Isnin, 13 Mei 2013

MAHU TAWAN SEMULA HATI CINA: NAJIB TAWARKAN JAWATAN TIMBALAN PERDANA MENTERI KE-2 KEPADA CINA???



Keputusan PRU 13 masih hangat diperkatakan di sana sini walaupun telah lebih seminggu berlalu. Ramai org memperkatakan mengenai tindakan masyarakat Cina yg menolak BN secara total. GAD sebenarnya tidak terkejut langsung dengan keputusan tersebut. Kalau dilihat daripada keputusan PRU12 2008 pun jelas menunjukkan bahawa org Cina akan terus menolak BN pd PRU13 ini. Dan ia memang menjadi kenyataan.

Kejayaan DAP memainkan sentimen perkauman Cina merupakan faktor terpenting BN gagal mendapat undi Cina. DAP berjaya menyedarkan org Cina bahawa mereka boleh merampas bumi Malaysia ini dari tangan org Melayu. Mereka menjadikan Singapura sebagai contoh di mana tanah yg pada asalnya milik Melayu, akhirnya berjaya dirampas oleh org Cina melalui taktik licik Lee Kuan Yew dan PAP. DAP turut membuktikn bahawa PAS dan PKR bersedia diperkuda dan di'anjing'kan demi menghancurkan kuasa Melayu Islam.

PRU13 juga turut menyedarkan org Melayu bahawa belang sebenar org Cina kini telah kelihatan dengan jelas. Mereka sudah nampak org Cina ini sebagai bangsa yag sukar untuk dipercayai dulu, kini dan selamanya. Org Cina memang jenis yg bermuka-muka. Kata org "kalau tak tipu bukan Cina namanya". Paling sadis adalah bagaimana DS Najib Tun Razak dikencing hidup2 oleh puak2 komunis ini melalui taktik bermuka-muka itu. Kita pun tidak menyangka bahawa sambutan hangat yang diberikan oleh org Cina pada setiap majlis bersama PM tidak diterjemahkan mereka melalui kertas undi.

Pada firasat GAD, mungkin ada 2 persoalan yang bermain di fikiran Najib sekarang. Pertama, mungkin Najib sedang berfikir malah mungkin juga sedang merangka grand design untuk menarik semula undi Cina kepada BN. Malah jangan terkejut ya wahai bangsa-bangsaku (harap dijauhkan) bahawa Najib mungkin boleh sampai ke tahap bersedia mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri ke-2 khas untuk org Cina. Ataupun Najib bersedia menawarkan satu lagi pakej (wah pakej 2 dalam 1 ni) iaitu memberikan status Bumiputera kepada org Cina. Terkejut atau anda akan kata ini merepek? Semuanya tidak mustahil wahai bangsaku. Ingat ini adalah politik. Ini adalah demokrasi. Demi undi demi kuasa apa sahaja hatta agama pun boleh digadaikan.

Kalau benar-benar ia berlaku apa tindakan anda wahai org Melayu? adakah anda ingin terus menyokong UMNO dan BN?Sebenarnya GAD sudah lama rasa tak berkenan dengan tindakan Najib melebihkan kaum Cina sepanjang kempen menjelang PRU13. Dari peruntukan berjuta-juta ringgit kpd sekolah Cina hinggalah kepada tindakan biadap kaum Cina seperti Namewee yg menghina Melayu Islam didiamkan saja oleh kerajaan pimpinan Najib. Ya memang benar Najib adalah Perdana Menteri utk rakyat Malaysia dan dia perlu adil kpd semua rakyat tanpa mengira kaum. Tapi adakah kaum Melayu, Bumiputera n India mendapat layanan yg sama seperti Cina dapat?

Tolonglah Najib sudah-sudahlah tolong Cina. Cina boleh tendang anda macam itu saja selepas mereka dapat apa yg mereka hendak. Mereka bukan jenis bangsa yang mengenang jasa. Mereka ni bolehlah diletakkan di tempat ke-2 selepas Yahudi bangsa yg degil & sering membawa masalah kepada negara yg mereka diami.

Jikalau persoalan pertama tadilah yg ada dalam benak Najib, GAD ingin ucapkan 'GOODBYE" kpd BN dan UMNO pd PRU14. Dan tak mustahil BN dan UMNO akan tumbang kerana akan wujud gelombang penolakan besar-besaran dari org Melayu. Org Melayu sudah lama memendam rasa melihat org Cina ditatang bagai minyak yg penuh oleh kerajaan. Lebih baik tolong perbaiki fasiliti di sekolah pondok atau sekolah di pedalaman Sabah dan Sarawak drpd membantu bangsa yg tak sedar dek untung ini. 

