Isnin, 25 April 2011

KONTRAK SOSIAL : PERINGATAN KEPADA KAUM CINA!!!



Selama ini puak komunis-zionis sering berkokok bahawa kaum Cina di negara ini tidak mendapat layanan yg adil dari kerajaan. Kononnya mereka ibarat rakyat kelas kedua. Mereka juga mengkritik kerajaan kerana memberi layanan yg istimewa kpd orang Melayu dan bumiputera.

Apakah puak komunis-zionis tidak memahami apa yg terkandung dlm Perlembagaan Persekutuan khususnya Perkara 3, 152 dan 153? Tidak, sebenarnya mereka amat memahaminya tetapi kerana memiliki sifat anti Melayu dan bumiputera yg kuat menyebabkan mereka sengaja cuba mengancam apa yg terkandung dalam Perlembagaan tersebut. Dengan kata mudah, mereka mahu merobohkan apa yg telah membentuk Malaysia sbg sebuah negara-bangsa dan cuba membina semula negara ini mengikut doktrin mereka sendiri.

Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan hak-hak istimewa kpd kaum Melayu dan bumiputera seperti Bahasa Melayu sbg bahasa Persekutuan, Islam agama rasmi Persekutuan, Raja-Raja Melayu dan peruntukan dari aspek kuota perkhidmatan awam, biasiswa dan permit.

Pasti kaum Cina (khususnya yg buta sejarah) bertanya bagaimana hak-hak tersebut boleh diberi kpd orang Melayu n bumiputera? Mengapa kaum Cina tidak mendapat hak-hak tersebut?Bukankah mereka juga rakyat Malaysia. Jadi apa guna konsep 1 Malaysia jika tiada layanan sama rata antara kaum. Itu mungkin persoalan yg ada dlm kepala mereka.

Mari sini aku nak bawa kalian mengimbas semula sejarah pembentukan negara. Mungkin ada yg bosan apabila belajar sejarah. Tetapi dengarlah kata aku ini: BELAJARLAH SEJARAH SUPAYA KITA TIDAK LAGI MENGULANGI KESILAPAN LAMPAU.

Sebelum kewujudan masyarakat majmuk di Malaysia sekarang, tanah yg kita pijak ini hanya didiami oleh orang Melayu n peribumi (orang Asli di Semenanjung n bumiputera di Sabah & Sarawak). Mereka hidup dengan harmoni dan pembina tamadun yg hebat (Kerajaan Melayu Melaka, Srivijaya n beberapa kerajaan purba lain). Kedatangan penjajah telah mengubah rupa bentuk masyarakat negara ini.

Kekayaan hasil bumi negara seperti bijih timah dan pertanian (getah) menyebabkan penjajah membawa masuk imigran dari China dan India secara beramai-ramai. Mereka bekerja di lombong dan estet. Pendatang-pendatang ini pada mulanya hanya menjadikan negara ini sbg tempat mereka mencari rezeki n sampai satu masa mereka akan kembali semula ke negara asal mereka.

Tetapi apabila melihatkan kekayaan yg boleh mereka perolehi di negara ini, ada yg terus menetap di sini sama ada membawa anak isteri dr negara asal atau berkahwin dgn sesama mereka. Kehidupan kaum pendatang ini di negara asal mereka amatlah susah.

Tetapi bermula sbg pelombong mereka telah mengumpul harta sedikit demi sedikit sehingga mampu membuka perniagaan sendiri. Mereka inilah merupakan generasi awal kaum pendatang yg berjaya menguasai ekonomi negara. Di mana org Melayu pada masa itu? Org Melayu hanya berada di kampung-kampung n bekerja berasaskan pertanian sara diri. Klu ada yg berjaya pun hanyalah Melayu dari kerabat raja atau golongan elit (pembesar Melayu). Penjajah mengamalkan dasar "pecah dan perintah". Sebab itu kaum-kaum diasingkan berdasarkan pengenalan ekonomi.

Kaum pendatang khususnya Cina mendapat sokongan penjajah untuk bergiat dlm perniagaan. Penjajah amat mempercayai mereka. Manakala org Melayu sengaja dipinggirkan oleh penjajah.

