Selasa, 26 April 2011

KENALI TOKOH KOMUNIS MALAYSIA MODEN (SIRI 1)


Lim Kit Siang a.k.a Chin Peng Jr.


Dia yg merupakan Penasihat DAP adalah Ahli Parlimen paling lama di Malaysia. Dia pernah menjadi setiausaha politik kepada Lee Kuan Yew semasa Singapura berada dalam Malaysia. Selepas Singapura tersingkir dari Malaysia, Lee Kuan Yew telah menubuhkan cawangan PAP di Malaysia iaitu DAP. Dia memberi kepercayaan kpd Kit Siang untuk menjadi antara pemimpin penting DAP.

Antara sifat Kit Siang ialah amat membenci Melayu dan Islam. Dia juga sangat prejudis dengan pentadbiran Malaysia yg dikuasai oleh orang Melayu. Matlamat utama perjuangan politiknya ialah menamatkan penguasaan orang Melayu dalam politik Malaysia dan sangat berharap dapat menukar sistem negara ini drpd Raja Berperlembagaan kpd sistem Republik. Melalui sistem republik ini, kuasa politik iaitu Presiden @ Perdana Menteri mestilah berada di dalam genggaman kaum Cina.

Antara rancangan seterusnya bapa komunis ini selepas berjaya menakluk Malaysia ialah meminggirkan secara sistematik orang Melayu n bumiputera dalam apa jua bidang dan secara perlahan-lahan akan menghalau Melayu keluar dari Tanah Melayu ini. Taktik yg digunakan ialah menyukarkan cara hidup Melayu spt menyempitkan ruang untuk berniaga, merampas tanah milik Melayu n  mgkn melakukan penghapusan etnik (pembunuhan beramai-ramai).

NANTIKAN SIRI SETERUSNYA....

4 ulasan:

  1. x ade yg baik

    kalo komunis ada kat malaya

    BalasPadam
  2. Tapi Hj. Hadi Awang sangat menyayangi Si Lim Kit Sial ini melebihi saudara seugama.

    BalasPadam
  3. Tahniah.Teruskan analisis sebegini.Senaraikan satu persatu petualang dan pengkianat negara tercinta ini.Sebarkan seluas-luasnya.Gerakkan perang saraf kita terhadap bintang tiga ini.

    BalasPadam
  4. BERHATI2LAH DGN SPESIES SEPERTI DIA NI..

    BalasPadam