuk mengaitkan aspek pemakanan sebagai punca segalanya?

Itu belum lagi membicarakan tentang memperolehi rezeki dari sumber yg haram seperti rasuah. Parah..parah..nampaknya masalah org Melayu Islam bertimpa-timpa. Sudahlah berpecah dari segi politik, manakala, remajanya pula terbabit dengan gejala sosial. Kini, aspek pemakanan pula bakal menjadi penyumbang kepada kehancuran bangsa ini. Soalan GAD : berapa lamakah lagi bangsa Melayu ini boleh bertahan di Malaysia?

Isnin, 4 Julai 2011

KETIKA NIK AZIZ BERSERONOK DI UZBEKISTAN, GELOMBANG MERAH TAWAN KELANTAN


Apakah isyarat yg cuba disampaikan oleh rakyat Kelantan apabila seramai 20,000 orang menyambut ketibaan Dato Seri Najib Tun Razak yg melawat Kelantan tempoh hari? Apakah 'Gelombang Merah' sedang melanda Kelantan dan perlahan-lahan menyingkir keluar 'Syaitan Hijau'?

Mungkin rakyat Kelantan mula sedar bahawa amanah yg mereka berikan kepada PAS untuk mentadbir negeri selama 21 tahun kini semakin dikhianati oleh PAS. Mereka merasakan bahawa PAS tidak mampu berbuat apa-apa untuk mengubah nasib mereka. Yang mampu PAS buat adalah menjanjikan syurga jika terus mengundi mereka. 

Cukuplah! Rakyat Kelantan perlu menendang keluar puak-puak Syaitan Hijau yg hanya pandai mengeksploitasi pakaian Islam, ayat Al-Quran, masjid dan janji syurga-neraka mereka. Kerja mereka hanya berceramah memaki hamun saudara seagama mereka saja. Itu saja kemahiran yg mereka ada. Untuk mentadbir negeri, maaf cakap mereka langsung tidak tahu apa-apa. Jangankan kata nak membina Putrajaya, sebuah masjid pun belum tentu mereka mampu buat.

Sudah tiba masanya rakyat Kelantan memberi peluang kepada BN untuk membuktikan bahawa mereka mampu menjaga kebajikan anda. Rekod BN dalam mentadbir negara sudah terbukti cemerlang. Sepanjang 54 tahun negara merdeka, pelbagai cerita kejayaan Malaysia tercipta dan semuanya adalah hasil gerak usaha kerajaan BN.

Kerajaan BN tidak seperti pembangkang yg hanya menang bercakap tapi kalah dari segi pencapaian. Formula BN adalah bekerja keras untuk rakyat dan kurangkan politiking. Jika rakyat Kelantan masih ragu-ragu, anda boleh membuat pilihan untuk memberi mandat kepada BN bagi satu penggal. Selepas satu penggal, jika BN mengkhianati amanah yg anda berikan, anda boleh tendang BN keluar dari Kelantan. Itu saja. Mudahkan?
       

Ahad, 3 Julai 2011

ORANG INDIA PUN BIMBANG MELAYU BERPECAH



Ketika orang Melayu sedang menuju bibit-bibit perpecahan yang kian menakutkan, masih ada lagi kaum bukan Melayu yang prihatin mengenai isu tersebut.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Datuk S. Nallakaruppan menyatakan kebimbangannya jika Melayu terus berpecah teruk, ia akan mengancam keselamatan negara. Ini kerana sebagai kaum majoriti, perpaduan orang Melayu menjadi kunci kepada keselamatan negara. 

Lebih-lebih lagi perhimpunan BERSIH yg akan diadakan nanti bakal menemukan puak-puak Melayu yg berlainan ideologi. Pertembungan tersebut boleh memburukkan lagi perpaduan sesama orang Melayu. Untuk baca lebih lanjut sila klik SINI.

UMNO SEDIA GERAKKAN BALA TENTERANYA GEMPUR BERSIH!


Perdana Menteri Dato Seri Najib telah memberi peringatan kepada Ambiga Sreenevasan dan para peserta BERSIH bahawa beliau pada bila-bila masa saja boleh mengarahkan semua ahli UMNO di seluruh negara untuk menggempur perhimpunan BERSIH.

Ini merupakan satu amaran keras terhadap pemimpin pakatan haram yg terlalu beria-ia ingin menghuru-harakan negara. Mereka mungkin fikir bahawa kerajaan tidak mampu berbuat apa-apa terhadap mereka. Tapi mereka silap kerana kerajaan sudah mula bertindak menahan pihak-pihak yg berkempen dan menyebarkan risalah mengenai BERSIH. 

