Khamis, 30 Jun 2011

10 SEBAB MENGAPA RAKYAT MALAYSIA WAJIB MENJAUHI PERHIMPUNAN BERSIH


1) BERSIH sebenarnya diadakan dengan mempunyai agenda halus untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim daripada dipenjarakan atas kes liwat. 9 Julai yg dipilih sebagai tarikh BERSIH sebenarnya merupakan tarikh di mana Anwar akan disumbatkan ke dalam Penjara Sg. Buloh. Jadi, pakatan haram cuba mencetuskan huru-hara dengan harapan mereka dapat menjatuhkan kerajaan, seterusnya menyelamatkan Anwar.

2)  BERSIH boleh menjerumuskan negara ini ke dalam kancah huru-hara seperti yg berlaku di Mesir dan Libya. Perhimpunan haram tersebut boleh menjejaskan sektor ekonomi negara seperti perniagaan dan pelancongan. Ia juga boleh mencetuskan kesesakan lalulintas, mengancam keselamatan awam dan memburukkan nama Malaysia di mata dunia.

3) BERSIH boleh mengundang campur tangan asing terhadap hal ehwal negara ini. Mengambil contoh seperti apa yg berlaku di Libya, negara asing khususnya yg tidak sefahaman dengan Malaysia sudah pasti akan mengambil kesempatan ini untuk bertindak dari aspek ketenteraan dan sekatan ekonomi jika perhimpunan berlarutan ke tahap pertumpahan berdarah. Akhirnya, negara ini akan dijajah sekali lagi.

4) Masa depan yg gelap bakal menimpa para peserta BERSIH jika ditangkap dan didakwa oleh pihak berkuasa. Jika anda seorang kakitangan awam dan penuntut IPTA, tindakan keras termasuk dipecat/dibuang universiti bakal dikenakan. Adalah tidak berbaloi untuk anda menggadaikan kerjaya anda semata-mata demi mempertahankan seorang pemimpin yg korup moral.

5) BERSIH dicemari oleh anasir-anasir komunis yg dibawa oleh Parti Sosialis Malaysia (PSM). Adalah amat malang khususnya kepada umat Melayu Islam yg sanggup bersengkongkol dengan puak komunis yg anti agama, anti monarki dan berhajat menubuhkan sebuah republik komunis di negara ini.

6) BERSIH didakwa dibiayai oleh agensi luar negara yg mempunyai kaitan dengan Yahudi. Sudah pasti mereka ini memiliki agenda tersirat untuk menjajah negara ini dengan menjadikan puak pakatan haram sebagai proksi. Inilah juga cara yg digunakan oleh puak-puak Yahudi-Zionis untuk menjatuhkan kerajaan sebuah negara Islam, iaitu dengan menaja parti pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan yg memerintah.

7) Khusus untuk org Melayu, BERSIH berkemungkinan besar mencetuskan pertempuran berdarah di antara 2 kumpulan Melayu yg bertentangan ideologi. Satu pihak menyokong BERSIH iaitu Melayu pakatan haram, manakala UMNO dan PERKASA menentang BERSIH. Jika 13 Mei 1969 diingati sebagai tragedi berdarah rusuhan kaum, 9 Julai 2011 pula mungkin akan diingati kerana tercetusnya rusuhan berdarah sesama org Melayu.

8) Org Melayu Islam yg dijangka menjadi peserta teramai BERSIH bakal diperkudakan oleh puak-puak kafir seperti Ambiga Sreenevasan, DAP dan komunis PSM untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia yg diketuai oleh org Melayu Islam. Puak kafir ini hanya akan memberi arahan saja kepada org Melayu tanpa perlu turun berdemonstrasi. Yang akan mati katak nanti adalah org Melayu juga.

9) BERSIH digunakan oleh puak pakatan haram untuk mengubah struktur negara ini. Jika berjaya, mereka bakal meminda Perlembagaan dengan menghapuskan Perkara 153, memansuhkan sistem beraja di negara ini dan memastikan Kristian diangkat sebagai agama rasmi negara.

10) BERSIH digunakan oleh pakatan haram untuk mengembalikan semula momentum sokongan rakyat kepada mereka. Ia juga dijadikan alat untuk mengalih tumpuan rakyat terhadap kelemahan mereka mentadbir 4 negeri yg ditawan pada 2008 dan ingin menjatuhkan kerajaan BN secara kekerasan selepas menyedari peluang mereka untuk menang pada PRU akan datang adalah tipis.
     

Rabu, 29 Jun 2011

BERSIH : AKHIRNYA HISHAMUDDIN BERTINDAK BETUL


Kementerian Dalam Negeri memberi kuasa kepada Polis untuk melakukan apa saja bagi menghalang perhimpunan haram BERSIH. Akhirnya, selepas sekian lama, Menterinya, Dato Seri Hishamuddin Tun Hussein menunjukkan kebijaksanaannya untuk bertindak dan bukannya hanya memberi amaran saja.

Selama ini, keberanian pembangkang dan puak ultra kiasu mencabar undang-undang negara banyak disumbangkan oleh kelemahan & ketakutan karekter Hishamuddin untuk bertindak tegas. Diharap pengumuman ini bukanlah gimik semata-matanya tapi adalah suatu pengisytiharan oleh kerajaan untuk memerangi habis-habisan puak yg mahu mengancam kedaulatan negara.

Dalam situasi sebegini, kita memerlukan pemimpin yg berani membuat keputusan, berkaliber dan memiliki ketahanan mental yg kuat bagi menghadapi provokasi dari segenap sudut. Kita sudah muak dihidangkan dengan pelbagai amaran yg hanya indah di bibir tapi tiada tindakan susulan.

Dengan lampu hijau sudah diberi oleh KDN, diharap pihak polis dapat melaksanakan tanggungjawab mereka menjaga ketenteraman awam tanpa rasa bimbang. Kami rakyat Malaysia yg cintakan keamanan berdiri teguh di belakang anda. Hapuskan anasir-anasir jahat yg cuba mengganggu-gugat keselamatan negara. Tunjukkan bahawa negara ini memiliki undang-undang yg wajib dipatuhi.   


Isnin, 27 Jun 2011

TUBUH YAYASAN PEMIKIR DAYAK : AGENDA HALUS DAP PERKUDAKAN KAUM DAYAK DI SARAWAK


DAP nampaknya semakin teruja untuk menguasai Sarawak. Buktinya, mereka telah menubuhkan Yayasan Pemikir Dayak @ Dayak Brain Trust (DBT), satu badan kononnya untuk menyelesaikan segala masalah yg dihadapi oleh kaum Dayak.

Selepas menjalin kerjasama dengan parti SNAP, DAP terus mengorak langkah untuk memancing sokongan kaum Dayak agar hasrat mereka memerintah Sarawak tercapai. Ternyata sejak akhir-akhir ini tindak-tanduk DAP di Sarawak dicurigai. Ini kerana mereka dilihat agak 'mesra' kaum Bumiputera, padahal matlamat perjuangan mereka adalah untuk menghapuskan hak-hak istimewa yg dimiliki kaum Melayu & bumiputera. Ia dilihat bertentangan dengan dasar mereka.

Sudah semestinyalah segala perancangan mereka ini memiliki agenda tersirat. DAP sebenarnya ingin memperalatkan kaum bumiputera di Sarawak khususnya kaum Dayak. Mereka tahu untuk menguasai Sarawak, ia mesti mendapat sokongan dari kaum majoriti. DAP bukannya ingin memperjuangkan sangat nasib kaum Dayak. DBT yg ditubuhkan hanyalah gula-gula untuk menarik sokongan kaum Dayak kepada DAP.

Percayalah andai kata agenda licik DAP ini berjaya membawa mereka berkuasa di Sarawak, lambat-laun kaum Dayak ini akan diabaikan juga oleh DAP. DAP hanya inginkan kuasa. Perancangan DAP ini adalah sesuatu yg berbahaya jika kaum Dayak termakan dengan janji manis DAP. Rancangan jahat DAP untuk menghapuskan kepentingan Bumiputera diteruskan pula di Sarawak selepas kempen mereka di Semenanjung menampakkan kejayaan.

Berhati-hatilah kaum Dayak di Sarawak. Jangan mudah termakan pujuk rayu puak komunis DAP. Selepas menghuru-harakan Semenanjung, DAP kini mahu memecahbelahkan perpaduan bumiputera di Sarawak pula. Jangan gadaikan nasib generasi akan datang. DAP tidak pernah ikhlas dengan kaum bumiputera. Sekarang mereka mahu sokongan anda saja. Lepas menang nanti, mungkin anda akan dihalau oleh puak komunis ini dari tanah anda. Jadikan pengalaman org Melayu di P. Pinang sebagai pengajaran.

Ahad, 26 Jun 2011

1278 LAPORAN POLIS BUKTI BERSIH DITOLAK RAKYAT MALAYSIA


Dikhabarkan polis telah menerima sebanyak 1,278 laporan yg dibuat oleh pelbagai pihak yg menentang perhimpunan haram BERSIH. Perkembangan ini menunjukkan bahawa dakwaan pakatan haram bahawa rakyat Malaysia menyokong BERSIH jauh meleset.

