Ahad, 29 Mei 2011

KENAPA MELAYU BUAT SALAH KERAJAAN CEPAT HUKUM TAPI BILA CINA BABI BUAT KERAJAAN KECUT TELUR NAK BERTINDAK???

Cina = Babi
Sudah lama aku perhatikan perkara ini. Darah aku pasti menyirap jika mengingatinya. Kadang kala aku fikir orang Melayu macam rakyat kelas kedua saja di Malaysia ni. Nasib atau nyawa Melayu tidak dipedulikan oleh sesiapa pun termasuk pemimpin Melayu.

Tapi cuba kalau ada seorang dari kaum pemakan babi tegar yg kena usik/jentik. Pasti riuh satu Malaysia mereka canang untuk minta keadilan. Dan seperti biasa kerajaan akan turuti permintaan mereka. Memang betul kata orang apabila minoriti sudah menguasai majoriti.

Mengapa semua ini boleh berlaku? Tak lain tak bukan kerajaan terlalu memikirkan undi dari kaum Cina. Kerajaan takut kehilangan undi dari kaum Cina. Apa yang aku lihat di Malaysia ini, segala dasar atau polisi yg cuba kerajaan amalkan pasti akan mengambil kira terlebih dahulu perihal undi pilihanraya. Contohnya, kerajaan boleh saja menutup sekolah perkauman seperti SJKC atau SJKT dengan alasan untuk membentuk perpaduan nasional tapi kerajaan tidak berbuat demikian kerana memikirkan kesan yg bakal diterima dari segi undi pilihanraya.

Sebab itu kita lihat di Malaysia ini undang-undang banyak digubal tapi penguatkuasaan tiada. Mengapa? Kerana kerajaan terlalu menjaga undi. Sebab itu apabila kaum bukan Melayu menghina Islam dan Melayu, kerajaan hanya akan memberi amaran keras berkali-kali tanpa apa-apa tindakan diambil.

Cina = komunis
Jadi, mereka akan terus-menerus mencabar org Melayu tanpa perlu rasa takut dikenakan tindakan. Kita boleh lihat betapa besarnya pengaruh kaum pemakan babi tegar ini. Undi mereka membuatkan kerajaan takut untuk mengambil sebarang tindakan walaupun perbuatan mereka itu serius.

Antara contoh kesalahan kaum bukan Melayu ini yg tidak dikenakan hukuman tegas oleh kerajaan ialah:

1. Namawee telah menghina Islam dan Melayu melalui video klipnya 'Negarakuku'. Tapi hingga kini dia bebas tanpa dikenakan sebarang tindakan undang-undang.

2. Sekumpulan budak Cina telah menyembur cat merah & membuang botol arak ke dalam surau di Negeri Sembilan akibat berang ditegur kerana bermain mercun. Namun begitu kes itu diselesaikan apabila mereka akhirnya memohon maaf. Tengok mudah saja selesai kalau Cina yg buat.

3. Beberapa laporan polis dibuat oleh NGO Melayu dan org perseorangan apabila wujud blog dan akaun Facebook yg menghina Islam dan Melayu. Tapi kes itu diam saja tanpa ada sebarang tindakan diambil.

4. Ahli Parlimen Gerik, Tan Lian Hoe telah mengatakan Melayu adalah pendatang dalam satu ceramah. Walau ucapannya itu berbaur hasutan tapi dia tidak dikenakan tindakan kerana kerajaan kecut telur dengan kaum penyokong kuat komunis ini.

Cuba anda bayangkan jika contoh di atas ini dilakukan oleh orang Melayu. Sudah pasti hari itu juga org tersebut digari dan dihumban ke dalam ISA. Itulah malangnya seorang insan bernama Melayu yg kewujudannya bagaikan tiada harga di mata kerajaan. Malang sungguh kita ada kerajaan yg kecut telur ini.

Antara contoh kesalahan yg dilakukan oleh orang Melayu yg terus diambil tindakan oleh kerajaan ialah:

1. Seorang blogger Melayu telah disiasat polis selepas membuat kenyataan menghina Almarhum Sultan Johor.

2. Beberapa blogger Melayu telah ditahan polis selepas mengutuk Sultan Perak.

3. Sekumpulan org Melayu yg membuat demonstrasi sambil mengarak kepala lembu telah ditahan oleh polis kerana didakwa cuba menyentuh sensitiviti kaum lain. Salah seorang dari mereka adalah ahli UMNO Selangor.

4. Datuk Ahmad Ismail telah digantung oleh UMNO selama 3 tahun kerana membuat kenyataan orang Cina adalah pendatang.

5. Pasangan adik beradik telah ditahan oleh polis selepas didakwa terlibat dalam kejadian membakar beberapa buah gereja.

Aku tak katalah perbuatan di atas itu betul. Yang salah tetap salah di sisi undang-undang. Cuma yg aku persoalkan ialah terlalu cepat polis bertindak balas jika pesalah itu org Melayu. Macam ada sikap double standard saja dalam menentukan hukuman ini.

Cuba kita lihat apabila org India membantah novel Interlok. Apa yg kerajaan buat. Kerajaan menuruti saja bantahan mereka itu. Tengok akhirnya yg menjadi korban adalah karya agung kesusasteraan Melayu. Lepas satu persatu mereka cabar Melayu.

Tapi aku tak hairan. Aku yakin kerajaan akan teruskan sikap kecut telur mereka itu apabila berhadapan dengan pesalah kaum bukan Melayu ini. Untuk orang Melayu, malang sungguh anda sebagai rakyat negara ini. Hanya kerana anda Melayu anda akan dilayan sebagai rakyat kelas kedua. Terimalah dengan redha kenyataan ini. 
         

