Selasa, 21 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH : HUKUM PENJAWAT AWAM YANG TERLIBAT!!!


Di sebalik kita asyik membicarakan tentang perhimpunan haram BERSIH, kita mungkin terlupa bahawa di kalangan peserta yg bakal terlibat nanti mungkin terdiri daripada kakitangan kerajaan dan penuntut IPTA.

GAD yakin kalau tidak ramai pun, sebilangan kecil penjawat awam dan mahasiswa ini pasti akan menyertai perhimpunan tersebut. Jadi, di sini GAD ingin menyeru kepada kerajaan supaya mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana penjawat awam atau mahasiswa IPTA yg terlibat dalam perhimpunan itu.

Kalau boleh, tindakan tatatertib termasuk dibuang kerja/universiti dikenakan terhadap mereka yg tidak bertanggungjawab ini. Biar mereka rasa betapa peritnya hukuman di atas kebodohan mereka sendiri. Kalau anda nak sangat menentang kerajaan, baik letak saja jawatan anda atau dipecat. Kerjaya anda itu ramai lagi yg sanggup mengisinya.

Bagi GAD, golongan tak tahu bersyukur ini memang tak sedar dek untung. Apakah mereka tidak sedar antara isi kandungan surat Akujanji yg mereka tandatangani semasa mula menjawat jawatan ialah akan taat setia kepada Yang Di-Pertuan Agong, kerajaan dan negara?

Kalau nak sangat berpolitik, lebih baik berhenti kerja dan join mana-mana parti politik pembangkang yg anda suka. Kehadiran anda dalam sektor awam tidak dialu-alukan. Kadang-kadang orang macam anda inilah yg menjadi petualang dalam menggagalkan dasar-dasar kerajaan. Org macam anda ini memang tak berguna. Bagi anak bini makan duit haram!

Anda sepatutnya menjadi golongan yg menjadi pelaksana segala dasar kerajaan dan bukan merosakkannya. Apakah dengan menyokong pembangkang nasib anda sebagai penjawat awam akan jadi lebih baik dari sekarang? Apakah anda fikir sekiranya pembangkang memerintah gaji anda akan mencecah RM1juta sebulan? Fikir-fikirkanlah wahai penjawat awam yg bakal membahalolkan diri dengan menyertai BERSIH.  

         

10 ulasan:

  1. Penonton Siaran Langsung22 Jun 2011 pada 12:49 PG

    Dia orang ni berdemo sebab nak perhatian je.. nak kan coverage. Apa kata cadangkan agar diaorang ni diberi coverage media live semasa nak serah memorandum tu. tak payah nak buat demo. kita bagi jer coverage live biar semua stesen tv termasuk radio buat liputan khas sepanjang sesi serah memorandum tu. Biar satu malaysia tahu apa kebenda isi memorandum diaorang tu.

    Tapi dengan syarat diaorang ni tak payah buat demo. ini diaorang kena setuju. kalau nak buat juga demo, no choice kena sumbat diorang ni dalam I.S.A. Government kena bagi option kat diaorang ni la. kita bagi coverage special punya live media selama satu hari. masa serah memo tak payah ramai-ramai. cukup 10 orang je. pemuda umno, perkasa pun boleh join. lepas serah memorandum tu, buat pula sesi khas supaya dia orang boleh jelaskan apa isi memorandum yang dioarang serahkan tu. kalau nak buat sesi debat pun boleh.

    Lagi elok apa cadangan ni. Tak payah susah-susah turun dari jauh semata-mata nak berdemo, lepas tu kena sembor air, kena sepak dengan FRU dan masuk lokap. Orang lain pun tak susah. Jimat Budget lagi. Sabah & Sarawak pun boleh tengok live dah tahu apa cerita sebenarnya.

    Government harus pikir cadangan aku ni. Kena lantik event management untuk setting plan kasi berjalan cantik.

    Selama ni rakyat dah dengar banyak liputan berita tentang orang ni serah memorandum tu, orang tu serah memorandum ni., tapi isi memorandum sebenar berapa kerat je yang tahu? Sudah tiba masanya edisi live upacara penyampaian memorandum ditayangkan untuk seluruh rakyat malaysia

    BalasPadam
  2. Jangan salah faham bro. BN bukanlah satu kerajaan awam. BN adalah satu parti sahaja. Jangan salah tafsir definisi kerajaan. Kerajaan bererti pemerintah yang memimpin negara tidak kira dari parti BN mahupun pembangkang yang menang undi.

    BalasPadam
  3. AKU SOKONG SANGAT SANGAT

    BUANG JA KAKITANGAN YANG TERLIBAT, MANUSIA TAK TAU UNTUNG

    BUANG JUGA STUDENT IPTA, LAGI HARAMJADAH, MASUK U PUN ATAS KOUTA BUMI NAK LAWAN PULA

    BalasPadam
  4. assalam...
    buang sahaja kakitangan awam yang didapati terlibat dalam demo haram tu..tak guna simpan manusia mcm ni, ibarat gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut...ramai lagi rakyat MALAYSIA yang nak jawatan depa!!

    BalasPadam
  5. hehehe hahaha jumud gila blog ni.

    BalasPadam
  6. kita bakor....... suruh depa letak jawatan.....

    BalasPadam
  7. eh penjawat awam yg demo bg pihak bn x kena apa2 tindakkan pulak ye.

    BalasPadam
  8. buang sahaja penjawat awam yg ingkar n menetang kerajaan ni...

    BalasPadam
  9. aku kerja untuk kerajaan, dalam sistem demokrasi ni, rakyat tu adalah kerajaan

    so aku bukan kerja untuk BN

    aku juga ada hak nk berdemo secara aman, nk pilih siapa kerajaan

    BalasPadam
  10. Aku syorkan mereka2 yang g perhimpunan untuk orang bodoh nih untuk yg pertama kali penjawat awam ngan IPTA kena buang dan di black list kan selamanya dari kerajaan dan badan yg berkait ngan kerajaan. kali kedua berhimpun terus dilucut kan kerakyatan dan buang negara. untuk penganjur bodoh nih, terus buang kerakyatan dan terus masukkan dalam senarai WAJIB dibunuh dan beritahu dekat negara2 islam didunia. anuar dan family dia cuma 1 je aku dapat pikir, ikatkan dorang nih secara kekal dekat khalayak ramai untuk diludah oleh mana2 org yg bencikan dorang nih sampai bila2, dibuang kerakyatan, dan letakkan skrin besar untuk tontonan umum sebagai pengajaran kepada lain pengkhianat2 agama, bangsa dan negara yg semacam dorng nih.

    BalasPadam