Rakyat Malaysia bukan bodoh. Majoriti rakyat Malaysia cintakan keamanan. Hanya segelintir saja rakyat yg telah dikencing oleh puak pakatan haram yg sanggup menyertai perhimpunan tersebut. Rakyat Malaysia memahami bahawa BERSIH hanya akan menghuru-harakan negara, menjejaskan ekonomi dan membuang masa.

Rakyat yg cintakan negara juga tahu bahawa BERSIH dianjurkan hanya untuk memperjuangkan nasib seorang pemimpin pembangkang yg diulit pelbagai masalah moral dan telah ditolak oleh masyarakat. BERSIH bukan tentang menuntut suatu pilihanraya yang bersih, jauh sekali memperjuangkan nasib rakyat marhaen. Tetapi ia hanya untuk memancing simpati rakyat supaya menyokong semula pakatan haram. Mereka kini terdesak untuk meminta talian hayat dari rakyat.

FAKTA ANTI ISLAM AMBIGA YANG WAJIB DIKETAHUI!!!


Berikut disenaraikan fakta mengenai Ketua perhimpunan BERSIH, Ambiga Sreenevasan:

1) Ambiga merupakan bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia. Majlis Peguam terkenal dengan tindak-tanduknya yg cenderung ke arah pembangkang dan memiliki sikap anti-Islam yg ketara. 

2) Beliau adalah orang yg bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) (IFC ditubuhkan untuk menjatuhkan martabat Islam sebagai agama rasmi Persekutuan) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yg jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

3) Dalam kes murtad Lina Joy, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut Islam.

4) Ambiga turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yg membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun menerima bantahan dari penganut Islam, Ambiga tetap meneruskan forum tersebut. Bantahan tersebut turut disertai oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.

5) Tugas-tugas Ambiga mempertikaikan kesucian Islam di Malaysia diiktiraf oleh Amerika Syarikat apabila dia mendapat anugerah yg disampaikan oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton pada 2009.

Sabtu, 25 Jun 2011

ORANG PAS FOBIA DENGAN SONGKOK


Sudah menjadi satu persepsi di kalangan penyokong PAS bahawa orang Melayu yg memakai songkok dianggap sebagai penyokong UMNO. Kalau kita tengok kepada pemakaian penyokong tegar PAS ini mereka lebih mesra dengan kopiah putih @ serban.

GAD pernah mengalami satu keadaan di mana telah dianggap sebagai penyokong UMNO hanya kerana GAD memakai songkok di dalam satu majlis. Padahal GAD tidak pernah pun mengisi borang UMNO di mana-mana cawangan atau bahagian.

Kalau anda pernah bersembahyang di mana-mana masjid @ surau yg dikatakan agak 'mesra' dengan PAS, anda akan melihat hampir kesemua jemaahnya memakai kopiah putih @ serban. Dan jika anda seorang saja yg memakai songkok, sudah pasti akan ada mata yg memandang anda dengan satu pandangan prejudis. GAD pernah mengalaminya.

Bagi GAD apa ada pada songkok dan kopiah putih? Songkok hanya melambangkan kebudayaan Melayu. Apa salah songkok? Adakah org yg memakai songkok tidak layak bersembahyang di masjid @ surau? Apakah org yg memakai songkok imannya kurang dari org yg memakai kopiah putih? Dan ingin GAD bertanya lagi apakah kopiah putih itu lebih mulia dari songkok?

Come on lah. Songkok dan kopiah putih itu hanya simbol. Dalam Islam, kemuliaan seorang Mukmin dan Mukminat di sisi Allah SWT diukur melalui ketaqwaannya. Jadi, kemuliaan seorang Muslim bukanlah diambil kira melalui pemakaian songkok @ kopiah putih.

Inilah antara pemikiran bahalol sesetengah org Melayu Islam di negara ini. Mereka menganggap jika kita org Islam, kita mesti memakai kopiah @ serban. Songkok difatwa haram dipakai. Songkok hanya khusus untuk org UMNO saja.

Mereka-mereka ini tidak tahu bahawa kopiah atau serban berasal dari Tanah Arab. Dan ia merupakan salah satu daripada kebudayaan Arab. Maknanya mereka ini tidak berpijak di bumi yg nyata. Apakah org Arab lebih mulia dari penganut Islam lain?

Buat apa pakai serban sampai melilit menjerut leher kalau mulut hari-hari memaki-hamun saudara seagama sendiri. Buat apa guna kopiah putih kalau hati asyik menaruh benci kepada kaum sendiri. Org-org ini lebih memandang aspek luaran untuk mengukur tahap keimanan seseorang. Jika seseorang itu memakai jubah dan berserban putih, maka dia dicop memiliki iman yg tinggi. Padahal dalam hati org itu Allah saja yg tahu. 

Sudah sah PAS memang membenci apa saja yg berkait dengan Melayu. Selepas ini mungkin baju Melayu pulak bakal menjadi mangsa. GAD ingin mencabar org PAS kalau benci sangat dengan Melayu, jangan lagi bertutur dalam bahasa Melayu. Bertuturlah dalam apa saja bahasa yg anda suka asalkan bukan bahasa Melayu. Bukan ke bangsa Melayu itu bangsa yg hina. Anda saja yg mulia.
            

ANWAR GIAN NAK LANGGAN CHINA DOLL LAGI?


Rasa-rasanya ada tak Anwar Ibrahim balun China Doll atau mana-mana perempuan selepas pembongkaran video seksnya? Berkemungkinan besar Anwar terpaksa menghentikan sementara tabiat buasnya itu takut-takut aksinya dirakam lalu dijadikan video. He..he..he

Kesian Pak Sheikh. Mesti tengah gian nak membantai lubang China Doll. Tak pelah buat masa ni balunlah dulu Wan Azizah. Bila ada peluang nanti carilah China Doll ke atau English Doll untuk melepaskan hajat. Lepas tu mintak-mintaklah keluar lagi video aksi ghairahnya untuk kasi gegar Malaysia. Baru layak digelar bintang porno terbaik.

Janganlah bimbang Pak Sheikh. Kamu pun dah tak lama lagi dah nak menghirup udara bebas. Lepas ni Penjara Sungai Buloh bakal menjadi destinasi abadi kehidupanmu. Alang-alang dah nak masuk penjara apa kata kamu terbitkan lagi beberapa adegan aksi kamu mempelbagaikan teknik membalun China Doll. Baru rakyat Malaysia akan kenang kamu dalam doa mereka.     

Jumaat, 24 Jun 2011

INI YANG AKAN TERJADI KEPADA MALAYSIA JIKA KOMUNIS DAP MEMERINTAH!!!


Kerajaan Belanda sekali lagi menunjukkan sikap anti-Islam mereka apabila mengharamkan penyembelihan haiwan secara Islam. Belanda memang dikenali antara negara paling kuat membenci Islam. Sebelum ini seorang Ahli Parlimen pembangkang mereka telah menerbitkan sebuah filem pendek yg menghina Nabi Muhammad SAW.

Apabila merenung perkembangan tersebut, GAD boleh simpulkan bahawa inilah juga nasib yg bakal menimpa umat Islam Malaysia sekiranya komunis+kafir harbi DAP berjaya memerintah negara ini. Malah dijangka DAP akan melakukan lebih teruk daripada itu.

Mungkin nasib malang yg menimpa umat Islam di Selatan Thailand dan kaum Melayu Cham di Kemboja bakal berulang di negara ini jika org Melayu terus dibuai mimpi indah yg disajikan oleh pakatan haram. Ingat, DAP adalah parti paling dominan dalam pakatan haram. Sudah pasti mereka tidak akan melepaskan jawatan Perdana Menteri kepada PAS & PKR jika ditakdirkan mereka menang dalam PRU akan datang.

Strategi DAP kononnya bersetuju melantik Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri jika pakatan haram menang adalah semata-mata untuk meraih sokongan org Melayu. Tapi percayalah jika mereka menang nanti ceritanya akan menjadi lain. Inilah padah yg akan melanda jika berkawan dengan puak komunis lahanat.  

Khamis, 23 Jun 2011

BERSIH : PAS SEDIA JADI TALI BARUT DAP BUNUH MELAYU


Wah..wah..wah..bukan main keras lagi amaran yg diberi Dewan Pemuda PAS kepada PERKASA. Bila dengan sesama Melayu ada telur pulak puak PAS ni. Tapi bila berhadapan dengan komunis DAP, tak nampak pulak ke mana telur mereka.

Dewan Pemuda PAS bersedia menjadi perisai kepada semua kaum jika PERKASA turut menyertai perhimpunan nanti. Secara tersiratnya, kenyataan tersebut memberi maksud bahawa PAS telah mengisytiharkan perang terhadap PERKASA dan org Melayu yg tidak menyokong BERSIH. PAS sudah bersedia melakukan apa saja termasuk mengorbankan nyawa saudara seagama mereka sendiri.

PAS lebih rela berparang dengan kaumnya sendiri demi mempertahankan nyawa kaum lain. Inilah transformasi terbesar yg telah PAS lakukan sejak menggugurkan negara Islam dalam perjuangan mereka. PAS kini telah menjadi pejuang kepada semua kaum. PAS kini telah bersedia menjadi tali barut komunis DAP untuk memperjuangkan Malaysian Malaysia.