Ok, itu kalau persoalan pertama yg mungkin ada dlm fikiran Najib. Macamana pulak dengan persoalan kedua. GAD amat berharap sekiranya persoalan kedua inilah yg sedang bermain-main dlm fikiran Najib dan bersedia utk melaksanakannya. Persoalan kedua yg mungkin ada dlm minda Najib pada pendapat GAD ialah beliau akan mengurangkan layanan istimewa kpd kaum Cina. Dengan kata mudah, bantuan mungkin masih diberikan tapi dlm kadar yg berpada-pada. Tiada lagi penganjuran majlis makan malam besar-besaran dan yg paling org Melayu nantikan ialah tiada lagi layanan istimewa kepada sekolah Cina. Dan Najib akan menumpukan kepada usaha meningkatkan taraf hidup org Melayu, Bumiputera n India yg menyokong BN pd PRU 13 lalu.

Amacam ada berani ke Najib? Apa pulak pendapat anda?Anda rasa Najib berani ke lakukan persoalan kedua itu?GAD sebenarnya sedang ternanti-nantikan apa perancangan Najib terhadap org Cina. Adakah Najib akan dipatuk oleh ular buat kali ke-2 di lubang yg sama (kena kencing lagi lah maksudnya)?Sama-samalah kita nantikan ye...

9 ulasan:

  1. kalau UMNO sudah tak mampu lagi menggalas tanggungjawab membela Islam dan melayu, harap ada individu yang berwibawa menubuhkan parti baru bagi memikul tanggungjawab itu.

    BalasPadam
  2. PERKASA N JATI MUNGKIN BOLEH?

    BalasPadam
  3. kalau itu berlaku, pasti akan menimbulkan kemarahan yang amat sangat dari orang melayu .Najib akan dijatuhkan..Negara akan bergolak....

    BalasPadam
  4. KITA LIHAT DALAM MASA SATU TAHUN. JIKA PEMIMPIN UMNO TIDAK MAMPU LAGI MEMBALAS JASA ORANG UMNO YANG MENYOKONG NYA, INI EPISOD SEDIH BUAT ORANG UMNO. MUSUH KITA BUKAN LAGI PKR DAN PAS, TETAPI PEMIMPIN UMNO. TIADA CARA LAIN LAGI, KITA TIDAK BOLEH TOLONG PEMIMPIN SAPERTI INI LAGI. SUDAH PASTI NYA UMNO HANCUR PADA PRU 14 DAN MALAYSIA MEMASUKI ZAMAN GELAP DAN REVOLUSI. BERSEDIALAH UNTUK HIDUP SUSAH...BUKANNYA MELAYU SAJA SUSAH, CINA DAN INDIA JUGA SUSAH......NASI SUDAH JADI BUBUR.....MAKAN LAH SAJA BUBUR YANG ADA...YAHUDI SINGAPURA BERTEPUK TANGAN, KERAJAAN MELAYU SUDAH JATUH. TAPI CINA MESTI INGAT, MEREKA TIDAK BOLEH LAGI HIDUP AMAN DI MALAYSIA....."TAK MELAYU HILANG DIDUNIA"...AKAN MUNCUL PEMIMPIN MELAYU PADA MASA ITU UNTUK MENYATUKAN BANGSA MELAYU ,SATELAH KEHANCURAN DAHSYAT BERLAKU.
    KEPADA PEMIMPIN UMNO, KENANGLAH BUDI HAMBA HAMBA MU DIBAWAH INI, KAMI HANYA PARIA PARIA YANG SETIA PADA PARTI YANG MENDAPAT UPAH PASANG BENDERA BILA ADA PILIHANRAYA SAJA. TETAPI KAMI MASIH SABAR, DAN ADA HATI DAN PERASAAN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MACAMANA CARANYA PEMIMPIN UMNO NAK BALAS JASA ORANG UMNO YANG MEMENANGKAN BN DALAM PRU13 LEPAS?..PENDAPAT SAYA PEMIMPIN KERAJAAN SEKARANG KENA FIKIR BAGAIMANA MAHU BAGI SEDIKIT IMBUHAN MACAM BRIM KHAS UNTUK UMNO/BUMIPUTERA SABAH/SERAWAK/MIC.HARUS DIINGAT KECEMERLANGAN MELAYU/BUMIPUTERA SABAH/SERAWAK/MIC SOKONG BN PADA PRU13 ADALAH SALAH SATU FAKTORNYA...BRIM...JIKA PENDAPAT SAYA INI DITERIMA OLEH KERAJAAN BN SEKARANG..SAYA PERCAYA PRU14 NANTI TAK PERLU RISAU..HARAPAN MENANG SANGAT CERAH.SAYA BUKAN MATA DUITAN..TAK BAGI WANG PUN SAYA TETAP ORANG UMNO...TAPI REALITINYA BEGINILAH KEADAANYA MEJORITI RAKYAT KELAS TIGA MAHUKAN.