Cadangan Malayan Union oleh penjajah telah menyatupadukan orang Melayu dari seluruh Tanah Melayu. Antara ciri-ciri Malayan Union yg mendpt bantahan keras org Melayu adalah pemberian kewarganegaraan kpd kaum pendatang secara "jus soli". Pemberian kerakyatan secara "jus soli" ini bermaksud memberi taraf kerakyatan mengikut tempat lahir. Maksudnya, sesiapa yg lahir selepas Malayan Union ditubuhkan secara automatik mereka menjadi rakyat Tanah Melayu.    


Bantahan keras org Melayu mnybbkan penjajah memansuhkan Malayan Union. Perjalanan menuju kemerdekaan negara menunjukkan suatu sikap tolak ansur yg tinggi dr orang Melayu khususnya dlm menerima kaum pendatang sbg rakyat Tanah Melayu. Ugutan penjajah yg hanya akan memberi kemerdekaan jika wujudnya perpaduan antara kaum-kaum di Tanah Melayu mnybbkn org Melayu tiada cara lain selain menerima kaum pendatang dengan rela-paksa.

Lalu wujudlah apa yg dipanggil KONTRAK SOSIAL. Benar kontrak sosial ini bukan dokumen bertulis secara formal tetapi semangatnya ada dlm Perlembagaan Persekutuan dlm Perkara 3, 152 dan 153. Kontrak sosial ini merupakan perjanjian yg dibuat antara para pemimpin Melayu dengan pemimpin kaum bukan Melayu semasa perundingan kemerdekaan negara.

Melalui perjanjian ini, mereka sepakat bahawa: KAUM MELAYU BERSETUJU DENGAN SYARAT PEMBERIAN TARAF KEWARGANEGARAAN KEPADA KAUM BUKAN MELAYU MELALUI PRINSIP "JUS SOLI". SEBAGAI GANTINYA KAUM BUKAN MELAYU BERSETUJU MENGIKTIRAF HAK-HAK KEISTIMEWAAN MELAYU SEBAGAI PENDUDUK PERIBUMI NEGARA INI.

Itulah yg dipersetujui oleh pemimpin masa lalu. Dengan persefahaman itulah negara ini dapat mencapai kemerdekaan tanpa peristiwa berdarah. Melalui perjanjian tersebut juga seramai 1 juta kaum bukan Melayu mendapat kerakyatan selepas setahun negara merdeka. Dengan mendapat kerakyatan, secara automatik mereka mendapat hak berpolitik dan memiliki harta.


Tetapi kini perjanjian tersebut cuba dikhianati oleh puak komunis-zionis. Mereka sudah lupa dengan tolak ansur og Melayu dalam memberi keturunan mereka kehidupn baru di sini. Cuba beritahu di mana dalam dunia ini sebuah negara yg kaum peribuminya sanggup memberi kerakyatan secara besar-besaran kpd kaum pendatang. Jawapannya cuma Malaysia. Org Melayu tidak suka bergaduh. Demi hidup aman, mereka sanggup mmeberi peluang kpd kaum bukan Melayu untuk sama2 membina hidup di sini. Sikap tolak ansur terpuji itu dibentuk dari ajaran Islam.

Jika puak komunis-zionis terus mempersoalkan hak-hak keistimewaan Melayu, apa kata kita persoalkan taraf kerakyatan mereka pulak. Sebenarnya puak-puak ini bodoh. Mereka memang buta sejarah. Mereka tidak sedar apa yg mereka perjuangkan. Perkara yg mereka perjuangkn itu sebenarnya memerangkap diri mereka.

Ok, apabila mereka mempersoalkan hak-hak keistimewaan Melayu secara automatiknya mereka turut mempersoalkan taraf kewarganegaraan mereka. Kenapa aku cakap begitu? Kerana taraf kewarganegaraan mereka diperolehi apabila mereka bersetuju mengiktiraf hak keistimewaan Melayu. Jadi kalau tiada hak keistimewaan Melayu, maka taraf kewarganegaraan mereka perlu ditarik balik.

Ok, apa kata kita hapuskan sahaja hak istimewa Melayu. Dan dalam masa yg sama taraf kewarganegaraan keturunan pendatang ini juga ditarik balik. Dengan kata lain, kita halau saja mereka ini keluar dari Malaysia. Ok tak idea ini. Baru adilkan. Itulah lain kali kalau nak jadi ahli politik pastikan tahu apa yg nak diperjuangkan n yg paling penting kena khatam dulu bab-bab sejarah negara.

