Khamis, 23 Mei 2013

PRU13 BERI RAHMAT KEPADA MELAYU ISLAM?


Kalau kita lihat secara tersurat mengenai keputusan PRU13 yang baru berlalu, semua akan mengemukakan pendapat yang lebih kurang sama iaitu BN tidak mendapat sokongan drpd kaum Cina atau BN menerima kesan negatif akibat "tsunami Cina".

Tapi kalau kita berusaha untuk mengkaji secara kritis dan melihat secara tersirat keputusan PRU13 ini, tidak keterlaluan untuk dinyatakan bahawa ia bagaikan membawa rahmat kepada org Melayu Islam. Pasti ramai akan merasa hairan dengan pendapat GAD ini di saat BN mengalami prestasi terburuknya sepanjang sejarah pilihanraya di Malaysia.

Ya, memang betul PRU13 ini umpama rahmat kpd org Melayu Islam. Pertama, sudah terang lagi bersuluh org Melayu semakin nampak belang sebenar org Cina dan mula mengenali siapa sebenarnya mereka ini. Org Melayu pasti akan ingat sampai bila-bila tentang sikap tidak mengenang budi, sikap menikam dari belakang dan pengkhianatan yg dilakukan oleh org Cina terhadap org Melayu.

Org Melayu tidak akan mudah melupakan bagaimana org Cina begitu tamak dan rakus untuk merampas kuasa politik dari org Melayu. Mereka langsung tidak mempedulikan mengenai segala kebaikan dan pengorbanan org Melayu terhadap mereka selama ini. Mereka membakulsampahkan segala jasa dan bantuan yang pernah dihulurkan oleh kerajaan UMNO-BN. Mereka telah nampak bahawa mereka mampu memerintah negara ini melalui DAP.

Impian mereka tidak susah untuk dibaca iaitu ingin menghapuskan segala hak keistimewaan yg diperolehi oleh org Melayu dan Bumiputera di negara ini. Mereka ingin menjadi tuan di negara ini. Kuasa ekonomi sudah pun mereka pegang. Maka, kuasa politik pula yang mereka cari. Dan jika ia berjaya digenggam, tak perlulah GAD nak terangkan apa yg bakal berlaku kepada org Melayu dan generasi kita akan datang. Tepuk dada carilah sendiri jawapannya.

Pengkhianatan yg dilakukan oleh Cina ini rupa-rupanya tanpa disangka-sangka telah mula menyatukan org Melayu walaupun bukan secara menyeluruh. Tapi yg penting bibit2 penyatuan itu sudah nampak. Buktinya, kalau kita lihat di blog2 n media alternatif, sudah dijalankan kempen boikot barangan Cina. Dan ia mendapat respon yg positif drpd org Melayu yg sedar diri. Ini suatu perkembangan positif. Walaupun tidak diketahui keberkesanannya, namun yg penting org Melayu telah bersatu untuk mengajar kaum pemakan babi tegar ini. Kita perlu ajar mereka supaya mereka tahu org Cina tak akan kaya-raya kalau bukan kerana org Melayu. Kita mesti tunjukkan bahawa Cina sebenarnya yang memerlukan Melayu dan bukannya Melayu yg perlukan Cina.

Sebenarnya, Allah masih sayangkan Malaysia ini. Allah masih berkehendakkan Malaysia ini terus diperintah oleh org Melayu Islam. Itu adalah takdir yg telah tertulis di Luh Mahfuz. Apa saja dakwaan yg mengatakan BN telah melakukan penipuan utk terus memerintah, kita perlu kembali kepada hakikat bahawa hanya Allah saja yg berkuasa menaik dan menjatuhkan sesebuah kerajaan. Terimalah dengan redha. Namun begitu, seandainya PRU13 dimenangi oleh pembangkang, sudah pasti ceritanya akan berlainan. Sudah tentu musuh2 Islam (baca: Zionis dan Nasrani) akan bersorak gembira kerana akhirnya negara yg telah lama diidam2kan dan paling sukar untuk ditundukkan ini berjaya juga digenggam. Dan proses mengubah asas negara dan peminggiran sistematik ke atas Melayu Islam pun akan mula dilaksanakan selepas itu.

Jadi apa yg GAD boleh katakan di sini ialah kita seharusnya memanjatkan kesyukuran kepada Allah SWT kerana masih diberi kesempatan untuk menjadi "tuan" di negara bertuah ini. Dan seandainya Allah berkehendakkan suatu hari nanti Malaysia dikuasai oleh musuh2 Islam (minta dijauhkan) kita perlu redha dan perlu bermuhasabah diri. Sudah pasti ada kesilapan yg kita lakukan sehingga negara Islam ini boleh jatuh ke tangan kafir laknatullah. Sudah tentu ada pengajaran yg cuba disampaikan oleh Allah SWT kpd kita. 

Tapi GAD amat2 berharap agar ia tidak akan terjadi. Maka, marilah kita bersama2 berdoa semoga Malaysia ini terus dirahmati dan selalu mendapat keampunanNya. Kukuhkanlah perpaduan sesama umat Melayu Islam agar mampu menimbulkan gerun di hati musuh Islam. Nescaya mereka tidak akan berani lagi membuat onar di bumi Melayu ini. Amin.     

  

   

4 ulasan:

  1. Diharap peluang yang masih Allah berikan kepada UMNO -BN menjadikan mereka insaf dan bertaubat atas dosa-dosa yang sudah banyak dilakukan dimasa nan lalu. Seharusnya peluang ini digunakan sebaik-baiknya untuk memartabatkan Islam sekaligus memartabatkan bangsa Melayu sebagai penganut utamanya. Membuka lebih ruang dan peluang kepada orang Melayu Islam untuk membuat projek dan memajukan diri. Mendidik anak bangsa Melayu supaya mendekatkan diri kepada Allah dan Rasul. Inilah amanah besar dan tanggujawab sebenar UMNO-BN.

    Kerajaan UMNO -BN juga harus menangani badan-badan agama yang bertindak secara tidak adil keatas individu atau kumpulan-kumpulan Islam dan menghukum mereka dengan tidak sewajarnya. Tersilap dalam menghukum akan menjurus kepada penganiayaan dan seterusnya merugikan Islam dan umat Melayu sendiri.

    Sebagai contoh: kemelut antara badan agama rasmi dan badan Islam swasta sangat merugikan Islam dan bangsa Melayu. Suatu penilaian semula harus segera dilakukan untuk mendapatkan kaedah penyelesaian mutlak. Setidak-tidaknya berilah peluang kepada pihak yang tertuduh untuk membela diri. setelah dihukum mereka juga berhak untuk meneruskan kehidupan sebagaimana rakyat Malaysia yang lain.Tekanan dan sekatan yang berterusan ke atas bekas-bekas badan tertuduh menjadikan rakyat resah gelisah dan keliru.

    Alangkah indahnya sekiranya semua badan-badan atas nama Islam boleh bekerjasama untuk kesejahteraan ummat. kekuatan orang Melayu terletak pada keIslamannya.

    Hati Rakyat

    BalasPadam
  2. DAP jangan harap dapat rampas Malaysia.. Malaysia adalah pusat kebangkitan Islam di seluruh dunia.

    BalasPadam
  3. Dan itu lah yg di idam idam kan..utk memusnahkan pusat kebangkitan supaya tiada kebangkitan...

    BalasPadam
  4. Wahai orang Melayu / Islam .... semua pemimpin kita .. marilah kita bersatu padu ... henrikan hasad dengki dan usaha meruntuhkan kepimpinan Melayu / Islam sebelum terlambat ....

    BalasPadam