Rabu, 18 Mei 2011

NYONYA INI PERNAH HINA MELAYU!!!


Kenal tak anda dengan nyonya di atas ini? Ya, nama dia Datuk Tan Lian Hoe. Nyonya ini merupakan Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri merangkap Ahli Parlimen Grik. Kenapa aku beminat nak sentuh tentang nyonya di atas ini?

Jawapannya kerana dia pernah menyumbangkan 'jasa' besar kepada bangsa Melayu. Nak tahu tak apa 'jasa'nya itu? Dia pernah menyatakan bahawa orang Melayu juga adalah pendatang sama seperti kaum Cina dan India. Kenyataan biadap ini dilakukan selepas PRU 2008.

Ya, cerita ini memang sudah basi. Tapi aku ingin membawa anda mengimbas kembali watak-watak ultra kiasu  yg membenci Melayu walaupun kadangkala mereka itu adalah rakan kita. Nyonya ini memang bukan jenis yg kenang budi. Dia berjaya menjadi Ahli Parlimen Grik pun atas ihsan UMNO Perak.

Sebenarnya, pencalonan nyonya ini sbg Ahli Parlimen Grik (dia mewakili parti Gerakan) pada mulanya dibantah keras oleh ahli UMNO Perak dan penduduk Grik kerana kawasan Grik meliputi 70% penduduk Melayu. Sudah semestinyalah calonnya adalah org Melayu dari UMNO. Grik merupakan kawasan tradisi UMNO sejak sekian lama. Tetapi kerana kesilapan strategi BN, menyebabkan nyonya ini terpaksa dicampakkan ke Grik kerana tiada lagi kawasan yg sesuai untuk nyonya ini bertanding.

Pemilihan nyonya ini sbg calon Ahli Parlimen Grik disambut dengan linangan air mata oleh UMNO Perak. Demi semangat setiakawan BN, UMNO terpaksa berkorban. Org Melayu Grik walaupun dengan berat hati tetap juga memilih nyonya ini demi memastikan BN menang. Sungguh besar pengorbanan org Melayu. Lalu, nyonya ini pun berjaya menjawat Ahli Parlimen Grik.

Tetapi apakah yg dibuat oleh nyonya ini selepas kemenangannya? Dia bukan berterima kasih kpd penduduk Grik yg sanggup memilihnya, malah menghina pula kaum Melayu dgn menyatakan org Melayu sbg pendatang. Inilah 'hadiah' paling bermakna untuk org Melayu yg berkorban untuknya.

Inilah contoh perangai puak ultra kiasu. Puak ultra kiasu bukan sahaja berada di luar kerajaan (baca : DAP) malah juga wujud dalam BN sendiri. Mereka ini ibarat membawa suara DAP dalam kerajaan. Inilah akibatnya apabila sekolah vernakular (SJKC & SJKT) dibiarkan wujud di negara ini. Nyonya ini adalah contoh salah satu produk sekolah perkauman tersebut. Spesis yg buta sejarah.

Pengorbanan org Melayu dan UMNO selama ini memang tidak pernah dihargai oleh puak ultra kiasu walaupun nyawa kita sendiri diserahkan kpd mereka. Mereka ini hanya ingin mengambil kesempatan di atas sikap toleransi org Melayu. Mereka menunggu masa sahaja untuk 'ngap' kita. Hati-hatilah dengan puak-puak komunis ini. Mereka ibarat 'musuh dalam selimut', 'gunting dalam lipatan' & 'kawan makan kawan'.     

5 ulasan:

  1. UMNO akan ambil alih Gerik. Muktamad !

    BalasPadam
  2. layarilah www.freemalaysiakini.com , sebarkan.

    BalasPadam
  3. lu tau sapa anak dara tua ni? ini nyonya sg siput. apa sejarah besar sg siput? sendiri mau ingat laa

    BalasPadam
  4. Bro, Menteri KDN kecut teloq nak sumbat cina dlm ISA, lu tgk la kalau melayu buat dia kasi sumbat dalam ISA, anak Cina Nam wee pun sama gak bro , langsung tak kena tindakan apa2 pun...Aku harap pemimpin UMNo jangan la jadi bacul, dah sampai dah masanya cina ni kena dgr sikit cakap Tuan tanah ni...

    BalasPadam
  5. kalau umno masih taruh bangsa lain selain melayu di kawasan majoriti melayu, memang umno bodoh selama2 nya, cukup lah pengajaran kali ini, di kawasan melayu jangan sesekali bagi bangsa yang tak mengenang budi, cukup sudah! hentikan tolak ansur yang tidak bertempat, letakan mereka di kawasan Dapig, biar mereka syok sendiri

    BalasPadam