DAP sudah pasti tersangat gembira dengan perubahan PAS ini. Sekarang mereka tidak perlu lagi keluar ke medan perang untuk memprovokasi org Melayu. DAP hanya perlu menghantar anjing belaan mereka PAS untuk mencincang-cincang maruah org Melayu. Sesiapa pun yg menang yg nyatanya Melayu tetap kalah.
   

LARIAN SERENTAK 1 MURID 1 SUKAN 1 MALAYSIA vs PERHIMPUNAN BERSIH


Pada 2 Julai 2011 (Sabtu) ini semua sekolah di seluruh negara akan terlibat dalam Program Larian Serentak  1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia. Program yg bermula serentak di seluruh negara pada pukul 7.45 pagi itu akan tercatat dalam The Malaysia Book of Record.

Jadi, ayuh kepada semua warga sekolah. Turunlah beramai-ramai. Pamerkan semangat, perpaduan dan komitmen anda kepada seluruh rakyat Malaysia. Tunjukkan bahawa masih banyak perkara baik yg boleh kita sumbangkan kepada negara tercinta. Bukannya melakukan tindakan menghuru-harakan negara.

Kepada bakal peserta perhimpunan haram BERSIH, anda patut berasa malu kepada murid-murid sekolah. Ini kerana anda tidak dapat menunjukkan contoh yg baik kepada generasi muda negara khususnya dalam memupuk semangat patriotik terhadap negara. Malah, mungkin budak-budak ini pula yg bakal mengajar anda tentang nilai-nilai murni yg sepatutnya diamalkan oleh setiap warga Malaysia.
   

Rabu, 22 Jun 2011

DAP HINA ISLAM LAGI, PAS KATA OK AJE

GAD langsung tak terkejut dengan tindakan ADUN DAP yg enggan memakai pakaian rasmi semasa majlis perasmian Sidang DUN Sarawak. Apa yg komunis DAP tak pernah buat untuk menyakiti hati org Melayu Islam?

Sedangkan agama rasmi negara pun mereka nak tukar kepada Kristian selain berusaha keras untuk menghapuskan hak istimewa Melayu, inikan pula setakat nak memakai songkok dan baju Melayu. Bagi mereka itu perkara kecil saja.

DAP tak perlu bimbang untuk terus menghina Melayu Islam kerana tindakan mereka itu pasti direstui oleh anjing belaan mereka iaitu PAS. Apa PAS peduli tentang kebudayaan Melayu dan Islam. Semua itu rubbish. Yg penting adalah undi pilihanraya.

Kalau DAP nak anjur majlis membakar al-Quran pun PAS pasti tidak akan membantah. Malah akan bertindak sebagai perasmi majlis tersebut. Lebih-lebih lagi sejak PAS telah membakul sampahkan hukum hudud dan bertukar jenama kepada negara kebajikan. Semuanya dibuat demi meraih kasih sayang DAP.

Mungkin statement ini sentiasa bermain-main di dalam kepala Nik Aziz dan Haji Hadi - "Buatlah apa-apa je DAP. Nak guna nama Allah ke, nak hina Melayu ke, nak hapuskan Perkara 153 ke, nak halau Melayu dari Malaysia ke atau apa je, kami tak kisah. Kami adalah pihak yg sentiasa berdiri teguh di belakang anda. Kesetiaan kami adalah kepada anda. Anda adalah segala-galanya bagi kami melebihi agama, Rasul dan bangsa kami".

Selasa, 21 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH : HUKUM PENJAWAT AWAM YANG TERLIBAT!!!


Di sebalik kita asyik membicarakan tentang perhimpunan haram BERSIH, kita mungkin terlupa bahawa di kalangan peserta yg bakal terlibat nanti mungkin terdiri daripada kakitangan kerajaan dan penuntut IPTA.

GAD yakin kalau tidak ramai pun, sebilangan kecil penjawat awam dan mahasiswa ini pasti akan menyertai perhimpunan tersebut. Jadi, di sini GAD ingin menyeru kepada kerajaan supaya mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana penjawat awam atau mahasiswa IPTA yg terlibat dalam perhimpunan itu.

Kalau boleh, tindakan tatatertib termasuk dibuang kerja/universiti dikenakan terhadap mereka yg tidak bertanggungjawab ini. Biar mereka rasa betapa peritnya hukuman di atas kebodohan mereka sendiri. Kalau anda nak sangat menentang kerajaan, baik letak saja jawatan anda atau dipecat. Kerjaya anda itu ramai lagi yg sanggup mengisinya.

Bagi GAD, golongan tak tahu bersyukur ini memang tak sedar dek untung. Apakah mereka tidak sedar antara isi kandungan surat Akujanji yg mereka tandatangani semasa mula menjawat jawatan ialah akan taat setia kepada Yang Di-Pertuan Agong, kerajaan dan negara?

Kalau nak sangat berpolitik, lebih baik berhenti kerja dan join mana-mana parti politik pembangkang yg anda suka. Kehadiran anda dalam sektor awam tidak dialu-alukan. Kadang-kadang orang macam anda inilah yg menjadi petualang dalam menggagalkan dasar-dasar kerajaan. Org macam anda ini memang tak berguna. Bagi anak bini makan duit haram!

Anda sepatutnya menjadi golongan yg menjadi pelaksana segala dasar kerajaan dan bukan merosakkannya. Apakah dengan menyokong pembangkang nasib anda sebagai penjawat awam akan jadi lebih baik dari sekarang? Apakah anda fikir sekiranya pembangkang memerintah gaji anda akan mencecah RM1juta sebulan? Fikir-fikirkanlah wahai penjawat awam yg bakal membahalolkan diri dengan menyertai BERSIH.  

         

Ahad, 19 Jun 2011

BERSIH : MELAYU VS MELAYU, KOMUNIS DAP TEPUK TANGAN


Perhimpunan haram BERSIH jika tidak dihalang bakal menyaksikan pertembungan antara sesama org Melayu apabila PERKASA dan Pemuda UMNO turut merancang untuk berhimpun. Ia sebagai tindak balas terhadap pakatan haram yg merancang menghuru-harakan negara kononnya menuntut satu pilihanraya yg bersih. 

Nampaknya perpecahan org Melayu sudah sampai klimaksnya. Silap hari bulan tragedi seperti 13 Mei bakal berlaku tapi dalam bentuk berbeza iaitu rusuhan sesama Melayu dari ideologi berlainan. Org Melayu sesama Melayu bertempur dan saling berbunuhan. Apa yg bakal terjadi seterusnya?

Sudah pasti pihak yg paling beruntung dan bakal ketawa riang adalah puak komunis DAP. Bila Melayu saling berbunuhan, maka mudahlah mereka merampas kuasa.

Sebab itulah aku tulis dalam artikel sebelum ini org Melayu memang kurang bijak (mungkin juga bodoh) dalam berpolitik (khususnya Melayu pakatan haram). Mereka ini langsung tak mau memikirkan apa yg bakal terjadi kepada nasib bangsa jika kita terus berpecah belah. Mereka fikir Melayu akan terus memerintah walaupun sudah lemah. Apakah mereka  fikir komunis DAP akan duduk diam andaikata kedudukan mereka lebih kukuh dari PAS dan PKR?

Generasi Melayu akan datang bakal menatap buku sejarah negara dengan melihat betapa bodohnya datuk-moyang mereka dahulu yg sanggup berbalah sesama sendiri demi merebut kuasa. Tetapi sayangnya yg dikejar tak dapat, yg dikendong berciciran. Akhirnya tanah air sendiri tergadai ke tangan kaum pendatang akibat kebodohan sendiri.    

PROGRAM TURUN PADANG BN PERAK SEPANJANG MEI 2011


1) Majlis penyerahan kunci rumah sumbangan Yayasan Bina Upaya (YBU) di DUN Pengkalan Bahru, Beruas

Dato Mukhriz Mahathir dijemput merasmikan Mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Beruas, seterusnya menyempurnakan penyerahan kunci rumah sumbangan Yayasan Bina Upaya (YBU). Turut hadir ialah Dato Hamdi Abu Bakar, ADUN Pengkalan Bahru.

2) Majlis Penyerahan Kunci Rumah Program Bantuan Rumah (PBR) di DUN Ayer Kuning

ADUN Ayer Kuning, Dato Samsudin b. Abu Hassan hadir menyempurnakan penyerahan kunci rumah Program Bantuan Rumah (PBR) di Kg. Simpang Empat, Sungai Lesong 

3) Majlis Penyerahan Netbook 1 Malaysia kepada pelajar SMK Raja Shahriman, Beruas oleh ADUN Pengkalan Bahru, Dato Hamdi Abu Bakar


Sabtu, 18 Jun 2011

DAP JADI PEJUANG SUKAN PULAK DAH!!!


Memang sah DAP telah dilanda sindrom tiada isu di Perak. Terkini, mereka telah menjadikan isu kegagalan kontinjen Perak pada SUKMA di Kuala Lumpur tempoh hari sebagai senjata untuk menghentam kerajaan BN Perak.

Kah...kah...kah... sejak bila pulak DAP terlalu prihatin dengan perkembangan sukan. Haiya...Ngeh Ko Ham dan Nga Kor Ming. Lu orang sudah tukar bidang ke? Tak mau bising-bising lagi ke pasal anak Cina tak dapat biasiswa JPA. Lu orang tak nak bangkitkan isu sekolah Cina ke atau hentam itu hak keistimewaan Melayu?

