Selasa, 31 Mei 2011

TERHANGAT!!! : SENARAI KEKEJAMAN CINA KOMUNIS YANG WAJIB ANDA KETAHUI


Fakta mengenai keganasan Parti Komunis Malaya (PKM) sepanjang pemberontakan mereka dari tahun 1948 hingga 1989:

1. 3 orang peladang Inggeris telah dibunuh di Perak pada 16 Jun 1948. Peristiwa ini telah menyebabkan penjajah British mengisytiharkan darurat.

2. Seramai 18 anggota polis telah terkorban dalam satu serangan mengejut komunis terhadap Balai Polis Bukit Kepong pada waktu subuh 23 Februari 1950.

3. Sepanjang tahun 1950, seramai 120 anggota polis terbunuh, manakala 222 orang Polis Khas (SC) terkorban akibat kekejaman komunis.

4. Pada 1 Oktober 1951, Pesuruhjaya Tinggi British di Tanah Melayu, Sir Henry Gurney dibunuh dalam satu serang hendap di Bukit Fraser.

5. Pada 17 Jun 1968, segerombolan gerila komunis telah menyerang hendap konvoi pasukan keselamatan Malaysia di Pekan Kroh (Pengkalan Hulu) dan membunuh 17 anggota polis.

6. Seorang ahli UMNO telah dibunuh oleh ejen komunis di Pulau Pinang pada April 1969.

7. Pada 24 Julai 1969, seorang wanita Cina telah dibunuh di Sintok, Kedah kerana didakwa belot kepada perjuangan komunis.

8. Pada 10 Disember 1969, komunis telah meletupkan jambatan keretapi di Kok Mak berdekatan dengan sempadan Padang Besar, Perlis.

9. Komunis telah menyusup masuk ke Padang Besar dan melepaskan 3 das tembakan ke arah balai polis di situ pada 14 Disember 1969.

10. Dalam satu peristiwa pada tahun 1970-an, komunis telah memusnahkan jentera dan peralatan membina jalan yang digunakan untuk membina Lebuhraya Timur-Barat. 

Kekejaman komunis terhadap anggota polis Cawangan Khas (SB):

11. Timbalan Penguasa Polis, Wong Lin Hoon telah mati ditembak di Kuala Lumpur pada tahun 1973. 

12. Komunis terus mengganas dengan membunuh Ketua Inspektor Chin Chin Kou pada 12 Julai 1973 di Serdang, Kedah. Diikuti 3 bulan kemudian, Detektif Sarjan Chong Kek Oh yang mati ditembak di Sungai, Siput, Perak.

13. Pada 3 Januari 1974, Detektif Konstabel Lee See Kaw telah mati ditembak di Malim Nawar, Perak, diikuti pembunuhan terhadap Detektif Sarjan Lee Yoon Chin pada 20 April 1974 di Melaka. 4 hari kemudian, Detektif Konstabel Ong Soon Chua yg mati ditembak di Chemor, Perak.

14. Pada 6 Jun 1974, komunis bertindak lebih kejam apabila menembak mati Ketua Polis Negara, Tan Sri Abd. Rahman Hashim semasa beliau berada di dalam keretanya di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur.

15. Komunis telah mengebom Tugu Negara pada 26 Ogos 1975 hingga mengakibatkan kerosakan besar.

16. 2 minggu kemudian, komunis telah melemparkan bom tangan ke arah kem Pasukan Polis Hutan (PPH) yg terletak di Jalan Pekeliling, Kuala Lumpur, membunuh 2 orang anggota dan mencederakan 41 anggota yang lain.

17. Pada 13 November 1975, Ketua Polis Perak, Tan Sri Khoo Chong Kong telah dibunuh di Ipoh semasa berada di dalam kereta. Kejadian tersebut turut meragut nyawa pemandunya Sarjan Yeung Peng Cheong.

18. Antara tahun 1969 hingga 1978, seramai 395 anggota pasukan keselamatan telah terbunuh, manakala 919 yang lain cedera.