Zaman tindakan keras ala pemerintahan Tun Mahathir sudah kembali. Strategi menahan perancang utama / play maker agar dapat melumpuhkan terus kegiatan subversif / perhimpunan haram akhirnya diterapkan semula. Jika ini terus dilakukan, tak mustahil perhimpunan yg dirancang pada 9 Julai nanti tidak mencapai objektifnya.

Ingat pakatan haram! Kalau anda fikir anda kuat dan berkuasa, sebenarnya ada ramai lagi yg lebih kuat dan bijak dari anda. Tingkahlaku anda sekarang sedang diperhatikan oleh seluruh rakyat Malaysia. Sebahagian dari mereka juga bersedia membereskan anda jika dapat lampu hijau dari pihak atasan.
      

Jumaat, 1 Julai 2011

KOMUNIS : DAP SUDAH ADA KAWAN BARU


DAP kini tidak lagi berseorangan dalam memperjuangkan ideologi komunis di negara ini. Lim Kit Siang and the gang kini boleh tersenyum bangga kerana perjuangan mereka selama ini telah dituruti oleh sebuah lagi parti politik berteraskan ideologi komunis iaitu Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Dengan adanya PSM, maka perjuangan menegakkan sebuah republik ala komunis di negara ini semakin kukuh. Perjuangan memartabatkan panji-panji komunis kini dilihat mula mendapat perhatian umum. Lihat saja penahanan beberapa ahli PSM dan serbuah polis terhadap pusat operasi perhimpunan BERSIH. Ditemui bahan-bahan berunsur komunis seperti gambar pemimpin komunis dan beberapa barangan lain lagi.

Ini menunjukkan ideologi komunis cuba diaktifkan semula oleh pihak-pihak tertentu selepas ia berjaya ditumpaskan oleh kerajaan melalui Perjanjian Haadyai pada tahun 1989. Sebenarnya, ideologi komunis tidak pernah mati. Ia kekal di hati sebilangan kecil rakyat negara ini yg memperjuangkannya. Ia cuma tidak ditonjolkan saja. Kini, pihak-pihak terbabit mula berani untuk menyebarkan fahaman tersebut.

Isu ini jika tidak ditangani segera oleh kerajaan, tidak mustahil perjuangan bersenjata mirip Parti Komunis Malaya (PKM) akan dihidupkan semula. Dan negara ini bakal menempuh suatu lagi zaman berdarah sama seperti ketika Darurat 1948-1960 dulu. Mengikut sejarah, perjuangan komunis hanya berjaya ditegakkan melalui pemberontakan bersenjata. Lihat saja Viet Cong di Vietnam Utara, kumpulan Maois di Nepal dan gerakan komunis pimpinan Fidel Castro di Cuba. Komunis tidak akan berjaya jika ia diperjuangkan melalui perlembagaan.

Jadi, kemunculan PSM ini di persada politik negara mungkin percubaan mereka untuk berjuang secara perlembagaan. Sekiranya tidak berjaya dan terus gagal mendapat kuasa secara halal, mungkin mereka akan memilih jalan akhir iaitu pemberontakan bersenjata. Sekadar perbandingan dengan kaedah perjuangan PKM, segalanya tidak mustahil berlaku.
  

Khamis, 30 Jun 2011

10 SEBAB MENGAPA RAKYAT MALAYSIA WAJIB MENJAUHI PERHIMPUNAN BERSIH


1) BERSIH sebenarnya diadakan dengan mempunyai agenda halus untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim daripada dipenjarakan atas kes liwat. 9 Julai yg dipilih sebagai tarikh BERSIH sebenarnya merupakan tarikh di mana Anwar akan disumbatkan ke dalam Penjara Sg. Buloh. Jadi, pakatan haram cuba mencetuskan huru-hara dengan harapan mereka dapat menjatuhkan kerajaan, seterusnya menyelamatkan Anwar.

2)  BERSIH boleh menjerumuskan negara ini ke dalam kancah huru-hara seperti yg berlaku di Mesir dan Libya. Perhimpunan haram tersebut boleh menjejaskan sektor ekonomi negara seperti perniagaan dan pelancongan. Ia juga boleh mencetuskan kesesakan lalulintas, mengancam keselamatan awam dan memburukkan nama Malaysia di mata dunia.