14 ulasan:

  1. Bukan kerajaan yang kecut telor, tapi menteri Dalam Negeri yang perlu ditukar sebab tiada ketegasan. Melayu selalunya menjadi kambing hitam, je dalam penguatkuasaan undang-undang yang digubal tu..itulah melayu makan melayu..lagi satu bila melayu dihukum melayu lain diam je..parti ke ngo ke persatuan ke semua diam macam tarak apa-apa..jadi tiada kesan negetif politik jadi pemimpin melayu pun DIAM JUGAK HARAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM......

    BalasPadam
  2. Terbaru saya tengok berita kat tv tadi, seorang remaja perempuan melayu dihadapkan ke mahkamah kerana menghina polis, saya bayangkan kalau cina atau india berbuat demikian adakah tindakan yg sama diambil ?

    BalasPadam
  3. Menteri melayu tu hanya tau cium keris jak...Tapi perangai cam Gay... Pondan!!!

    BalasPadam
  4. ka;lau macam... kita tubuh parti melayu lain untuk ganti umno.

    BalasPadam
  5. Kejadian terbaru seorang remaja perempuan di Terengganu telah didakwa di mahkamah kerana dikatakan memaki seorang anggota polis, sebaliknya dalam banyak demontrasi olih DAP dan PKR anggota polis telah di sumpah seranah, dimaki malah ditampar. Ada yang kurang ajar berbaring menghalang kenderaan Raja Muda Perak. Kita tak nampak tindakan begitu cepat seperti di Terengganu.

    BalasPadam
  6. melayu mudah lupa...kalau dah di jajah baru nak terngadah....alahai melayu..itu belum lagi mereka telah berkuasa..

    BalasPadam
  7. betul la kelemahan yang jelas adalah di atas batu jemala menteri dalam negeri, tapi yang di atas dia tu takkan nak biarkan ajer. menteri2 kita ni kerja tak ada pengawasan ke? satu lagi hal2 macam ni bukan zaman sekarang berlaku. DAH LAMA DAH.. DAH LAMA DAH..Itu sebab puak tu nak tocang sekarang. bak kata org tua2.. rebung dah jadi buluh...

    BalasPadam
  8. lahhh baru tahu ke.kalau bn kalah pada pru ini 89% adalah kerana icamudin yg auw auw auw.melayu mcm aku nie dah naik geli dan meluat dgn menteri amaran nie.aku naik fedup dah.kalau najib letak lagi sepupu dia nie duduk dlm kdn,percayalah aku rela bagi undi rosak.....pelik tapi benar.polis kena maki ,kena puki kena panggil anjing oleh puak pkr napa tak tangkap,budak pompuan kemain berani kau dakwa.....hancus pak lah kerana kj,jahanam najib kerana icam,,,,bukan kerana kak rosmah seperti yg dijangka.tahniah kak rosmah mendengar nadi denyutan rakyat....pada icam,inilah masalahnya bila dibesarkan di dlm keluarga bangsawan...nadi rakyat marhaen tak reti reti lagi....bak dipahamkan.

    BalasPadam
  9. saya mengaku itu semua betul,saya takut kalah dalam pilihanraya nanti !!!

    BalasPadam
  10. Belum lag si Tian celaka yang menggigit polis. betina cina yang menghina dan merpermainkan polis dengan berkomunikasi dalam bahasa inggeris itu pun celaka dan kurang ajar tidak juga diambil tindakan.

    BalasPadam
  11. Tak payah cakap le....Menteri KDN tu penakut. Hanya tahu bg amaran je. Tgk le apa tindakan yg telah diambil bila kaum India dan Cina bangsat buat hal...tak pe bg amaran je.
    Harap PRU 13 ni dia tak tercalon, klau menang pun tak payah bg jawatan menteri melainkan ada kementerian kaum lembut baru sesuai dia jadi menteri yg takde portpolio tu.....

    BalasPadam
  12. Salam. Itulah yg kita takutkan bila Cina sudah naik tocang. dibantu pula oleh Pas & PKR, lagi cina naik muka. Harapan kita supaya UMNO/BN terus menerajui negara kita.

    Dan kalau boleh, next term, Menteri Dalam Negeri di tukar. Cari seorang Menteri yg lebih tegas.

    BalasPadam
  13. PRU 13 kawasan Menteri amaran...lakukan apa yang sepatutnya...biarkan dia terus beramaran....di luar kabenet dapur.

    BalasPadam
  14. rata2 ulasan di atas menunjokan ketidakpuasan orang2 melayu pada kerajaan, terutama pada menteri KDN, sudah berbuih2 orang melayu buat aduan atas ketidakadilan dalam penahanan dalam satu2 isu, kalau melayu cukup cepat di tangkap dan kalau cina buat lepas tangan saja, lemah sangat tindakan dalam penguatkuasaan, kenapa kerajaan biarkan saja? kenapa takut? tahukah bahawa terang2 kebanyakan cina menyokong DAP, buat apa buang masa mengambil hati mereka, pergi mampus lah dengan mereka itu, segala bantuan perlu salurkan pada kawasan yang menyokong kerajaan saja, dan jangan sekali2 beri pada orang cina atau india, takut kalah? pilihan raya yang lepas pun kalah juga walaupun kerajaan begitu mengambil berat dan bagi muka pada bangsa yang tak mengenang budi, apa yang di cari pada mereka, besar sangat kah mereka, tanpa undi mereka pun kerajaan masih tetap teguh walaupun kurang undi dari mereka

    BalasPadam