Ahad, 17 Julai 2011

TUGU PERINGATAN KOMUNIS DI NILAI


Tugu memperingati komunis dibina di Nilai. Kenapa di Nilai? Kerana Nilai merupakan tempat tertubuhnya Parti Komunis Malaya (PKM) pada 30 April 1930. 

Puak ultra kiasu a.k.a komunis DAP mengiktiraf PKM (pada masa penjajahan Jepun dikenali sebagai MPAJA) sebagai pejuang kemerdekaan negara. Itulah namanya buta sejarah. PKM bukan pejuang kemerdekaan negara tapi ingin menjajah negara ini dan menukarkannya kepada sebuah republik komunis yg tidak mempercayai agama.

Persoalannya sekarang kenapa pihak berkuasa membenarkan saja pembinaannya. Apakah kerajaan tidak nampak impak daripada pembinaan tugu tersebut ibarat ingin menyuburkan semula fahaman komunis di negara ini. 

Kerajaan tidak belajar dari kesilapan. Mereka membenarkan pula penubuhan sebuah parti bersemangat komunis iaitu Parti Sosialis Malaysia (PSM). Apakah Malaysia kini sedang menuju ke arah liberal? Terlalu terikat dengan istilah 'Hak Asasi Manusia' (Human Right). Apakah selepas ini jika ada pihak mahu menubuhkan pertubuhan Yahudi SeMalaysia kerajaan akan turut membenarkannya atas tiket hak asasi manusia?

7 ulasan:

  1. KERAJAAN KINI DA BUTA DAN PEKAK SEJAK MENJAK ERA DOLLAH...KINI BN SIBUK NAK AMBIL HATI RAKYAT SAPERTI MEKA INI ..NAK UNDI MEKA.. TETAPI TETAPI...GUA CAYA UNDI MEKA BN TAK AKAN DAPAT CAYA LAH...

    BalasPadam
  2. Cukup2la berikan wang atau derma kepada puak2 komunis ni....Mereka tak kan berterima kasih pun, namun lagi menyusahkan umat islam dan melayu di Malaysia ni...Tolong pun umpama lepaskan Babi tersepit, lepas tu dok menyondol kat kita balik...bangsa yg bangsat!!Khaaaaak tuiiih!!!!

    BalasPadam
  3. Padan muka,,, ni semua sebab konsep bodoh yang dinamakan TELUS diperkenalkan tak lama dulu. Jenis ni kalau diberi muka, habissss lah semuanya. Tak percaya, pi cek tengok kedudukan mereka ini dalam syarikat-syarikat GLC dan cara mereka bermain dengan kuasa. Ditambah pula dapat ketua-ketua yang dah tua.........................

    BalasPadam
  4. abis tu kita buat ape?? xkn nak komen je dlm blog?? xgitu? ambik la teladan dari kisah2 dulu..bangkit!!hijrah dari mentaliti yg ada sekarang..buat perubahan.kalau asyik nak komen dan nak mengeluh je sampai bila bangsa kita nak maju?? jgn kata nak dpt kedudukan dlm sykt2 GLC,sykt enterprise pn jgn mimpi kalau asyik nak disuap..mereka xkn bantu kita kalau kita xde usaha nak bantu diri sendiri dan bangsa kita sendiri..

    BalasPadam
  5. AKU SETUJU MAMAT DI ATAS

    TAK PAYAHLA NAJIB DOK JAGA SANGAT HATI PUAK PUAK HARAMJADAH PAS PKR CINA BABI NI....BUAT BAIK MACAMANA PUN DEPA TETAP TAK PANGKAH BN

    BAIK KERAJAAN PANGKAH KEPALA DEPA

    BalasPadam
  6. Tiap yg berlaku kita perlu lihat puncanya...kita perlu titikberatkan punca...kita lihat punca kepada 'kelembutan' kepimpinan kerajaan.

    Puncanya adalah menurunnya undi daripada kaum cina...

    Puncanya kekuatan parti yg mewakili majoriti mereka...

    Puncanya parti yg selama ini mewakili mereka (MCA) dilihat lemah dalam menyuarakan kehendak mereka...

    Puncanya mereka dilihat ditindas dan ketidakadilan berlaku melalui cerita2 yg digembar-gemburkan...

    Puncanya...cerita2 mereka dibawa dan dijaja setiap masa...kehendak2 mereka disuarakan...

    Puncanya ada orang Melayu sendiri yang menyuarakan perlunya kesamarataan...ada orang Melayu sendiri yg membuka cerita2 bahawa kepimpinan kerajaan tidak berlaku adil kepada kaum2 selain Melayu di Malaysia(lihat kini merebak kepada kaum orang Asli)...

    Puncanya pembangkang yang bernama PKR...

    Puncanya...ketua umum mereka...

    Puncanya...nak memenangi pilihanraya...

    Puncanya...KUASA

    BalasPadam
  7. Bro izham..assalam. Im agreed with u..KUASA butakan segala2. IMAN, AGAMA,BANGSA dan KELUARGA..melayu kena buka mata. Jgn melulu bertindak tanpa erfikir

    BalasPadam