3) BERSIH boleh mengundang campur tangan asing terhadap hal ehwal negara ini. Mengambil contoh seperti apa yg berlaku di Libya, negara asing khususnya yg tidak sefahaman dengan Malaysia sudah pasti akan mengambil kesempatan ini untuk bertindak dari aspek ketenteraan dan sekatan ekonomi jika perhimpunan berlarutan ke tahap pertumpahan berdarah. Akhirnya, negara ini akan dijajah sekali lagi.

4) Masa depan yg gelap bakal menimpa para peserta BERSIH jika ditangkap dan didakwa oleh pihak berkuasa. Jika anda seorang kakitangan awam dan penuntut IPTA, tindakan keras termasuk dipecat/dibuang universiti bakal dikenakan. Adalah tidak berbaloi untuk anda menggadaikan kerjaya anda semata-mata demi mempertahankan seorang pemimpin yg korup moral.

5) BERSIH dicemari oleh anasir-anasir komunis yg dibawa oleh Parti Sosialis Malaysia (PSM). Adalah amat malang khususnya kepada umat Melayu Islam yg sanggup bersengkongkol dengan puak komunis yg anti agama, anti monarki dan berhajat menubuhkan sebuah republik komunis di negara ini.

6) BERSIH didakwa dibiayai oleh agensi luar negara yg mempunyai kaitan dengan Yahudi. Sudah pasti mereka ini memiliki agenda tersirat untuk menjajah negara ini dengan menjadikan puak pakatan haram sebagai proksi. Inilah juga cara yg digunakan oleh puak-puak Yahudi-Zionis untuk menjatuhkan kerajaan sebuah negara Islam, iaitu dengan menaja parti pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan yg memerintah.

7) Khusus untuk org Melayu, BERSIH berkemungkinan besar mencetuskan pertempuran berdarah di antara 2 kumpulan Melayu yg bertentangan ideologi. Satu pihak menyokong BERSIH iaitu Melayu pakatan haram, manakala UMNO dan PERKASA menentang BERSIH. Jika 13 Mei 1969 diingati sebagai tragedi berdarah rusuhan kaum, 9 Julai 2011 pula mungkin akan diingati kerana tercetusnya rusuhan berdarah sesama org Melayu.

8) Org Melayu Islam yg dijangka menjadi peserta teramai BERSIH bakal diperkudakan oleh puak-puak kafir seperti Ambiga Sreenevasan, DAP dan komunis PSM untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia yg diketuai oleh org Melayu Islam. Puak kafir ini hanya akan memberi arahan saja kepada org Melayu tanpa perlu turun berdemonstrasi. Yang akan mati katak nanti adalah org Melayu juga.

9) BERSIH digunakan oleh puak pakatan haram untuk mengubah struktur negara ini. Jika berjaya, mereka bakal meminda Perlembagaan dengan menghapuskan Perkara 153, memansuhkan sistem beraja di negara ini dan memastikan Kristian diangkat sebagai agama rasmi negara.

10) BERSIH digunakan oleh pakatan haram untuk mengembalikan semula momentum sokongan rakyat kepada mereka. Ia juga dijadikan alat untuk mengalih tumpuan rakyat terhadap kelemahan mereka mentadbir 4 negeri yg ditawan pada 2008 dan ingin menjatuhkan kerajaan BN secara kekerasan selepas menyedari peluang mereka untuk menang pada PRU akan datang adalah tipis.
     

Rabu, 29 Jun 2011

BERSIH : AKHIRNYA HISHAMUDDIN BERTINDAK BETUL


Kementerian Dalam Negeri memberi kuasa kepada Polis untuk melakukan apa saja bagi menghalang perhimpunan haram BERSIH. Akhirnya, selepas sekian lama, Menterinya, Dato Seri Hishamuddin Tun Hussein menunjukkan kebijaksanaannya untuk bertindak dan bukannya hanya memberi amaran saja.

Selama ini, keberanian pembangkang dan puak ultra kiasu mencabar undang-undang negara banyak disumbangkan oleh kelemahan & ketakutan karekter Hishamuddin untuk bertindak tegas. Diharap pengumuman ini bukanlah gimik semata-matanya tapi adalah suatu pengisytiharan oleh kerajaan untuk memerangi habis-habisan puak yg mahu mengancam kedaulatan negara.

Dalam situasi sebegini, kita memerlukan pemimpin yg berani membuat keputusan, berkaliber dan memiliki ketahanan mental yg kuat bagi menghadapi provokasi dari segenap sudut. Kita sudah muak dihidangkan dengan pelbagai amaran yg hanya indah di bibir tapi tiada tindakan susulan.