Apa pasal mau bising-bising ini hal sukan? Lu orang tak takut ke nanti org Cina marah lu tak pedulikan nasib mereka. Banyak lagi ma isu lu orang mahu hentam sama itu BN. Atau lu orang sudah tau itu rakyat Perak sudah sokong BN.

Gua tau lu orang cuma mau publisiti murahan. Komunis mana pentingkan itu hal sukan. Lu orang mau buang itu ideologi komunis ke?Nanti kena tembak dengan Chin Peng baru padan muka lu orang.

MESTI BACA : MELAYU MEMANG BODOH DALAM BERPOLITIK!!!


Tujuan aku menulis artikel ini bukanlah untuk mengutuk bangsa Melayu, tapi hanya ingin meluahkan apa yg telah lama aku pendamkan. Bagi aku, org Melayu ini hanya gah pada bilangannya saja kononnya mereka adalah kaum majoriti di negara ini. Tapi kualitinya jauh api dari panggang.

Perkembangan semasa  menunjukkan Melayu sudah menjadi minoriti di sebalik bilangan mereka yg majoriti. Sejak dari zaman penjajah hinggalah kini org Melayu sudah lama kalah dari aspek ekonomi/perniagaan. Walaupun bilangan Melayu yg menceburi bidang tersebut kian meningkat tapi mereka tetap jauh tertinggal dari kaum minoriti yg telah lama menguasainya.

Bidang pendidikan juga begitu. Walaupun org Melayu/bumiputera diberikan kuota yg lebih banyak untuk kemasukan ke universiti tempatan, namun bilangan yg mendapat ijazah kelas pertama adalah sedikit berbanding kaum minoriti.

Dalam aspek pekerjaan pun menunjukkan masalah yg sama. Bilangan profesional Melayu dalam bidang kritikal seperti doktor, akauntan, jurutera dan peguam terus tertinggal berbanding kaum minoriti. Melayu hanya majoriti dalam bidang pekerjaan tertentu seperti askar, polis, guru dan jururawat.

Selepas menjadi minoriti dalam bidang-bidang di atas, satu lagi malapetaka yg bakal menterjerumuskan Melayu ke arah kehancuran ialah SUARA MELAYU SEMAKIN LEMAH DARI ASPEK POLITIK. Ya, Melayu semakin menuju ke arah menjadi minoriti dalam politik. Mengapa boleh jadi begitu? Jangan sesekali menyalahkan kaum lain di atas perkara tersebut. Mereka tidak salah. Mereka hanya mengambil kesempatan di atas kelemahan org Melayu. Ini semua adalah silap org Melayu sendiri.

Sejak dari merdeka, org Melayu memegang tampuk pemerintahan negara dengan jayanya. Walaupun memartabatkan apa yg dipanggil sebagai ketuanan Melayu, namun hak-hak kaum lain tetap tidak diabaikan. Inilah resipi kejayaan Malaysia mengekalkan keamanannya.

Tapi sejak akhir-akhir ini amalan tersebut semakin terhakis. Kekuatan org Melayu dalam politik Malaysia secara perlahan-lahan menjadi lemah. Org Melayu telah berpecah teruk. Ini kerana terdapat pengkhianat-pengkhianat Melayu yg sanggup bekerjasama degan puak anti-Melayu untuk merubah struktur negara.

Maaf cakap, bagi aku org Melayu memang mempunyai perilaku kurang bijak dalam berpolitik. Org Melayu suka berpolitik mengikut emosi. Contohnya, kalau terdapat satu isu yg tidak menyebelahi mereka seperti harga minyak naik, apa yg bakal terkeluar dari mulut mereka ialah "pilihanraya nanti aku takkan pangkah kerajaan lagi". Mudah saja mereka buat keputusan. Mereka tidak memiliki pertimbangan bijak dalam politik. Tingkahlaku sebegini boleh membawa kebinasaan kepada Melayu.

Satu lagi org Melayu tidak dapat membaca strategi/sepak terajang politik dengan baik.  Contohnya, isu pilihanraya masjid di P.Pinang. Sudah terang lagi bersuluh agendanya adalah untuk memecahbelahkan org Melayu, tapi mereka (penjilat pakatan haram) terlalu bersangka baik dengan musuh. Sudahlah bodoh malah mereka menuduh pula UMNO dengki dan sengaja memperbesar-besarkan isu.

Selain itu, Melayu juga mudah terpikat dengan puak/individu yg kononnya mengamalkan Islam/kebudayaan Melayu. Contohnya, apabila ada ahli DAP dalam ceramah-ceramah menggunakan ayat al-Quran/hadis, mereka akan terus melabelkan bahawa DAP telah mula berjinak-jinak dengan Islam tanpa menyelidiki dahulu apa yg tersirat di sebalik perbuatan tersebut. Begitu juga semasa Lim Guan Eng mengisytiharkan yg dia akan mengamalkan pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz, terus saja penjilat PAS memujinya.

Org Melayu tidak nampak semua itu adalah strategi musuh-musuh Melayu-Islam untuk mengkhayalkan kita, seterusnya menghancurkan kita. Kita terlalu bersangka baik. Adalah lebih baik mereka berfikir begini: jika DAP suka sangat menggunakan ayat al-Quran/pemerintahan Islam, mengapa tidak saja mereka memeluk Islam?

Satu lagi perangai Melayu dalam berpolitik yg aku perhatikan adalah terlalu taksub dengan pemimpin. Mereka ini kadangkala mengangkat pemimpin mereka ke tahap tertinggi sehingga tidak boleh dikritik. Apa saja yg keluar dari mulut pemimpin mereka adalah fatwa yg perlu diikuti. Kerana taksub inilah apabila ada saja pendakwaan terhadap salah laku pemimpin mereka, mereka akan menuduh itu semua adalah konspirasi jahat. Mereka sama sekali tidak akan mempercayainya walaupun ia berlaku di depan mata sendiri.

Apa yg aku nak cakap, kalau perkara-perkara di atas terus berlaku, tidak mustahil satu masa nanti, org Melayu hanya akan tinggal nama saja. Dari majoriti menjadi minoriti. Dari pemerintah menjadi merempat. Dari bertaraf bumiputera menjadi rakyat yg tidak dikehendaki. Berubahlah sebelum terlambat.
  

Rabu, 15 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH : MALAYSIA BAKAL DISERANG NATO?


Mungkin persoalan di atas agak jauh untuk menjadi realiti. Ini kerana situasi negara ini amat berbeza dengan negara-negara sedang bergolak seperti Libya, Syria, Yemen dan Mesir. Namun begitu, jika perhimpunan Bersih yg bakal diadakan pada 9 Julai ini gagal ditangani dengan baik, tidak mustahil situasi di negara Timur Tengah bakal menjangkiti Malaysia pula.

Amat jelas sekali, tujuan pakatan haram menganjurkan perhimpunan haram tersebut adalah untuk mewujudkan suasana tidak tenteram di dalam negara ini. Tidak mustahil, keadaan di Libya dan Mesir bakal menjadi inspirasi kepada penjilat pakatan haram untuk memprovokasi kerajaan.

Pakatan haram semakin terdesak. Perkembangan semasa banyak tidak menyebelahi mereka. Kes perbicaraan liwat Anwar Ibrahim kian sampai ke penghujungnya. Sokongan rakyat kepada mereka juga makin menurun. Jadi untuk mengembalikan semula momentum sokongan rakyat terhadap mereka, pakatan haram memilih untuk mencetuskan huru-hara.

Mereka bukan saja mahu menarik perhatian rakyat Malaysia tapi juga meraih simpati dunia. Mereka cuba mempromosikan sentimen bahawa kerajaan Malaysia telah menzalimi rakyatnya.

Mudah saja mahu baca apa yg bermain dalam fikiran penjilat pakatan haram ini. Mereka mahu kerajaan bertindak ganas terhadap mereka semasa perhimpunan tersebut berlaku. Lalu, terjadilah pertempuran antara pihak berkuasa dengan pendemo. Sudah pasti akan ada yg tercedera, malah mungkin terbunuh.

Mereka sebenarnya mahu mengumpan campur tangan dunia. Mereka mahu dunia bertindak terhadap kerajaan Malaysia. Kalau boleh mereka mahu Malaysia dikenakan sekatan antarabangsa atau lebih teruk lagi diserang sama ada oleh PBB atau NATO. Mereka inginkan situasi di Libya yg diserang oleh NATO berlaku di Malaysia.

Perkiraan mereka mudah saja. Bila kerajaan BN ditumbangkan oleh masyarakat antarabangsa, pakatan haram akan mengambil alih pentadbiran negara. Semasa itu orang yg paling gembira adalah Anwar kerana dia akan terlepas dari semua kesalahan moral yg dilakukannya.

Kerajaan BN tumbang kerana diserang oleh masyarakat antarabangsa. Dan pakatan haram naik menjadi pemerintah. Itulah yg mungkin bermain di minda bahalol puak pakatan haram. Bagi mereka, biar menang sorak, kampung tergadai. Biar negara hancur, asalkan BN tumbang.
       