Bermula dari hari ini, kita tak perlu bimbang jika puak komunis-zionis ni mengancam hak kita kerana apa yg mereka laung2kan itu juga merupakan senjata yg boleh kita gunakan untuk menutup mulut mereka semula.

13 ulasan:

  1. Aku cdgkan blog ini ditulis dlm bahasa inggeris juga sebab org cina tak tau b malaysia

    BalasPadam
  2. Assalamualikum semua
    "Ok, apabila mereka mempersoalkan hak-hak keistimewaan Melayu secara automatiknya mereka turut mempersoalkan taraf kewarganegaraan mereka. Kenapa aku cakap begitu? Kerana taraf kewarganegaraan mereka diperolehi apabila mereka bersetuju mengiktiraf hak keistimewaan Melayu. Jadi kalau tiada hak keistimewaan Melayu, maka taraf kewarganegaraan mereka perlu ditarik balik.

    Ok, apa kata kita hapuskan sahaja hak istimewa Melayu. Dan dalam masa yg sama taraf kewarganegaraan keturunan pendatang ini juga ditarik balik. Dengan kata lain, kita halau saja mereka ini keluar dari Malaysia".

    Kata saya,...SETUJU YANG AMAT SANGAT. Sekarang dah tak ada lagi DURI DALAM DAGING(MCA, GERAKAN DAN MIC). Senang kita buat apa apa usul. Idea seperti ini DAH LAMA TERPENDAM KAT SANUBARI SAYA juga.
    Harap dapat dibuat tinjauan dalam kalangan kita kaum kaum bumiputera sama ada setuju atau tidak dengan cadangan BERNAS UNTUK MENGAJAR PUAK PUAK PENIPU ITU.
    Wassalam

    BalasPadam
  3. Bro.. I am with you.. Full support!! All the way..

    BalasPadam
  4. Sebelum Merdeka Tunku dan UMNO telah memberi 1 juta kerakyatan percuma kpd kaum cina. Kenapa?
    Sendiri buat sendiri tanggung.....jgn nak menyusahkan org.
    Apa yg tidak digadai UMNO...bangsa,agama.negara!
    Kerana ternyata UMNO dipimpin olih mereka2 yg bodoh dan mementingkan diri sendiri maka Melayu wajar mempunyai wadah perjuangan yg lain.
    Aku tak bermaksud PKR atau PAS....mungkin parti baru yg mendokong falsafah perjuangan saperti UMNO.

    BalasPadam
  5. Aku generasi ke 3 Melayu Singapura ternganga....ini semua Melayu 60an dengar cakap Othman Wok keparat talibarut Lee K Y termasuk Yusof Ishak mamak tak sedar diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau generasi ke 3 Melayu Singapura tentu tak pandai Bahasa Melayu dah dan layan semua ni lah. Jangan auta la...

      Padam
  6. kalau hantar china pun depa x nak dah...

    beli satu pulau kat indon hantar depa sana..

    orang melayu hidup penuh aman disini...

    disini je tanah terakhir kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah duit beli no. Halau semua ke PP saja.

      Padam
  7. Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong, Pas Pembohong,

    BalasPadam
  8. Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

    1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

    2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

    3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
    dan menerima konsep Malaysian Malaysia

    4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

    BalasPadam
  9. satu senjata tersembunyi yg sangat tajam...

    BalasPadam
  10. cina generasi baru hari ini memang tdk minat belajar sejarah. Memang mereka tidak tahu bagaimana mak bapak nenek moyang mereka dpt kerakyatan Malaysia......
    Mereka tidak tahu ttg cina hanya mendpt kewarganegaraan jika bersetuju Melayu diberi hak2 keistimewaan ini.......
    Saya cadangkan hal ini di highlightkan setiap hari di tv....
    baru cina lahanat ni ada akaiiiii......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana depa nak minat belajak sejarah no. Sejarah sekarang bagi depa semua tak masuk dek akai. Baik baca kartun saja. Tv pun depa tak tengoklah. Lagi baik main video game lak. Buat apa nak layan dah. Undi pun depa tak pi pun.

      Padam