Rabu, 4 Mei 2011

DATUK SHAZRYL ESKAY AKAN DEDAH RAHSIA BESAR ANWAR!!!


Buletin Utama TV3 sebentar tadi telah melaporkan bahawa Datuk Shazryl Eskay akan mendedahkan satu lagi rahsia besar Anwar Ibrahim sedikit masa lagi. Bersama-samalah kita nantikan apakah rahsia besar tersebut.

20 ulasan:

  1. Klip Video Seks - Mencari Kebenaran Atau Sengaja Menempah Dosa ???
    Tulisan di bawah adalah tulisan yang dinukil daripada blog "future lady lawyer". Sesekali kita wajar mendengar dari mereka yang berkecuali.

    From my humble opinion sebagai seorang yang berkecuali..tidak memilih dan menyebelahi mana2 pihak..cume sebagai seorang yang ade sedikit otak untuk berfikir..

    ekoran sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay dan dulu saiful berhubung ngn video sex and liwat..pelbagai spekulasi timbul..sehingga menyebabkan perpecahan dan kecelaruan dalam masyarakat..

    i love to put the word "biggest stupidity" here..

    stupidity for what?

    perlukah kita bersumpah laknat diatas kemaksiatan orang lain?sedangkan kita tidak membawa 4 orang saksi yang beriman untuk membuktikan dakwaan..dalam islam..orang yang mendakwa hendaklah membawa bersamanya bukti dan pihak yang harus bersumpah adalah orang yang dituduh..dan sekiranya orang yang dituduh tidak mahu bersumpah..tiada apa yg perlu dilakukan oleh mana2 pihak termasuk mendesak untuk bersumpah..sebab tidak ada kewajipan untuk berbuat demikian..

    bagi saya..

    tidak perlu bersumpah laknat..for what kita mahu bersumpah diatas kemaksiatan orang lain?ianya seperti membuka pekung didada orang lain..pada fahaman saya..kita tidak boleh bersumpah untuk membuktikan berlakunya maksiat terhadap orang lain..sebab fungsi sumpah adalah untuk menyatakan kebenaran diri..yang dia tidak bercakap bohong bahawa dirinya bersalah atau tidak bersalah..

    sumpah laknat keatas maksiat diri.
    bukan maksiat diri orang lain.

    sumpah tidak membuktikan apa-apa.kita tidak boleh mempercayai sumpah yang dilakukan itu adalah benar...apatah lagi dizaman sekarang terlalu ramai orang yang bersumpah dusta..

    bagi saya sumpah yang dilakukan itu lebih membawa kepda keburukan..spekulasi dan fitnah yang berpanjangan..merosakkan lebih ramai umat islam terutamanya yang jenis tahu menghemtam secara membabi buta..

    bukan kah itu membuktikan satu kebodohan telah terjadi??

    kalau diikut dalam islam..orang yang mendakwa tanpa mengemukakan bukti adalah tertakluk kepada hukuman juga..yang menuduh yang patut dihukum bukannya yang dituduh sekiranya dia menuduh tanpa membawa bukti 4 orang saksi....sekiranya yang dituduh tidak mengaku dan enggan berbuat apa2..maka berhentilah mendesak dan membuat spekulasi..

    apa yang korang risaukan?
    nun di ATAS memerhatikan..
    Nun di ATAS telah tersedia hukuman yang adil seadilnya terhadap setiap sesutu yang dilakukan..

    logically speaking..

    tuduhan zina dan liwat adalah sesuatu yang amat besar.
    mengaibkan.

    BalasPadam
  2. kalau anda melakukan perkara itu sekalipun..dan disuruh bersumpah sedemikian rupa dan seluruh dunia mengetauhinya?

    adakah anda mahu bersumpah?
    Allah lagikan mahu menutup keaibaban kita..apa hak kita sebagai manusia untuk membuka keaibaban diri kita?

    apa gunanya bersumpah didepan manusia..ianya hanya mengaibkan dan membawa kepada sesuatu yg lebih teruk?apa gunanya bersumpah didepan manusia yang rata ratanya nya jahil dan cetek otaknya apabila kita tahu Allah itu maha besar dan agung..?baik kite bertaubat dan memohom keampunan Allah tanpa memperdulikan orang2 yang jahil otak dan pemikirannya..

    so bagi saya..bersumpah ke..tidak ke..dalam dunia hari ini..sesen pon tidak boleh diguna pakai untuk menentukan kebenaran..
    yang hanya ada adalah..
    menambahkan kekeliruan, kekotoran, kejijikan dan perpecahan..

    sumpah laknat yang dilakukan seolah2 sangat terdesak..terdesak untuk menjatuhkan hukuman salah kepada DSAI..sekiranya dia bukan berada dipihak yang terdesak..perlu ke bersumpah laknat untuk membuktikan DSAI berada dlm video tersebut?

    Ya saya faham DSAI adalah satu nama besar dan kita harus tahu siapa dia sebenarnya..namun dengan bersumpah sedemikian rupa..adakah kebenaran akan terserlah?apa yang saya nampak..rakyat semaki haru dan bergolak gara-gara sumpah yang dilakukan..