      Padam
  5. Salam perjuangan....GAD memang anda terlalu memikirkan nasib bangsa....namun corak pemikiran najib yg cuba GAD bayangkan diatas agak janggal untuk diyakini sedemikian....namun bagi menyahut saranan GAD ingin jugalah saya menulis sedikit jawapan dari lontaran pertanyaan saudara tersebut...bagi lontaran pemikiran pertama pada saya adalah mustahil sekali bagi najib untuk bertindak sedemikian sebab lontaran "Sunami Cina" adalah sergahan pertama najib setelah diumumkan boleh menubuh kerajaan......ini adalah peringatan paling drastik dari seorang bakal perdana menteri yg belum pernah dikeluarkan oleh mana2 bakal PM sebelum ini....sesungguhnya kaum cina mula panik setelah hal tersebut dilontarkan hingga pelbagai cara menempis terpaksa diluahkan oleh berbagai pihak dari kaum cina...termasuklah sendiwara2 yg dipaparkan oleh kelompok2 cina dalaman BN sendiri untuk meredakan pelbagai serangan serentak berbagai pihak setelah suis dipetik....jadi kita sepatutnya boleh meneka pendekatan seterusnya nanti bagaimana yg akan terjadi untuk 5 thun akan datang.....bagi lontaran kedua saudara GAD pula sebetulnya galah saudara telah mencecah mulut sarang tebuan...bolehlah saya nyatakan bahawa kita bangsa melayu ini amat terkenal dengan pepatah menarik rambut didalam tepong...sedah semestinya tindakan2 drastik sebagaimana semangat hangat2 tahi ayam tidak bagus @ sesuai dilakukan najib memandangkan beliau bukan mentadbir sebuah rumah @ kampung @ daerah @ kawasan...tapi sebuah negara dengan 28j umat didalamnya....maka bukanlah sesuatu yg mudah untuk bertindak sesukahati....namun berilah kepercayaan kita semua untuk beliau melaksanakan apa yg tersirat dibenak beliau dalam tempoh 5thun ini agar kaum kita tidak menjadi lebai malang @ pak kadok lagi dimasa depan....insyallah
    Kalau 4thun sudah kita banyak melihat pembaikan yang tak pernah terfikir dek kita boleh dilakukan beliau setelah kemusnahan 2008...dimana beliau mengambil bebanan kerosakan yg terjadi dimana tidak ramaipun yg yakin beliau dapat melakukan sesuatu agarr PRU 13 ni BN akan tetap memerintah malah ramai yg menyebut beliau bakal jadi Ketua Pembangkang sahaja....tapi sebaliknya Kerusi Umno bertambah....adakah najib tidak terpandang fakta berkenaan...Insyallah dapatlah nanti kita lihat apa seterusnya bakal beliau persembahkan segalanya satu persatu...bagi saya GAD boleh nampaklah sudah serba sedikit corak pemikiran najib jika tidak 100% betulpun...namun kebenarannya ada juga dan kita perlu beri tumpuan dan mendokong seboleh mungkin gagasan beliau nanti agar tidak yang dikejar tak dapat dan yang dikendong keciciran maka ayam terlepas tangan berbau tahi....biarlah Ngo2 yg bertempikkan persoalan saudara tersebut namun najib jgn sesekali sama melatah...pssst...org sedang melatah ni sebetulnya sedang hilang akal ssepertimana annuu..arr & linkinsialll tuuu....Hidup Islam..Hidup Melayu..Hidup Duli Tuanku...Undi Barisan Aman Hidup (UBAH)....Wassalam

    BalasPadam
  6. Mcmana pn kempen abcd bcl tetap diteruskan by any mean necessary

    BalasPadam
  7. klu najib msh ketagih undi cina..PAU dia akan turun..itu janji org2 Melayu

    BalasPadam
  8. Najib banyak membangunkan pantai timur iaitu kawasan majoriti melayu.Memperkenalkan kedai1malaysia membolehkan iks bumiputra menjual produk tanpa perlu barcode.

    BalasPadam