Dengan lampu hijau sudah diberi oleh KDN, diharap pihak polis dapat melaksanakan tanggungjawab mereka menjaga ketenteraman awam tanpa rasa bimbang. Kami rakyat Malaysia yg cintakan keamanan berdiri teguh di belakang anda. Hapuskan anasir-anasir jahat yg cuba mengganggu-gugat keselamatan negara. Tunjukkan bahawa negara ini memiliki undang-undang yg wajib dipatuhi.   


Isnin, 27 Jun 2011

TUBUH YAYASAN PEMIKIR DAYAK : AGENDA HALUS DAP PERKUDAKAN KAUM DAYAK DI SARAWAK


DAP nampaknya semakin teruja untuk menguasai Sarawak. Buktinya, mereka telah menubuhkan Yayasan Pemikir Dayak @ Dayak Brain Trust (DBT), satu badan kononnya untuk menyelesaikan segala masalah yg dihadapi oleh kaum Dayak.

Selepas menjalin kerjasama dengan parti SNAP, DAP terus mengorak langkah untuk memancing sokongan kaum Dayak agar hasrat mereka memerintah Sarawak tercapai. Ternyata sejak akhir-akhir ini tindak-tanduk DAP di Sarawak dicurigai. Ini kerana mereka dilihat agak 'mesra' kaum Bumiputera, padahal matlamat perjuangan mereka adalah untuk menghapuskan hak-hak istimewa yg dimiliki kaum Melayu & bumiputera. Ia dilihat bertentangan dengan dasar mereka.

Sudah semestinyalah segala perancangan mereka ini memiliki agenda tersirat. DAP sebenarnya ingin memperalatkan kaum bumiputera di Sarawak khususnya kaum Dayak. Mereka tahu untuk menguasai Sarawak, ia mesti mendapat sokongan dari kaum majoriti. DAP bukannya ingin memperjuangkan sangat nasib kaum Dayak. DBT yg ditubuhkan hanyalah gula-gula untuk menarik sokongan kaum Dayak kepada DAP.

Percayalah andai kata agenda licik DAP ini berjaya membawa mereka berkuasa di Sarawak, lambat-laun kaum Dayak ini akan diabaikan juga oleh DAP. DAP hanya inginkan kuasa. Perancangan DAP ini adalah sesuatu yg berbahaya jika kaum Dayak termakan dengan janji manis DAP. Rancangan jahat DAP untuk menghapuskan kepentingan Bumiputera diteruskan pula di Sarawak selepas kempen mereka di Semenanjung menampakkan kejayaan.

Berhati-hatilah kaum Dayak di Sarawak. Jangan mudah termakan pujuk rayu puak komunis DAP. Selepas menghuru-harakan Semenanjung, DAP kini mahu memecahbelahkan perpaduan bumiputera di Sarawak pula. Jangan gadaikan nasib generasi akan datang. DAP tidak pernah ikhlas dengan kaum bumiputera. Sekarang mereka mahu sokongan anda saja. Lepas menang nanti, mungkin anda akan dihalau oleh puak komunis ini dari tanah anda. Jadikan pengalaman org Melayu di P. Pinang sebagai pengajaran.

Ahad, 26 Jun 2011

1278 LAPORAN POLIS BUKTI BERSIH DITOLAK RAKYAT MALAYSIA


Dikhabarkan polis telah menerima sebanyak 1,278 laporan yg dibuat oleh pelbagai pihak yg menentang perhimpunan haram BERSIH. Perkembangan ini menunjukkan bahawa dakwaan pakatan haram bahawa rakyat Malaysia menyokong BERSIH jauh meleset.

Rakyat Malaysia bukan bodoh. Majoriti rakyat Malaysia cintakan keamanan. Hanya segelintir saja rakyat yg telah dikencing oleh puak pakatan haram yg sanggup menyertai perhimpunan tersebut. Rakyat Malaysia memahami bahawa BERSIH hanya akan menghuru-harakan negara, menjejaskan ekonomi dan membuang masa.

Rakyat yg cintakan negara juga tahu bahawa BERSIH dianjurkan hanya untuk memperjuangkan nasib seorang pemimpin pembangkang yg diulit pelbagai masalah moral dan telah ditolak oleh masyarakat. BERSIH bukan tentang menuntut suatu pilihanraya yang bersih, jauh sekali memperjuangkan nasib rakyat marhaen. Tetapi ia hanya untuk memancing simpati rakyat supaya menyokong semula pakatan haram. Mereka kini terdesak untuk meminta talian hayat dari rakyat.