    DSAI mungkin benar benar melakukannya dan beliau mungkin difitnah..yang mana betul dan salah..im not in position to answer it..
    Hanya Allah yang mengetauhinya..

    apa yang saya nampak..DSAI memang tidak mahu bersumpah..beliau mungkin takut, atau beliau mungkin tidak mahu melayan sesuatu yang bodoh pada pandangannnya..so saya nampak DSAI ada satu prinsip yang bukan senang untuk diubah-ubah..so let him be..tidak perlu paksa atau mendesak DSAI untuk melakukan sumpah balas sebab bagi saya..xde guna pon..ianya tidak akan dapat menyelesaikan perkara tersebut..

    kesimpulannya..
    saya ambil sikap berkecuali..
    tak mahulah terjerat dalam kebodohan dan dosa yang berpanjangan..
    dosa menfitnah,,
    dosa mengejek
    mencaci..
    sedangkan dosa sendiri tak tertanggung..
    im sorry..i dont wanna be stupid..

    bagi saya..masyarakat harus faham bahawa isu maruah dan tuduhan sebegini WAJIB hanya dibicarakan di dalam Mahkamah Islam dan bukan di khalayak.

    so ikhlas dari hati saya..sebagai org islam..jauhilah dari meletakkan hukuman atas sesuatu yang anda tidak pasti dalam isu2 berat sebegini kerana anda tidak punyai basis yang diharuskan Islam untuk berbuat demikian..
    p/s: if u dunno how to use your brain on the way it should be used..dont force others to do the same.. Moral of the story: Don’t be stupid and think.

    BalasPadam
  3. Nampak sangat pencacai Anwar slash PKR Tanpa Nama atas aku nih ... abis suma blog dia paste bende nih ...

    Dah la bangang tak paham tujuan sumpah SK. ngoks.

    BalasPadam
  4. memang ngoks pon... akal buh kat bontot...

    BalasPadam
  5. Boringlah buat suspen je. Kalau nak dedah tu dedahkanlah segera buat apa nak tunggu2.

    BalasPadam
  6. nada dan emosi pun dah bias tapi mengaku berkecuali.agak jelas ciri2 pr dalam penulisan tapi tak mengaku.fahamkan dulu konsep dan asas bersumpah dan bandingkan dengan suasana semasa dan fakta2 sumpah saiful dan eskay tapi janganlah cari dari sumber2 yang yang tertentu sahaja.macam pandai tapi bodoh..

    BalasPadam
  7. Ha ha..bakal perdana menteri Mesia..tak rela aku...kah kah..Org lain Annu ar boleh tipu..tapi bukan mata...firasat dan akal aku.

    BalasPadam
  8. Wahai tampa nama yg membuat ulasan pertama dan kedua yg panjang lebar seolah-olah seorang pakar agama. Kalau ada masa sila rujuk tafsiran Quran Surah Annur ayat 4 berkaitan dengan tuduhan zina. Seperti berikut :

    Dan orang-orang yang melimparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka delapan puluh kali sebat dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya kerana mereka adalah orang-orang yang fasik.

    Apakah DSAI seorang perempuan ?

    Don't try and show that you are well versed with Islamic laws and Quranic interpretations.

    In any case SK did not accuse DSAI of Adultry. He merely verified that he (SK) and DSAI are the 2 male characters in the video. So the worst case for DSAI is committing khalwat.

    Does that make sense ?

    The way you wrote is so obvious that you are not neutral. If you don't accept the swearing in the mosque then what about the video recording, the watch, the twitter alibi and refusal to undergo lie detector test ? ( that is if you believe in modern scientific methods )

    I rest my case.

    BalasPadam
  9. Hanya orang baik yg tak percaya An Nuar org jahat..hanya org jahat yg tahu dan arif tentang kejahatan An Nuar.

    BalasPadam
  10. Mat Sabu juga satu ketika dulu percaya DSAI meliwat lantas memberi gelaran Al Juburi. Jadi dulunya Mat Sabu org jahat yg tahu dan arif tentang kejahatan DSAI.

    Apakah Mat Sabu dah bertaubat dan jadi orang baik kerana sekarang Mat Sabu tak percaya DASI org jahat ?

    Bagus sekali andaian saudara.

    BalasPadam
  11. It takes a thief to catch a thief, so the saying goes. So far the thieves that we know are Nallakaruppan, Eskay, Saiful, Azizan, Dermawan Kusumatmaja, etc, etc and the list goes on.

    All these thieves have caught and pointed their fingers to the same one extraordinary thief. Father of all thieves. Make your own conclusion.

    I hope this make sense.

    BalasPadam
  12. Orang Melayu ni sikit sikit nak bekecuali...sikit sikit nak berkecuali...cuba tengok bangsa mata sepet ..kalau pasal thier survival mana ada yg berkecuali..berderi teguh bercerai roboh mereka. Negara dah nak tergadai pun masih ada melayu nak bersikap berkecuali. Allah bagi otak gunalah otak tu. Yes or No. Sebelah sini atau sebelah sana. no such as thing as berkecuali. sudah terang lagikan bersuluh pun masih nak berkecuali.

