Ahad, 28 Oktober 2018

MELAYU SEMAKIN HAMPIR MENGEMIS DI BUMI SENDIRI


Sejak PH memerintah, hak2 Melayu yg sudah termaktub dlm Perlembagaan Malaysia semakin dicabar dan diasak hebat.

Tidak mustahil jika perjuangan kaum lain utk menuntut hak sama rata yg semakin galak lbh2 lgi di bwh kerajaan PH skrg berjy, Perkara 3, 152 dan 153 akan dipinda.

Jadi, Melayu akan hilang kuasa, hilang hak keistimewaan sbg peribumi tanah nenek moyangnya sendiri dan perlu berkongsi dgn kaum lain yg dulunya bertaraf pendatang sama spt pendatang Nepal, Bangladesh, Myanmar pada zaman moden ini.

Kontrak Sosial yg dipersetujui semua kaum semasa menuntut kemerdekaan negara dahulu semakin dilupakan dan dikhianati.

Semoga agama Islam, org  Melayu dan Raja2 Melayu di negara ini sentiasa mendapat perlindungan dan Rahmat Allah SWT dari segala malapetaka dan bencana yg boleh melenyapkan jati diri Dan kedaulatan bangsa ini di bumi bertuah ini.

1 ulasan:

  1. Orang melayu dan bumiputera usah gusar. Perlembagaan negara adalah lambang kenegaraan.
    PH masih dipimpin oleh Tun M sementara kegusaran UMNO setelah tewas untuk meneruskan legasi pemerintahan paling lama adalah disebabkan permasalahan intergriti.
    Faktor good governance apabila berlaku ketirisan dipelbagai peringkat kementerian mahupun jabatan kerajaan terdahulu sudah mengundang keresahan rakyat.
    Keruntuhan moral ketuanan melayu yang rakus merompak kekayaan negara cthnya menyebabkan melayu terpalit dengan kancah persoalan intergriti yang teruk.

    BalasPadam