Isnin, 13 Jun 2011

PANAS & TERHANGAT!!! : 5 FAKTA MENGESAHKAN DAP SEBAGAI PEWARIS KOMUNIS LAKNATULLAH


Nak tahu mengapa DAP sering sangat dikaitkan sebagai pewaris tunggal komunis bintang tiga? Moh kita lihat fakta-fakta yg mengesahkan bahawa DAP adalah komunis, komunis adalah DAP :

1. Struktur organisasi DAP adalah sama dengan yg digunapakai oleh Parti Komunis Malaya (PKM). Dalam DAP, individu yg paling berkuasa dalam parti adalah yg memegang jawatan Setiausaha Agung (sekarang dipegang oleh Lim Guan Eng), manakala jawatan Pengerusi (dipegang oleh Karpal Singh) hanyalah sebagai boneka saja.

Begitu juga dengan PKM, di mana Chin Peng yg memegang jawatan sebagai Setiausaha Agung adalah bos besar. Walaupun Musa Ahmad dilantik sebagai Pengerusi, namun peranannya hanyalah untuk menarik sokongan orang Melayu saja.

2. Sama seperti PKM, keanggotaan DAP didominasi hampir sepenuhnya oleh kaum Cina. Walaupun terdapat kaum India dan Melayu yg turut menganggotainya, mereka tidak lebih sebagai kosmetik untuk mencantikkan DAP di mata masyarakat umum.

3. Matlamat PKM adalah untuk menubuhkan sebuah republik komunis di negara ini. Konsep ini diwarisi pula oleh DAP yg mempunyai niat untuk meruntuhkan sistem Raja Berperlembagaan dan menukarkannya kepada sistem republik.


4. DAP meniru kaedah PKM dalam menarik sokongan orang Melayu kepada mereka. Jika PKM menubuhkan Rejimen Ke-10 sebagai pasukan komunis Melayu, DAP pula menubuhkan beberapa cawangan DAP Melayu yg dianggotai sepenuhnya orang Melayu, selain melantik beberapa orang Melayu memegang jawatan penting dalam parti. 

Semua ini dilakukan semata-mata untuk memperalatkan org Melayu tersebut bagi mencapai matlamat mereka. Org Melayu tersebut tidak ubah seperti lembu yg dicucuk hidungnya yg tidak mampu berperanan penting untuk membuat keputusan.

5. DAP dan PKM kedua-duanya adalah anti Islam dan Melayu. Jika PKM banyak menjadikan org Melayu Islam sebagai mangsa mereka, DAP pula menjalankan gerakan untuk menghapuskan dasar-dasar yg melindungi kaum Melayu/bumiputera. 

Mereka sebenarnya hanya memperalatkan slogan hak sama rata untuk semua kaum, padahal kedua-duanya ingin memartabatkan ketuanan Cina di bumi Tanah Melayu ini, seterusnya menguasai keseluruhannya.

Ahad, 12 Jun 2011

PERTAHANKAN KAMPUNG MELAYU DALAM BANDAR!!!

Kg Baru di tengah kepesatan Kuala Lumpur
Jika anda pernah bertandang atau melalui bandar-bandar besar di Pantai Barat Semenanjung Malaysia seperti  Kuala Lumpur, Ipoh, Georgetown, Petaling Jaya, Bandar Melaka dan sebagainya, anda akan melihat bahawa kaum paling ramai menghuni bandar-bandar tersebut ialah kaum Cina.

Tidak keterlaluan dikatakan bahawa bandar-bandar tersebut boleh dipanggil sebagai 'Chinese Town'. Kaum Cina membentuk majoriti dalam pemilikan gunatanah perniagaan dan kediaman. Dengan kekuatan ekonomi yg dimiliki, mereka mampu membeli hartanah/perumahan yg tinggi nilainya. Lalu, mereka menguasai segenap penjuru tanah bandar.

Di mana orang Melayu? Orang Melayu bolehlah dikatakan hanya sebagai penumpang dalam bandar Cina tersebut. Kelemahan dalam aspek ekonomi membuatkan majoriti orang Melayu tidak mampu membeli rumah di kawasan bandar. Jadi mereka hanya mampu tinggal di kawasan setinggan atau perumahan pangsa yg rendah nilainya. Kalau ada pun orang Melayu yg tinggal di kawasan bandar adalah terdiri daripada golongan elit dan pertengahan.

   
Namun begitu, sesuatu yg menyebabkan orang Melayu masih wujud di bandar ialah kewujudan kampung-kampung di tengah bandar. Bandar-bandar seperti Kuala Lumpur, Ipoh dan Johor Bahru masih mempunyai kawasan petempatan Melayu di bandar seperti Kg Baru di Kuala Lumpur, Gugusan Manjoi di Ipoh dan Kg. Majidee di Johor Bahru (sekadar menyebut beberapa contoh) boleh dianggap sebagai penyelamat kepada keberadaan orang Melayu di bandar besar ini.

Walaupun rupa bentuk fizikal kampung ini bolehlah dikatakan kebanyakannya sudah hilang ciri-ciri kekampungannya, tapi jasanya kepada orang Melayu adalah besar. Dengan kewujudan kampung-kampung ini, populasi bandar dapat diseimbangkan. Orang Melayu juga berpeluang menikmati taraf kehidupan bandar walaupun tidak semewah mana, di samping membentuk kelompok yg besar. 

Selain kawasan kampung ini, orang Melayu tinggal secara berselerak di seluruh kawasan bandar. Sukar untuk mencari kawasan petempatan/perumahan yg mempunyai majoriti penduduknya adalah orang Melayu. 

Kita mengakui kebanyakan kampung-kampung ini diwujudkan atas status 'Tanah Rizab Melayu' (TRM) yg diperuntukkan khas untuk orang Melayu oleh penjajah bagi menjamin kewujudan mereka di bandar. Mengikut peraturan TRM ini, orang Melayu tidak boleh menjual tanah mereka kepada bukan Melayu. Memang ada perdebatan tentang baik dan buruknya TRM ini kepada survival orang Melayu, tapi tidak dapat dinafikan jika peraturan ini tiada, tanah orang Melayu di bandar mungkin sudah lama pupus.

Gugusan Manjoi di Ipoh
Namun begitu, isunya sekarang berapa lamalah lagi kampung-kampung ini dapat terus bertahan? Adakah suatu hari nanti atas nama pembangunan, kampung-kampung ini akan dikorbankan? Sebenarnya apakah kepentingan tersirat di sebalik kewujudan kampung ini?

Dengan wujudnya kampung Melayu di bandar ini, suara politik Melayu akan terus hidup. Ya, kepentingan politik adalah perkara utama yang perlu difikirkan sebelum ingin merancang sesuatu terhadap kampung ini. Sekurang-kurangnya, orang Melayu masih mempunyai kekuatan dari segi politik jika ia ditempatkan secara kelompok. 

Orang Melayu akan lemah jika mereka dipecah-pecahkan dari segi petempatan. Lihat saja strategi yg dijalankan oleh Lee Kuan Yew di Singapura untuk melemahkan kuasa politik Melayu. Dia merobohkan semua kampung Melayu dan menempatkan orang Melayu secara terpisah-pisah di rumah pangsa. Jadi, bila pilihanraya, orang Melayu tidak lagi mempunyai suara majoriti. Maka, tamatlah riwayat politik Melayu Singapura.

Sebenarnya, itulah juga yg sedang bermain-main di dalam fikiran pakatan haram terutamanya DAP andai mereka berjaya menakluk Malaysia kelak. DAP sudah pasti tidak senang melihat kampung Melayu ini terus wujud. Mereka pasti akan menggunakan pelbagai helah untuk menghalalkan tindakan mereka merobohkan kampung tersebut.

Cara untuk melemahkan kuasa politik Melayu ialah dengan merampas tanah mereka. Dan gerakan itu sedang berjalan secara halus. Sudah banyak tanah orang Melayu termasuk berstatus TRM yg jatuh ke tangan org bukan Melayu sama ada secara jual-beli atau penipuan. Bagi GAD, ini semua adalah suatu tindakan tersusun untuk memiliki semua tanah milik Melayu. Bila Melayu sudah tiada tanah, ke mana lagi mereka mahu pergi. Akhirnya merempat di tanah sendirilah jawabnya. Tanah hilang kuasa punah. Apa lagi yang tinggal?

Selain kesalahan orang Melayu sendiri yg mahu kaya secara mudah, pihak kerajaan juga perlu memantau perkembangan ini. Perundangan TRM perlu dikuatkuasa atau diperbaiki agar ia mampu menyelamatkan tanah org Melayu dari jatuh ke tangan org tidak bertanggungjawab. Parti politik Melayu seperti UMNO juga perlu memainkan peranan dalam menyedarkan org Melayu mengenai kepentingan tanah terhadap survival Melayu di negara ini.


Bagi GAD, tanah itu kuasa. Ambil kisah Palestin sebagai iktibar. Dulu semasa sebelum wujudnya konflik Israel-Palestin, orang Palestin begitu galak menjual tanah mereka kepada org Yahudi walaupun telah dilarang oleh ulama mereka. Akhirnya, selepas memiliki banyak tanah, kaum Yahudi ini menjadi semakin kuat dan berkuasa, lalu mudah saja mereka menghalau org Palestin ini. Maka, jadilah org Palestin seperti hari ini yg merempat di bumi sendiri.

Adakah org Melayu mahu jadi seperti begitu? Berubah segera sebelum nasi menjadi bubur. Ingat, musuh kita sedang menunggu peluang yg sesuai saja untuk menghancurkan kita. Selain bersatu dari segi politik, tanah milik kita juga perlu dipertahankan selagi matahari terus wujud. Jangan kerana ingin kaya cepat, nasib generasi akan datang kita gadaikan.

