Rabu, 15 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH : MALAYSIA BAKAL DISERANG NATO?


Mungkin persoalan di atas agak jauh untuk menjadi realiti. Ini kerana situasi negara ini amat berbeza dengan negara-negara sedang bergolak seperti Libya, Syria, Yemen dan Mesir. Namun begitu, jika perhimpunan Bersih yg bakal diadakan pada 9 Julai ini gagal ditangani dengan baik, tidak mustahil situasi di negara Timur Tengah bakal menjangkiti Malaysia pula.

Amat jelas sekali, tujuan pakatan haram menganjurkan perhimpunan haram tersebut adalah untuk mewujudkan suasana tidak tenteram di dalam negara ini. Tidak mustahil, keadaan di Libya dan Mesir bakal menjadi inspirasi kepada penjilat pakatan haram untuk memprovokasi kerajaan.

Pakatan haram semakin terdesak. Perkembangan semasa banyak tidak menyebelahi mereka. Kes perbicaraan liwat Anwar Ibrahim kian sampai ke penghujungnya. Sokongan rakyat kepada mereka juga makin menurun. Jadi untuk mengembalikan semula momentum sokongan rakyat terhadap mereka, pakatan haram memilih untuk mencetuskan huru-hara.

Mereka bukan saja mahu menarik perhatian rakyat Malaysia tapi juga meraih simpati dunia. Mereka cuba mempromosikan sentimen bahawa kerajaan Malaysia telah menzalimi rakyatnya.

Mudah saja mahu baca apa yg bermain dalam fikiran penjilat pakatan haram ini. Mereka mahu kerajaan bertindak ganas terhadap mereka semasa perhimpunan tersebut berlaku. Lalu, terjadilah pertempuran antara pihak berkuasa dengan pendemo. Sudah pasti akan ada yg tercedera, malah mungkin terbunuh.

Mereka sebenarnya mahu mengumpan campur tangan dunia. Mereka mahu dunia bertindak terhadap kerajaan Malaysia. Kalau boleh mereka mahu Malaysia dikenakan sekatan antarabangsa atau lebih teruk lagi diserang sama ada oleh PBB atau NATO. Mereka inginkan situasi di Libya yg diserang oleh NATO berlaku di Malaysia.

Perkiraan mereka mudah saja. Bila kerajaan BN ditumbangkan oleh masyarakat antarabangsa, pakatan haram akan mengambil alih pentadbiran negara. Semasa itu orang yg paling gembira adalah Anwar kerana dia akan terlepas dari semua kesalahan moral yg dilakukannya.

Kerajaan BN tumbang kerana diserang oleh masyarakat antarabangsa. Dan pakatan haram naik menjadi pemerintah. Itulah yg mungkin bermain di minda bahalol puak pakatan haram. Bagi mereka, biar menang sorak, kampung tergadai. Biar negara hancur, asalkan BN tumbang.
       

3 ulasan:

  1. Sebab tu persidangan IRI diadakan di penang,mungkin perancangan ni dioran terlibat sama.

    BalasPadam
  2. No action talk only ni berani ke nak serang Malaysia? Letak je semua yang dah membuat pengumuman nak menyertai BERSIH yang kotor tu dalam ISA.

    Menteri Amaran ni letaklah jawatan. Malu wooo! Takde telo!

    BalasPadam
  3. x yah wat kecoh wei ni negara aman babe

    BalasPadam