19. Seramai 70 orang awam telah terkorban, manakala 75 yang lain tercedera dalam tempoh 1968 hingga 1982.


Sumber : Buku Pemberontakan Bersenjata Komunis Di Malaysia oleh Mohd Reduan Haji Asli

NIZAR HINA PERJUANGAN PAS!!!

video

Isnin, 30 Mei 2011

HISHAMUDDIN BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA???


Kah..kah..kah ketawa terguling-guling aku bila membaca tajuk di atas. Boleh ke menteri amaran ini jadi PM Malaysia? Anda yakin? 

Pada pendapat aku, andai ditakdirkan Hishamuddin ini menjadi PM Malaysia, aku dapat merasakan bahawa negara ini akan melalui zaman yg lebih gelap dari era pentadbiran Pak Lah. Cuba anda lihat sekarang, apakah peranan yg dimainkan menteri amaran ini sbg Menteri Dalam Negeri? Beliau dilihat tiada kredibiliti dan amat lemah.

Keselamatan negara terancam disebabkan kelemahan beliau. Hal-hal membabitkan sensitiviti kaum juga kian parah dari hari ke hari. Beliau terlalu liberal & lembut. Adakah orang ini yg kita mahukan menjadi PM kita? Aku berdoa semoga beliau tidak menjadi PM Malaysia. Lebih banyak kemudaratan dari kebaikan jika beliau memegang kuasa.

Kedudukannya sebagai Naib Presiden UMNO dan sepupu kepada Dato' Seri Najib bakal memberi laluan yg cerah kepadanya menjadi antara calon PM Malaysia akan datang. Tapi kedudukan dan darah bangsawan miliknya tidak cukup untuk melayakkannya memimpin Malaysia. Karekternya dilihat senang untuk diperkotak-katikkan oleh kawan dan lawan.

Jika beliau PM Malaysia, nasib orang Melayu juga mungkin malap. Tiada jaminan kepentingan Melayu dan Islam akan terbela di bawah beliau nanti. Silap haribulan Perlembagaan Persekutuan pun akan dipindanya demi memenuhi tuntutan kaum bukan Melayu.

Jadi, marilah bersama-sama kita berdoa semoga Malaysia dikurniakan pemimpin yang berkaliber, bertaqwa, berprinsip, bermoral dan sayang akan agama dan bangsanya. Amin.  

Ahad, 29 Mei 2011

KENAPA MELAYU BUAT SALAH KERAJAAN CEPAT HUKUM TAPI BILA CINA BABI BUAT KERAJAAN KECUT TELUR NAK BERTINDAK???

Cina = Babi
Sudah lama aku perhatikan perkara ini. Darah aku pasti menyirap jika mengingatinya. Kadang kala aku fikir orang Melayu macam rakyat kelas kedua saja di Malaysia ni. Nasib atau nyawa Melayu tidak dipedulikan oleh sesiapa pun termasuk pemimpin Melayu.

Tapi cuba kalau ada seorang dari kaum pemakan babi tegar yg kena usik/jentik. Pasti riuh satu Malaysia mereka canang untuk minta keadilan. Dan seperti biasa kerajaan akan turuti permintaan mereka. Memang betul kata orang apabila minoriti sudah menguasai majoriti.

Mengapa semua ini boleh berlaku? Tak lain tak bukan kerajaan terlalu memikirkan undi dari kaum Cina. Kerajaan takut kehilangan undi dari kaum Cina. Apa yang aku lihat di Malaysia ini, segala dasar atau polisi yg cuba kerajaan amalkan pasti akan mengambil kira terlebih dahulu perihal undi pilihanraya. Contohnya, kerajaan boleh saja menutup sekolah perkauman seperti SJKC atau SJKT dengan alasan untuk membentuk perpaduan nasional tapi kerajaan tidak berbuat demikian kerana memikirkan kesan yg bakal diterima dari segi undi pilihanraya.

Sebab itu kita lihat di Malaysia ini undang-undang banyak digubal tapi penguatkuasaan tiada. Mengapa? Kerana kerajaan terlalu menjaga undi. Sebab itu apabila kaum bukan Melayu menghina Islam dan Melayu, kerajaan hanya akan memberi amaran keras berkali-kali tanpa apa-apa tindakan diambil.