   

BERITA TERKINI!!! REVOLUSI SYIAH MELANDA PAS


Ini berita terbaru dan tergempar yg diperoleh oleh GAD dari sumber yg boleh dipercayai. 4 pemimpin utama PAS yg baru memenangi perebutan jawatan dalam Muktamar PAS tempoh hari iaitu Mat Sabu, Mahfuz Omar, Husam Musa dan Nik Abduh sedang merancang untuk melakukan satu revolusi dalam PAS. Mereka mahu men'syiah'kan PAS.

Jika berita ini benar, maka PAS sedang menuju ke arah kehancuran secara perlahan-lahan. Semua jenis puak ada dalam PAS sekarang iaitu liberal, puak Erdogan, pro komunis DAP dan pro syiah. PAS mengalami pertembungan ideologi. Bagi GAD ini satu berita baik. PAS sedang mengalami perpecahan di akar umbi. Haji Hadi tak dapat lagi mengawal perjalanan parti.

Maka tugas UMNO/BN semakin mudah. Dengan PKR berdepan masalah moral Anwar dan PAS pula mengalami kekeliruan prinsip perjuangan, maka UMNO/BN hanya perlu menumpukan sepenuh perhatian terhadap usaha untuk menghancurkan komunis DAP. Semakin jelas sekarang, pakatan haram semakin kalut dengan masalah dalaman sendiri. Maka lambat laun rakyat akan meninggalkan mereka juga.

Jumaat, 10 Jun 2011

SELEPAS INI PAS AKAN ISYTIHAR KELUAR ISLAM!


Kerana undi pilihanraya segalanya rela PAS korbankan, demi DAP tercinta maruah Islam dan bangsa Melayu sanggup PAS gadaikan.

Dari negara Islam ke negara kebajikan, dari UMNO kafir ke PAS liberal, dari tokoh bertaqwa ke ulama sesat, dari sembahyang dua imam ke haramnya makan sembelihan ahli UMNO, dari menjanjikan syurga jika mengundi PAS sehinggalah menghalalkan penggunaan nama Allah oleh Kristian. Semuanya PAS sudah buat.

Apa lagi yg PAS belum buat untuk memberi kejutan seterusnya kepada umat Islam negara ini? Mungkin selepas ini jangan terkejut saudara-saudari jika ahli PAS secara beramai-ramai mengisytiharkan pula mereka keluar dari Islam. Mereka sanggup murtad atas desakan kekasih hati pengarang jantung yg dipuja-puja iaitu DAP laknatullah. Apa! Ahli PAS keluar dari Islam??? Betul ke???

Tak mustahilkan saudara. Sekarang dunia sudah terbalik. Perkara yg selama ini tidak kita jangka akan berlaku boleh berlaku bila-bila masa saja. Lebih-lebih lagi bagi orang yg terlalu mabukkan kuasa, hanyut dalam fantasi akan ke Putrajaya dan terbayang-bayang harta dunia yg bakal mereka kaut jika berkuasa kelak.

Ahli PAS pun manusia juga. Mereka pun bernafsu bila lihat gadis seksi. Mereka pun kadangkala ada tertinggal solat Subuh. Mereka sama saja macam kita. Tak ada yg istimewa pun. Boleh tak anda bayangkan Nik Aziz keluar dari Islam dan menjadi paderi Kristian? Boleh tak saudara bayangkan Haji Hadi bertukar akidah ke ateis? Semuanya mampu dilakukan untuk menjaga perasaan DAP. Semuanya rela dilelong demi mendapat manfaat dunia.

PAS sudah jauh berubah saudara-saudari. PAS kini tidak peduli lagi apa itu perjuangan menegakkan hukum Allah. Kalau Yahudi-Zionis pun boleh memberi keuntungan kepada mereka, sudah pasti PAS sanggup  menghambakan diri kepada mereka. Seteruk-teruk UMNO pun mereka tidak pernah lari dari perjuangan menjaga kepentingan umat Melayu Islam di negara ini. UMNO terus menjadi dominan dalam BN.

Bukan macam PAS dalam pakatan rakyat. Ada pun tak menguntungkan, tak ada pun tidak memberi sebarang kerugian. Umat Melayu Islam perlu menolak jauh-jauh ideologi PAS ini. 

Di sini, GAD secara rasmi mengumumkan bahawa PAS adalah musuh utama umat Melayu Islam negara ini setaraf dengan komunis DAP. Mengundi PAS bererti menggadaikan maruah Islam dan Melayu. 

  

Khamis, 9 Jun 2011

PENGAKUAN BEKAS PENGERUSI PKM : KOMUNIS HANYA MAHU PERALATKAN ORANG MELAYU!!!


Di bawah ini merupakan sedutan sebahagian temuramah dengan bekas Pengerusi Parti Komunis Malaya (PKM), Musa Ahmad yang dipetik dari buku Baling : Membuka Jalan Damai tulisan Wahba. Musa Ahmad telah menyerah diri kepada kerajaan Malaysia pada November 1980. 

Dalam temuramah ini, Musa Ahmad telah mendedahkan bahawa anggota komunis Melayu telah dianaktirikan oleh PKM. PKM juga hanya ingin mempergunakan orang Melayu bagi memenuhi matlamat perjuangan mereka menubuhkan sebuah republik komunis di negara ini. Mari kita renungi apa yg didedahkan oleh Musa Ahmad:

Soalan : Boleh Encik Musa terangkan sedikit mengenai Rejimen Yang Ke-10?

Musa : Rejimen Yang Ke-10 ini ditubuhkan khusus untuk menarik orang-orang Melayu yang beragama Islam menyertai PKM. Semasa penubuhan itu, kami memilih nama pasukan sebagai Rejimen Ke-10 kerana perkataan 'sepuluh' itu ada maknanya yg simbolik. Dalam Islam, 10 Zulhijjah ialah Hari Raya Korban ataupun Hari Raya Haji. Jadi kami memilih angka 10 sebagai simbol 'pengorbanan'. Tujuannya untuk menaikkan semangat orang Melayu dan Islam untuk menyertai pasukan tersebut.

Waktu itu kami menuntut kepada Chin Peng untuk menggunakan uniform hijau dan bersongkok bagi anggota Rejimen Ke-10, tetapi Chin Peng menolaknya. Kami memilih warna hijau dan songkok sebagai lambang kemelayuan dan Islam. Kami merasa hampa dengan penolakan Chin Peng itu.

Saya dan lain-lain anggota sebelum darurat diisytiharkan, telah menjalani latihan di Lubok Kawah, Temerloh. Senjata-senjata yg kami gunakan semasa latihan sudah agak lama dan tidak mencukupi. Orang-orang Melayu dalam pasukan kami merungut, sedangkan orang-orang Cina mendapat senjata yg lebih baik dan banyak, tetapi rungutan kami tidak diendahkan langsung.

Soalan : Bukankah itu menunjukkan ada diskriminasi di kalangan anggota PKM sendiri?

Musa : Memang benar. Terdapat perbezaan antara orang-orang Melayu yg jadi komunis dan orang-orang Cina yg jadi komunis. Orang Cina yg jadi komunis mendapat lebih banyak keistimewaan. Orang Melayu dilarang pergi ke kawasan orang Cina tetapi orang Cina bebas ke kawasan orang Melayu.

Dari segi bekalan pakaian dan makanan pun, orang Melayu didiskriminasikan. Umpamanya, kalau kita minta 20 pasang kasut, mereka hanya akan memberi 10 pasang sahaja. Kalau orang Cina, 20 yg diminta 20 akan diberi. Begitu juga dengan bekalan makanan. Dari segi mendapat rawatan perubatan pun, orang Melayu dalam PKM tidak mendapat layanan yg sama.

Soalan : Kalau begitu kedudukannya, maka orang-orang Melayu dalam PKM dianaktirikan?

Musa : Ya. Saya tidak menafikan.

Soalan : Kalau sudah begitu hakikatnya, mengapa orang-orang Melayu yg masih ada dalam hutan itu tidak melarikan diri dan menyerah kepada pihak kerajaan?

Musa : Perkara ini susah saya hendak berikan sebabnya kerana banyak perkara yang perlu ditinjau.Tetapi saya rasa, untuk keluar dari hutan itu mereka memerlukan keberanian yg luar biasa. Mungkin mereka dikawal ketat oleh pihak PKM. Kalau yg terniat untuk keluar pun, mereka tidak dapat berbuat demikian. Macam saya dulu, saya sudah bertekad, hendak balik ke tanah air. Apa pun yg terjadi saya mesti balik ke tanah air, walaupun yg pulang itu hanya mayat saya.


*Komen GAD : PKM memang tidak pernah mempercayai org Melayu. Mereka mempunyai prejudis walaupun org Melayu itu adalah ahlinya. Tujuan utama PKM menubuhkan Rejimen Ke-10 dan melantik org Melayu sebagai Pengerusi PKM hanyalah semata-mata untuk menarik org Melayu menyertai mereka, memperalatkan org Melayu bagi memenuhi matlamat mereka dan menunjukkan kepada masyarakat bahawa mereka adalah pergerakan yg dianggotai pelbagai kaum. Tapi sebenarnya mereka hanya memperjuangkan agenda Cina-komunis. Melayu yg diberi jawatan tinggi hanya sebagai boneka saja.

