Rabu, 27 April 2011

KENALI TOKOH KOMUNIS MALAYSIA MODEN (SIRI 3)


Lim Guan Eng


Bekas banduan ini merupakan Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri P.Pinang. Mencipta sejarah kerana menjadi Ketua Menteri bagi negeri yg bukan tempat kelahirannya. Mengumumkan akan menghapuskan DEB sebaik sahaja memegang jawatan KM.

Dasar-dasar pemerintahannya di PP sengaja meminggirkan Melayu. Dia bertindak mengarahkan gerai-gerai Melayu dirobohkan tanpa banyak cakap di sebalik tiada tindakan terhadap peniaga Cina. Juga sedang merangka untuk merobohkan kampung tradisi Melayu yg berada di bahagian pulau dengan niat tersembunyi untuk menghalau Melayu secara halus dr pulau.

Cuba mengubah sejarah Pulau Pinang dengan mengeluarkan artikel "My Balik Pulau" yg memaparkan penyelewengan sejarah asal-usul PP. Taktik ini ditiru dari Lee Kuan Yew yg menulis semula sejarah Singapura sebaik mendapat kuasa. Sejarah "baru" Singapura menyatakan orang Melayu juga adalah kaum pendatang.

Melihat tindak-tanduknya di PP, tidak mustahil dia sedang mengatur strategi keji untuk memastikan hanya Cina yg menetap di bahagian pulau dan jika kedudukannya telah kuat, dia tak akan teragak-agak untuk mengeluarkan PP dari Malaysia. PP boleh menjadi proksi paling setia kpd Singapura.

Orang Melayu khususnya di PP perlu berwaspada dgn mamat komunis ini kerana kesilapan memilihnya lagi pada PRU akan dtg akan memastikan Melayu hanya akan tinggal nama saja di PP.

2 ulasan:

  1. pun begitu masih ramai lagi melayu pulau pinang melambung memuji dan memuja lge

    BalasPadam
  2. PBT PULAU PINANG yang 99% orang melayu maha setia dekat lim ni....

    apa puncanya...

    lim hidang babi ke?

    BalasPadam