Ahad, 30 Jun 2013

ISU SPEAKER DUN PERAK: BUKTI UMNO TIADA TELOR!!!!


Apa yg GAD boleh simpulkan mengenai pelantikan Dato S.K. Devamany sebagai Speaker DUN Perak yg baru ialah UMNO akhirnya terpaksa tunduk kepada kehendak MIC yg sebenarnya tiada seorang wakil pun dlm DUN Perak. Sebelum tu seluruh Malaysia telah pun heboh mengenai perihal Presiden MIC Dato G. Palanivel yang mengugut Menteri Besar Perak, Dato Seri Dr. Zambry Abdul Kadir supaya melantik wakil MIC (baca: India) sebagai Speaker.

GAD secara peribadi amat mengharapkan agar Dr. Zambry tidak tunduk kepada tuntutan Palanivel itu. Namun amat malang sekali, sikap terlalu takut kehilangan undi, sikap merendah diri, sikap nak wujudkan keharmonian sesama kaum dan pelbagai lagi "sifat' yg jelas menunjukkan kelemahan org Melayu telah menyebabkan UMNO terpaksa merelakan seorang India menjadi "kepala" sidang DUN Perak.

Perlu diingatkan bahawa MIC kalah kesemua kerusi yg ditandingi pada PRU13 yg lalu. Maka, apa rasionalnya wakil MIC dilantik sbg Speaker? Apakah kerana terbawa-bawa dengan kenyataan bahawa undi kaum India telah memenangkan BN, maka MIC mahu UMNO menghargai jasa org India.

Nampak gayanya sindrom dan penyakit melebih2kan kaum lain seperti yg dihidapi oleh Najib telah menjangkiti Dr. Zambry. GAD tidak pasti sama ada isu ini turut melibatkan campur tangan pihak atasan. Tapi apapun peristiwa ini bolehlah dianggap sebagai detik malang dan saat-saat mendukacitakan bagi org Melayu kerana sekali lagi terpaksa tunduk kepada kehendak kaum minoriti.

Mungkin selepas ini akan ada banyak penganjuran makan malam besar khas untuk kaum India pula yg diatur oleh UMNO semata-mata untuk menjaga hati kaum tersebut. Dan untuk sekian kalinya jugalah org Melayu yg memberi nyawa kpd UMNO pd PRU13 yg lalu sekali lagi akan dianaktirikan. 

Apa lagi nak dikata?Kalau mcm nilah perangai UMNO, semua hak-hak Melayu Islam tidak mustahil akan terhakis sedikit demi sedikit selepas ini. Apa yg mengejutkan ialah perangai sesetengah pemimpin UMNO yg jelas cepat melatah apabila dijerkah oleh parti atau pemimpin kaum lain. Sekali ehem saja terus kecut telor. Kalau mcm ni apa bezanya UMNO dengan PAS yg dlm Pakatan Rakyat umpama boneka yg xmampu berbuat apa2 bila hak-hak Melayu Islam dipertikaikan.

GAD ingin bertanya kepada semua pembaca yg dihormati kalau sokong UMNO pun hak Melayu tetap akan  terhakis, maka tidak ada salahnya kita menyokong Anwar Ibrahim n Pakatan Rakyat. Kerana sokong kedua-duanya pun hak Melayu tetap akan hilang. So, sama sajakan. Mudah cerita kita org Melayu ibarat sudah hilang tempat bergantung kerana tiada lagi parti2 dan pemimpin Melayu yg ada telor atau berani mempertahankan hak2 Melayu Islam secara vokal. Semuanya hanya ingin menjaga perut masing2 dan perasaan kaum lain.

Mungkin bebelan GAD ini langsung tidak akan dibaca atau diambil peduli oleh pemimpin UMNO tapi percayalah jika UMNO tidak mahu berubah, nescaya PRU14 akan datang akan menjadi medan terbaik untuk menguburkan UMNO untuk selama-lamanya.

*GAD menyokong penuh supaya jawatan Presiden UMNO dipertandingkan. Sudah tiba masanya Najib memberi laluan kpd Muhyiddin Yassin untuk membuktikan kebolehannya menjaga kepentingan Melayu Islam yg gagal dilaksanakannya (Najib).

11 ulasan:

  1. Kenapa jawatan speaker bagi MIC? MIC kalah di semua tempat di Perak...takkan tak ada tokoh dari kalangan orang UMNO?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Padam
    3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Padam
  2. BUAH PELIOR ilang trussss!

    BalasPadam
  3. Betapa bahlolnya umno takut pada keling paria

    BalasPadam
  4. keling Paria tak kongkek anak sendiri macam melayu sakai...kan....

    BalasPadam
  5. UMNO BABI!!! Siyal betul....

    BalasPadam
  6. An expected move by Dr. Zambry. Memang he has no guts to lead Perak in the first place. Hang takut dengan bayang-bayang sendiri ke?
    Sangat geram baca artikel ni.
    Tengah terbayang geng-geng India yang ketawakan kebodohan Melayu/UMNO Perak. Tak menang SATU kerusi pun masih boleh 'diangkat' jadi Speaker Negeri? Bravo, well done Zambry.

    -Anak Jati Taiping

    BalasPadam
  7. Ala........apa nak heran, serupa warna kulit......

    BalasPadam
  8. Tak pa dua-dua yindia dia mari...

    Nnt ngeh ngoh kata dua METALLIC....

    BalasPadam