Kini perjuangan PKM telah diambilalih oleh DAP. Mereka banyak menerapkan amalan-amalan yg dipraktikkan oleh PKM dulu. DAP berteraskan parti perkauman Cina. Mereka mengaburi mata masyarakat dengan melantik bukan Cina menjawat jawatan penting dalam parti (contoh: Karpal Singh sebagai Pengerusi dan Tunku Abd. Aziz Ibrahim- Naib Presiden) untuk menarik sokongan rakyat. Org bukan Cina yg diberi jawatan itu sebenarnya tiada kuasa untuk membuat keputusan. Contoh terbaik DAP menggunakan kaum lain sebagai boneka mereka ialah semasa memerintah Perak apabila Nizar yg dilantik sebagai MB sebenarnya tidak berkuasa tapi DAP yg menentukan segalanya. Ideologi DAP ini sungguh berbahaya. Orang Melayu-Islam perlu berwaspada agar tidak termasuk ke dalam perangkap mereka. 

SEBELUM HAPUS DEB, DAP KENA TUKAR DULU LOGO P.PINANG



Logo terbaru P.Pinang

Sebaik berjaya menakluk P.Pinang, perkara pertama yg dibuat oleh Lim Guan Eng ialah mengeluarkan kenyataan bahawa DAP akan menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) di bumi PP. Kenyataan tersebut mengundang ribut di seluruh negara.

Berada di pihak yg menang, DAP mampu berbuat apa saja. Dan ternyata tindak-tanduk DAP di PP kini memang mengikut seperti apa yg mereka rancangkan. 

Tapi mereka telah lupa satu perkara. Di sebalik terlalu ghairah untuk menyahkan DEB dari bumi PP, DAP terlupa bahawa lambang negeri PP (rujuk gambar di atas-gambar kedua) turut mengandungi matlamat/tujuan DEB dilaksanakan. Maknanya, perbuatan mereka telah bercanggah dengan apa yg terkandung dalam logo negeri yg mereka perintah. 

Jadi, jika mereka berhasrat untuk menghapuskan DEB, DAP perlu terlebih dahulu menukar/meminda logo negeri PP agar selaras dengan dasar mereka. Mungkin logo di atas (gambar ketiga) sesuai untuk digunapakai oleh DAP.
   

Rabu, 8 Jun 2011

DAP vs DAP DI BATU GAJAH



Nampaknya DAP semakin ketandusan isu di Perak. Semenjak dua menjak ini DAP tiba-tiba menjadi sebuah parti yg memperjuangkan masalah kekurangan tempat letak kereta. Lokasinya ialah di Batu Gajah, Perak. Apa Batu Gajah?

DAP melalui blog mereka iaitu DAP Perak dan Suara Perak telah menyalahkan kerajaan kerana tidak menyediakan tempat letak kereta yg mencukupi untuk kemudahan orang ramai. Tapi yg lucunya ialah tempat yg mereka pilih untuk mencetuskan isu tersebut terletak di bawah kawasan parlimen yg dimenangi oleh DAP sendiri iaitu melalui YB Fong Po Kuan. Apalah DAP ini. Kawasan sendiri pun nak sabotaj ke. Tak kesian ke pada kawan sendiri. Hai ya kawan makan kawan lah DAP ini.

Tembelang sudah pecah. Nampak sangat Ahli Parlimen DAP tidak buat kerja. PRU 13 nanti penduduk Batu Gajah diseru supaya jangan lagi pilih calon DAP. Kerja senang pun tak boleh nak selesai. Hai ya cakap tak serupa bikinlah ini DAP punya olang. Kasi hentam sekali ini olang. Habis cerita.

MESTI BACA!!! : 5 PERSAMAAN ANTARA ANWAR IBRAHIM DENGAN LEE KUAN YEW

Anwar Ibrahim
Lee Kuan Yew

Kedua-dua penjilat tegar Yahudi ini nampak berbeza tapi sebenarnya dalam sedar tak sedar mereka mempunyai persamaan yg agak menarik untuk diperkatakan. Jom kita lihat apa persamaan mereka:

1. Anwar dan Lee Kuan Yew (LKY) mempunyai cita-cita yg menggunung untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. 

Anwar semasa dalam kabinet kerajaan, telah memasang strategi untuk merampas kuasa dari Tun Dr Mahathir. Dia melaksanakan taktik kotor iaitu dengan menyingkirkan pemimpin yg rapat dengan Tun Dr Mahathir seperti Tun Ghafar Baba, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan menaikkan kroni-kroninya. Dia juga telah merancang untuk menghancurkan ekonomi Malaysia agar rakyat akan menyalahkan Tun Dr Mahathir. Namun begitu, Allah Maha Berkuasa. Akhirnya niat jahat Anwar tidak menjadi kenyataan kerana dia dipecat akibat salah laku moral.

LKY pula semasa Singapura masih di dalam Malaysia pernah meminta Tunku Abdul Rahman meletakkan jawatan dan menyerahkan jawatan Perdana Menteri Malaysia kepadanya atas alasan bilangan org bukan Melayu telah melebihi bilangan org Melayu. Kerana terlalu mengimpikan jawatan PM, LKY telah menubuhkan Malaysian Solidarity Convention (MSC) iaitu sebuah parti bukan perkauman yg menggabungkan parti PAP, PPP, SUPP, UPKO dan UDP untuk mencabar Parti Perikatan.

LKY juga telah memperkenalkan konsep Malaysian Malaysia yg menuntut persamaan hak antara semua kaum. Dia juga telah mencadangkan supaya Malaysia dipecahkan kepada 2 bahagian iaitu satu bahagian diperintah oleh orang Melayu manakala satu lagi bahagian (negeri yg ramai bukan Melayu - P.Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak) pula diberi kepada bukan Melayu. Kerana desakan perkauman melampau, akhirnya Singapura disingkirkan dari Malaysia.

2. Anwar dan LKY kedua-duanya anti kepada dasar-dasar yg menyebelahi kaum Melayu/bumiputera.

Anwar walaupun seorang Melayu tetapi tindak-tanduknya selepas menjadi pemimpin pembangkang telah banyak menyerang kepentingan orang Melayu. Buktinya, dalam satu ceramah, dia pernah menyatakan bahawa Malaysia ini bukan org Melayu punya, tapi adalah milik Cina dan India. Dia juga menyokong langkah DAP untuk menghapuskan DEB, Perkara 153, menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik dan merangka perlembagaan yg baru.

LKY juga sering mempersoalkan hak-hak keistimewaan org Melayu/bumiputera dan memperjuangkan agar semua kaum diberikan hak yg sama. Lihat sahaja di Singapura, org Melayu di sana ibarat rakyat kelas kedua. Mereka dinafikan hak untuk melanjutkan pengajian di universiti tempatan dan menjadi juruterbang tentera udara Singapura. Orang Melayu Singapura tidak dipercayai oleh pemerintah mereka sendiri.

3. Anwar dan LKY amat memusuhi akhbar Utusan Malaysia

Kedua-duanya juga amat membenci akhbar Utusan Malaysia. LKY sehingga kini mengharamkan akhbar Utusan dari memasuki Singapura. Dia juga pernah memenjarakan bekas Ketua Pengarang Utusan, Said Zahari.

Manakala, Anwar tidak membenarkan Utusan daripada membuat liputan semasa Kongres Tahunan PKR dan sebarang sidang media pakatan rakyat. Sindrom tersebut telah berjangkit kepada DAP yg turut mengharamkan Utusan membuat liputan di Sidang DUN P. Pinang.

4. Anwar dan LKY mengamalkan nepotisme

PKR bagaikan menjadi parti keluarga Anwar apabila isteri dan anaknya juga turut menjawat jawatan penting dalam parti. Isterinya, Wan Azizah diangkat sebagai Presiden PKR, manakala anaknya, Nurul Izzah pula menyandang jawatan Naib Presiden.

Di Singapura, LKY telah membimbing anaknya Lee Hsien Loong untuk menjadi PM Singapura masa depan. Hasilnya, kini anaknya itu telah dilantik sebagai PM Singapura menggantikan Goh Chok Tong.

5. Anwar dan LKY merupakan sahabat baik Yahudi-Zionis

Seperti yg semua sedia maklum, Singapura menggunakan kepakaran Yahudi sebagai penasihat pertahanan mereka. Sebaik sahaja Singapura dikeluarkan dari Malaysia, LKY telah menjemput Israel untuk mengatur/melatih angkatan tentera Singapura. Israel mempunyai satu-satunya pengkalan tentera di dunia ini iaitu di Singapura.

Anwar juga diketahui mempunyai ramai sahabat di kalangan Yahudi. Dipercayai pertubuhan Yahudi di Amerika juga menjadi penaja terhadap segala kegiatan Anwar di Malaysia dan seluruh dunia. PKR juga didakwa dibiayai oleh pertubuhan-pertubuhan ini. 

Selasa, 7 Jun 2011

SELEPAS GUGUR NEGARA ISLAM, PAS IKTIRAF PULA PERJUANGAN KOMUNIS LAKNATULLAH


Nampaknya PAS semakin sesat dari hari ke hari. Jika sebelum ini Presiden PAS mengisytiharkan bahawa matlamat menubuhkan negara Islam sudah tiada dalam agenda perjuangan PAS, kini mereka memberi penghormatan yg tinggi pula kepada perjuangan komunis laknatullah.