Cina = komunis
Jadi, mereka akan terus-menerus mencabar org Melayu tanpa perlu rasa takut dikenakan tindakan. Kita boleh lihat betapa besarnya pengaruh kaum pemakan babi tegar ini. Undi mereka membuatkan kerajaan takut untuk mengambil sebarang tindakan walaupun perbuatan mereka itu serius.

Antara contoh kesalahan kaum bukan Melayu ini yg tidak dikenakan hukuman tegas oleh kerajaan ialah:

1. Namawee telah menghina Islam dan Melayu melalui video klipnya 'Negarakuku'. Tapi hingga kini dia bebas tanpa dikenakan sebarang tindakan undang-undang.

2. Sekumpulan budak Cina telah menyembur cat merah & membuang botol arak ke dalam surau di Negeri Sembilan akibat berang ditegur kerana bermain mercun. Namun begitu kes itu diselesaikan apabila mereka akhirnya memohon maaf. Tengok mudah saja selesai kalau Cina yg buat.

3. Beberapa laporan polis dibuat oleh NGO Melayu dan org perseorangan apabila wujud blog dan akaun Facebook yg menghina Islam dan Melayu. Tapi kes itu diam saja tanpa ada sebarang tindakan diambil.

4. Ahli Parlimen Gerik, Tan Lian Hoe telah mengatakan Melayu adalah pendatang dalam satu ceramah. Walau ucapannya itu berbaur hasutan tapi dia tidak dikenakan tindakan kerana kerajaan kecut telur dengan kaum penyokong kuat komunis ini.

Cuba anda bayangkan jika contoh di atas ini dilakukan oleh orang Melayu. Sudah pasti hari itu juga org tersebut digari dan dihumban ke dalam ISA. Itulah malangnya seorang insan bernama Melayu yg kewujudannya bagaikan tiada harga di mata kerajaan. Malang sungguh kita ada kerajaan yg kecut telur ini.

Antara contoh kesalahan yg dilakukan oleh orang Melayu yg terus diambil tindakan oleh kerajaan ialah:

1. Seorang blogger Melayu telah disiasat polis selepas membuat kenyataan menghina Almarhum Sultan Johor.

2. Beberapa blogger Melayu telah ditahan polis selepas mengutuk Sultan Perak.

3. Sekumpulan org Melayu yg membuat demonstrasi sambil mengarak kepala lembu telah ditahan oleh polis kerana didakwa cuba menyentuh sensitiviti kaum lain. Salah seorang dari mereka adalah ahli UMNO Selangor.

4. Datuk Ahmad Ismail telah digantung oleh UMNO selama 3 tahun kerana membuat kenyataan orang Cina adalah pendatang.

5. Pasangan adik beradik telah ditahan oleh polis selepas didakwa terlibat dalam kejadian membakar beberapa buah gereja.

Aku tak katalah perbuatan di atas itu betul. Yang salah tetap salah di sisi undang-undang. Cuma yg aku persoalkan ialah terlalu cepat polis bertindak balas jika pesalah itu org Melayu. Macam ada sikap double standard saja dalam menentukan hukuman ini.

Cuba kita lihat apabila org India membantah novel Interlok. Apa yg kerajaan buat. Kerajaan menuruti saja bantahan mereka itu. Tengok akhirnya yg menjadi korban adalah karya agung kesusasteraan Melayu. Lepas satu persatu mereka cabar Melayu.

Tapi aku tak hairan. Aku yakin kerajaan akan teruskan sikap kecut telur mereka itu apabila berhadapan dengan pesalah kaum bukan Melayu ini. Untuk orang Melayu, malang sungguh anda sebagai rakyat negara ini. Hanya kerana anda Melayu anda akan dilayan sebagai rakyat kelas kedua. Terimalah dengan redha kenyataan ini. 
         

KERAJAAN PAS KEDAH KEJAM ANIAYA PELAJAR


Kerajaan PAS Kedah telah memecat seorang Timbalan Dekan dan 6 orang pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang didakwa terlibat dalam demonstrasi membantah kelemahan pentadbiran KUIN dan kerajaan negeri.