FAKTA ANTI ISLAM AMBIGA YANG WAJIB DIKETAHUI!!!


Berikut disenaraikan fakta mengenai Ketua perhimpunan BERSIH, Ambiga Sreenevasan:

1) Ambiga merupakan bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia. Majlis Peguam terkenal dengan tindak-tanduknya yg cenderung ke arah pembangkang dan memiliki sikap anti-Islam yg ketara. 

2) Beliau adalah orang yg bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) (IFC ditubuhkan untuk menjatuhkan martabat Islam sebagai agama rasmi Persekutuan) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yg jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

3) Dalam kes murtad Lina Joy, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut Islam.

4) Ambiga turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yg membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun menerima bantahan dari penganut Islam, Ambiga tetap meneruskan forum tersebut. Bantahan tersebut turut disertai oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.

5) Tugas-tugas Ambiga mempertikaikan kesucian Islam di Malaysia diiktiraf oleh Amerika Syarikat apabila dia mendapat anugerah yg disampaikan oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton pada 2009.

Sabtu, 25 Jun 2011

ORANG PAS FOBIA DENGAN SONGKOK


Sudah menjadi satu persepsi di kalangan penyokong PAS bahawa orang Melayu yg memakai songkok dianggap sebagai penyokong UMNO. Kalau kita tengok kepada pemakaian penyokong tegar PAS ini mereka lebih mesra dengan kopiah putih @ serban.

GAD pernah mengalami satu keadaan di mana telah dianggap sebagai penyokong UMNO hanya kerana GAD memakai songkok di dalam satu majlis. Padahal GAD tidak pernah pun mengisi borang UMNO di mana-mana cawangan atau bahagian.

Kalau anda pernah bersembahyang di mana-mana masjid @ surau yg dikatakan agak 'mesra' dengan PAS, anda akan melihat hampir kesemua jemaahnya memakai kopiah putih @ serban. Dan jika anda seorang saja yg memakai songkok, sudah pasti akan ada mata yg memandang anda dengan satu pandangan prejudis. GAD pernah mengalaminya.

Bagi GAD apa ada pada songkok dan kopiah putih? Songkok hanya melambangkan kebudayaan Melayu. Apa salah songkok? Adakah org yg memakai songkok tidak layak bersembahyang di masjid @ surau? Apakah org yg memakai songkok imannya kurang dari org yg memakai kopiah putih? Dan ingin GAD bertanya lagi apakah kopiah putih itu lebih mulia dari songkok?

Come on lah. Songkok dan kopiah putih itu hanya simbol. Dalam Islam, kemuliaan seorang Mukmin dan Mukminat di sisi Allah SWT diukur melalui ketaqwaannya. Jadi, kemuliaan seorang Muslim bukanlah diambil kira melalui pemakaian songkok @ kopiah putih.

Inilah antara pemikiran bahalol sesetengah org Melayu Islam di negara ini. Mereka menganggap jika kita org Islam, kita mesti memakai kopiah @ serban. Songkok difatwa haram dipakai. Songkok hanya khusus untuk org UMNO saja.

Mereka-mereka ini tidak tahu bahawa kopiah atau serban berasal dari Tanah Arab. Dan ia merupakan salah satu daripada kebudayaan Arab. Maknanya mereka ini tidak berpijak di bumi yg nyata. Apakah org Arab lebih mulia dari penganut Islam lain?

Buat apa pakai serban sampai melilit menjerut leher kalau mulut hari-hari memaki-hamun saudara seagama sendiri. Buat apa guna kopiah putih kalau hati asyik menaruh benci kepada kaum sendiri. Org-org ini lebih memandang aspek luaran untuk mengukur tahap keimanan seseorang. Jika seseorang itu memakai jubah dan berserban putih, maka dia dicop memiliki iman yg tinggi. Padahal dalam hati org itu Allah saja yg tahu. 

Sudah sah PAS memang membenci apa saja yg berkait dengan Melayu. Selepas ini mungkin baju Melayu pulak bakal menjadi mangsa. GAD ingin mencabar org PAS kalau benci sangat dengan Melayu, jangan lagi bertutur dalam bahasa Melayu. Bertuturlah dalam apa saja bahasa yg anda suka asalkan bukan bahasa Melayu. Bukan ke bangsa Melayu itu bangsa yg hina. Anda saja yg mulia.