    Paria nya melayu laa jenis berkecuali ni.

    BalasPadam
  13. Tujuan datuk esk bersumpah adalah untuk membuktikan dia bercakap benar.
    sedangkan Anwar tak berani .Sebabnya mudah, kerana dia memang bersalah.Itu Saja. Janganlah nak putar belit . Siapa kata sumpah itu tidak menyelesai kan perkara yang dituduh.
    Kalau anwar bersumpah laknat dan dia berbohong perkara yang pasti dia akan mendapat laknat didunia ini lagi. Anwar tahu sebab itu dia tidak mahu bersumpah.

    BalasPadam
  14. RAKAN2 SEKALIAN SUDAH BERAPA KALI ORANG PAS DANULAMAK-ULAMAK PAS SEMBAHYANG HAJAT MEMUSNAHKAN PM,UMNO,BN...BELUM LAGI DI KABULKAN ALLAH SWA...TEMPOH HARI...PENUH STADIUM SMBHYANG HAJAT MOHON PETUNJUK KEBENARAN....
    BEBERAPA HARI KEMUDIAN VIDEO KELUAR...
    1.SAIFUL DAH SUMPAH DAN PI HAJI
    2.NAJIB DAH SUMPAH DAN DAH PI UMRAH
    3.ESKAY DAH SUMPAH KAT MASJID...

    4...ANWAR...NO KOMENLAH....?????LU FIKIRLAH SENDIRI...

    ORANG SANGGUP BERSUMPAH DENGAN KELAKNATAN TERHADAP DIRI SENDIRI.....KERANA BENAR....ADA PIHAK LAIN TAK BERANI SUMPAH...SEBAB KETAKUTAN....ADA PIHAK LAIN PULA TAK SNGGUP TERIMA KEBENARAN...YANG PAHIT...MELIHAT PEMIMPIN IDOLA MEREKA MMEMBUAT ONAR....MAKA TERUS HANYUT DAN BERPEGANG PADA PEGANGAN YANG SALAH....

    CUBLAH PARA PEMIMPIN PAS YANG MENGAKU ALIM DAN WARAK SEMBAHYANG ISTIQARAH ...INI BUKAN LAGI TAKSUB KEPADA PEMIMPIN TTETAPI SUDAH TAHAP MENDEWAKAN...PEMIMPIN...KALAU PEMIMPIN TERSEBUT MEMANG BENAR WARAKNYA...TAK APALAH...KAT JEPUN YANG BERAGAMA SHINTO...PUN KALAU ADA SKANDAL TERUS LETAK JAWATAN....KAT MALAYSIA....MACAM MANA PULAK??????....WALLAHUALAM...

    BalasPadam
  15. If one is really neutral, there is no need for justification like saying " From my humble opinion sebagai seorang yang berkecuali..tidak memilih dan menyebelahi mana2 pihak..cume sebagai seorang yang ade sedikit otak untuk berfikir.. " blah - blah - blah

    It sounds so shallow, so superficial.

    All you need to do is just write what's on your mind and the readers be the judge whether you are neutral or not.

    Please don't underestimate the readers' intelligence.

    P.S please do more research before writing.

    BalasPadam
  16. kita bukan bodoh,ada akal dan kebolehan untuk menilai keburukan anwar ibrahim.
    kalau nak pasti lagi buat lah solat istikhrah.pasti allah akan memberi petunjuk..
    kalau tak percaya solat istikharah bermakna anda tidak percaya kepada janji allah .apabila tidak percaya pada janji allah bermakna anda tidak percaya kepada allah dan............dimana anda ketika itu ,,samada islam atau bukan islam

    capt razak

    BalasPadam
  17. Not only in Japan even in Malaysia , the moment a scandal is revealed the person involved resigned. For example RTC, Abu Hassan Omar, Chua Soy Lek, Vajindran.

    In America almost all Presidential aspirants who were caught having a scandal resigned ( except Bill Clinton ) and gave up their ambitions to be presidents.

    But this one guy is really thick skinned and undoubtedly one of a kind, perhaps god's gift to Malaysia.

    Eat your hearts out.

    BalasPadam
  18. Sesiapa yg masih menuntut 4 saksi untuk menbuat tuduhan zina, tolong rujuk Al Qur'an surah annur ayat 4 dan seterusnya.

    Allah amat memelihara hak orang perempuan dan DSAI bukan perempuan. ( apakah tuduhan zina terhadap lelaki bolih dengan kaedah lain ? )

    Wallahualam.

    BalasPadam
  19. apelah nak pakai 4 saksi ,sekarang ni dunia dah cangih ,tak cukup ke rakaman video tu untuk mengesahkan perilaku org yang bersalah dalam video tersebut .

    BalasPadam
  20. Says rasa cukup, itu sebab saya Sarankan Baca Surah Annur ayat 4. Yang perlu 4 orang Saksi ialah apabila tuduhan zina dibuat keatas perempuan yang terjaga kehormatannya.

    Justru kalau tuduhan itu dibuat terhadap lelaki maka bukti lain bolih diterima tanpa 4 orang Saksi.

    BalasPadam