Khamis, 9 Jun 2011

SEBELUM HAPUS DEB, DAP KENA TUKAR DULU LOGO P.PINANG



Logo terbaru P.Pinang

Sebaik berjaya menakluk P.Pinang, perkara pertama yg dibuat oleh Lim Guan Eng ialah mengeluarkan kenyataan bahawa DAP akan menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) di bumi PP. Kenyataan tersebut mengundang ribut di seluruh negara.

Berada di pihak yg menang, DAP mampu berbuat apa saja. Dan ternyata tindak-tanduk DAP di PP kini memang mengikut seperti apa yg mereka rancangkan. 

Tapi mereka telah lupa satu perkara. Di sebalik terlalu ghairah untuk menyahkan DEB dari bumi PP, DAP terlupa bahawa lambang negeri PP (rujuk gambar di atas-gambar kedua) turut mengandungi matlamat/tujuan DEB dilaksanakan. Maknanya, perbuatan mereka telah bercanggah dengan apa yg terkandung dalam logo negeri yg mereka perintah. 

Jadi, jika mereka berhasrat untuk menghapuskan DEB, DAP perlu terlebih dahulu menukar/meminda logo negeri PP agar selaras dengan dasar mereka. Mungkin logo di atas (gambar ketiga) sesuai untuk digunapakai oleh DAP.
   

2 ulasan:

  1. BRO TAJUK KAU PATUT KENA TAMBAH LAGI,SEBELUM DAP HAPUS DEB DIORANG KENA HAPUSKAN MELAYU DULU..MELAYU2 PENANG TOLONGLAH BANGUN DAN SEDAR.JANGAN KITA BAGI LAGI WALAU SEINCI TANAH MELAYU NI KAT BANGSA YG MAKAN BABI NI..TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA!!!

    MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

    BalasPadam
  2. melayu pro umno dh sedar diri, cuma melayu yang pro pakatan masih sanjung khalifah LGE.....

    BalasPadam