Buktinya, wakil PAS Melaka semasa muktamar PAS telah mencadangkan supaya digugurkan perkataan 'pengkhianat' kepada anggota komunis Melayu yg berjuang menentang kerajaan Perikatan dahulu. Bagi mereka, sesiapa pun yg bangun menentang UMNO/BN mesti diiktiraf sebagai hero.

Lihat betapa sempit dan bangangnya otak ahli-ahli PAS ini. Mereka ini memang gagal dalam bab sejarah negara. Adakah mereka tidak tahu apakah matlamat perjuangan komunis? Komunis ingin merampas kuasa melalui kekerasan untuk menubuhkan sebuah Republik Komunis Malaysia iaitu sama seperti negara China sekarang. Tahu tak wahai penjilat-penjilat PAS tegar bahawa komunis amat memusuhi agama termasuk Islam. Komunis menganggap semua agama sebagai candu masyarakat.

Tidak kira apa pun bangsa dan agama mereka, sesiapa yg menyertai perjuangan komunis tetap dianggap sebagai pengkhianat bangsa, agama dan negara. Adakah PAS tidak sedar sekiranya komunis ditakdirkan menang, apakah pucuk kepimpinan mereka akan diketuai oleh orang Melayu?

Memang sah PAS semakin sesat dan nyanyuk. Kerana dendam terhadap UMNO, mereka sanggup mengangkat sesiapa jua tidak kira ideologi yg menentang UMNO sebagai perwira. Mungkin jika Israel-Zionisme berperang dengan UMNO pun PAS akan kata nyawa Zionisme yg terkorban itu mati syahid. Masya Allah.

Di sini GAD ingin mengucapkan syabas kepada DAP kerana berjaya mentarbiah PAS daripada sebuah parti yg kononnya memperjuangkan Islam kepada sebuah parti liberal dan sesat lagi menyesatkan. Inilah kejayaan perkahwinan campur antara PAS-DAP. Sepatutnya PAS yg membimbing DAP mendekati Islam, tapi nampaknya sekarang PAS yg telah tergadai akidahnya. Malang sungguh PAS.

*Peringatan dari GAD : DAP semakin giat menjalan kempen memenangi hati Melayu. Mereka kini masuk ke kampung/kawasan petempatan Melayu kononnya memberi bantuan. Jangan terkejut jika ahli DAP yg berkempen itu akan datang ke rumah anda dengan memakai songkok, berbaju Melayu dan bertasbih. Tidak mustahilkan. PRU 13 semakin hampir. DAP akan berbuat apa saja yg tidak terjangkau dek akal kita. Mungkin Lim Kit Siang akan olol-olok isytihar dirinya memeluk Islam semata-mata ingin meraih undi Melayu. Kalau anda terjumpa ahli DAP ini halaulah mereka dengan parang dan berteriaklah "kami orang Melayu tak akan sokong komunis laknatullah". 


Ahad, 5 Jun 2011

PKR RANCANG HURU-HARAKAN MALAYSIA 9 JULAI INI


Menyedari kemerosotan sokongan rakyat kepada mereka, PKR kini merancang untuk mengadakan himpunan (sebenarnya tunjuk perasaan) pada 9 Julai ini KLIK SINI. Dengan berselindung di sebalik menuntut satu pilihanraya yg bersih, mereka sebenarnya ingin melakukan provokasi supaya negara berada di dalam keadaan kacau-bilau ala Mesir.

Tujuan mereka mengadakan demonstrasi tersebut ialah untuk meraih semula simpati rakyat terhadap mereka. Biasalah, PRU 13 kan semakin hampir. Dengan melakukan demonstrasi, mereka berharap pihak keselamatan akan bertindak kasar terhadap mereka. Jadi, ia boleh membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan. Mula-mula kononnya mengadakan demonstrasi aman, tapi selepas itu mereka mesti akan melakukan provokasi kepada pihak keselamatan. Lalu, berlakulah pertempuran dahsyat ala Mesir dan Libya. Itulah yg mereka mahu sebenarnya. 

Inilah mentaliti puak pakatan haram. Kerja mereka hanyalah berdemonstrasi. Itu saja kemahiran terhebat yg mereka ada. Mereka tidak peduli kesusahan yg akan dialami oleh rakyat di atas perbuatan mereka itu. Apa yg penting mereka boleh mendapat sekelumit keuntungan iaitu menjatuhkan maruah kerajaan BN. Mereka ingin memupuk perasaan benci rakyat terhadap kerajaan. 

Inilah perbezaan di antara pembangkang Malaysia dengan di luar negara. Pembangkang di luar negara berperanan sebagai "check and balance" kepada kerajaan memerintah, namun pembangkang Malaysia pula hanya ingin meraih populariti melalui kerja bodoh. Tapi memang padanlah kerana otak pemimpin mereka pun letak di lutut bukan di kepala.

ISU NEGARA ISLAM : TIADA LAGI SYURGA UNTUK PENYOKONG PAS



Islam pada PAS kini hanya tinggal nama. PAS sekarang sudah bertukar menjadi parti sekular. Kata-kata keji yg dilemparkan kepada UMNO selama ini akhirnya kembali semula kepada PAS. Presiden PAS ada menyatakan bahawa dalam Islam tiada istilah negara Islam.

Adakah dia baru sedar atau baru hari ini dia ingin mendedahkan hakikat yg sebenarnya? Apakah penyokong tegar PAS faham situasi ini? Atau maknanya PAS selama ini sengaja menyembunyikan hal yg sebenarnya semata-mata untuk menarik sokongan orang kepada mereka.

Jika begitu maksudnya, bermakna penyokong PAS selama ini telah ditipu hidup-hidup oleh pemimpin PAS. Orang Melayu Islam tertarik kepada PAS adalah kerana mereka menyangka kononnya PAS benar-benar ingin memperjuangkan penubuhan negara Islam. Kerana terlalu mempercayainya, mereka rela mengorbankan harta dan nyawa demi perjuangan PAS.

Dengan kata mudah, sia-sia sajalah nyawa penyokong PAS yg terkorban dalam peristiwa Memali kononnya demi mempertahankan perjuangan Islam PAS. Sia-sia jugalah usaha mereka selama ini berdemonstrasi, sanggup baring di atas jalan dan rela bersubahat bersembahyang dua imam semata-mata patuh pada amanat pemimpin mereka yg sudah dianggap setaraf nabi.

Dengan berkuburnya perjuangan menegakkan negara Islam, maka tiada lagilah syurga yg dijanjikan untuk penyokong PAS. Tiada lagi pintu belakang untuk mereka ke syurga. Mereka kini perlu berusaha sendiri dengan memperbanyakkan amal ibadat untuk masuk ke syurga. Pasti penyokong PAS amat kecewa kerana kini mereka setaraf/tidak lebih dari orang UMNO.

Mereka kini tidak boleh lagi melabelkan UMNO kafir kerana mereka juga kini telah membuang perjuangan menubuhkan negara Islam dari hati mereka. Jadi, apa bezanya antara UMNO dengan PAS sekarang?

Di sini GAD ingin menyeru kepada seluruh penyokong PAS supaya merenung semula perjuangan PAS. PAS bukan lagi seperti dulu. PAS kini telah berubah 360 darjah. PAS terlalu ingin menjaga hati rakan-rakan mereka iaitu DAP dan PKR. Kerana kawan, PAS sanggup menggadaikan perjuangan mereka. Cuba PAS bertanya pada DAP, apakah DAP rela memansuhkan konsep 'Malaysian Malaysia'? Kalau PAS boleh bubarkan moto negara Islam mereka, apakah DAP tidak boleh membuat perkara yg sama?

Untuk pejuang-pejuang Islam yg benar-benar ikhlas berjuang demi Islam, perjuangan anda di dalam PAS sudah tiada makna lagi. Ia sudah hancur berkecai. Berubahlah dan beralihlah kepada perjuangan yg benar-benar mengikut syariat Islam. Perjuangan yg berprinsip dan tidak mudah goyah walaupun kita akan kalah 1000 kali pilihanraya. Perjuangan menegakkan Islam tiada makna jika kita sanggup menggadaikan akidah kita semata-mata ingin meraih undi pilihanraya.
       

Sabtu, 4 Jun 2011

FOTO MAJLIS PENGURNIAAN DARJAH S.P.S.A KEPADA MB PERAK SEMPENA HARI KEPUTERAAN SULTAN PERAK KE-83

Dato' Seri Dr Zambry Abd. Kadir kini bergelar "Dato' Seri Diraja"
Daulat Tuanku!
Keluarga DiRaja

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah

*Komen GAD : Walaupun agak terlewat, GAD tetap ingin mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Perak di atas penganugerahan darjah kebesaran yg membawa gelaran "Dato' Seri Diraja". Semoga dengan gelaran ini dapat menaikkan lagi semangat Dato' Seri Diraja untuk terus memimpin negeri Perak ke arah kemajuan dengan berteraskan prinsip keadilan, keimanan dan amanah. Yang penting kita terus gempur pakatan haram sehingga mereka tidak lagi berdaya untuk bangkit.