Perkembangan ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak boleh menerima sebarang teguran. Ini berbeza semasa mereka menjadi pembangkang, setiap saat setiap hari pelbagai kutukan dan kritikan mereka lemparkan kepada pentadbiran kerajaan negeri di bawah BN. Tetapi kini apabila mereka sudah berkuasa, baru mereka rasa bagaimana susahnya menjadi pemerintah. Dan paling penting, mereka tidak tahan mendengar kritikan.

Itulah sikap pembangkang. Mereka melaung-laungkan slogan kebebasan bersuara. Mereka kononnya berjuang memartabatkan demokrasi di negara ini. Namun, apabila terkena batang hidung sendiri, mereka ibarat cacing kepanasan. Cakap tak serupa bikin.

Keengganan Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Abdul Razak menemui pelajar-pelajar KUIN tersebut juga memperlihatkan betapa tidak rasionalnya pembangkang dalam menangani kecaman. Bagi mereka, apabila rakyat berdemonstrasi menentang kerajaan BN itu dinamakan demokrasi, tapi apabila mereka pula berkuasa dan rakyat mengkritik mereka, ia tidak demokratik dan perlu diambil tindakan tegas. 

Tindakan pemecatan itu, secara tersiratnya merupakan amaran kepada mana-mana pihak supaya tidak menentang kerajaan PAS Kedah. Jika menentang buruk padahnya. Inilah juga yang bakal mereka praktikkan sekiranya berjaya memerintah Malaysia. Mana-mana pihak yang cuba berdemonstrasi membantah dasar-dasar mereka pasti akan disumbat ke dalam penjara @ ISA tanpa banyak bicara. 

Sabtu, 28 Mei 2011

SAH! DAP MEMANG MAHUKAN 13 MEI BERULANG LAGI


Bantahan yang dibuat oleh Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) mengenai cadangan kerajaan memanjangkan tempoh PLKN memang sudah diduga. DAP memang tidak pernah menyokong sebarang usaha untuk menyatupadukan rakyat negara ini.

DAP menggunakan alasan pembaziran wang rakyat sebagai subjek utama bantahan mereka itu, tetapi ia hanya untuk mengaburi niat tersirat di sebalik tentangan mereka itu. DAP sebenarnya tidak mahu kaum-kaum di Malaysia ini berbaik-baik, bercampur-gaul dan bersatu padu. Perpaduan di kalangan rakyat negara ini bagi mereka hanya akan menguntungkan BN.

Jadi, mereka berusaha untuk mewujudkan ketidakharmonian sesama rakyat. Biarkan rakyat terus berprasangka buruk antara satu sama lain. Kesatuan yang longgar di kalangan rakyat sudah pasti akan menguntungkan mereka.

Kita akui PLKN memang mempunyai kelemahan di sana sini. Tetapi untuk memansuhkannya terus bukan langkah yg bijak. Sepatutnya PLKN memerlukan usaha penambahbaikkan saja. Bantahan DAP itu menunjukkan kepada kita mengenai mentaliti rasis mereka.

Mereka amat bimbang kaum Cina berbaik-baik dengan kaum Melayu. Bagi mereka, bila kaum Cina mesra dengan org Melayu, ia akan melahirkan individu Cina yg memiliki sifat yg lebih bertolak-ansur & menghormati budaya Melayu.

Mereka tidak sedar PLKN ditubuhkan kerana kerajaan gagal memupuk perpaduan yg jitu di kalangan rakyat pelbagai kaum sejak merdeka. Mengapa ini berlaku? Kerana sekolah perkauman seperti SJKC & SJKT masih dibenarkan wujud di negara ini. Sekolah seperti inilah yg melahirkan individu (Cina & India) yg mempunyai sentimen perkauman yg melampau sejak dari kecil lagi.

Bayangkan jika sejak merdeka kita hanya memiliki satu sistem persekolahan saja iaitu sekolah kebangsaan. Sudah pasti PLKN tidak perlu ditubuhkan lagi. Sudah pasti wang rakyat juga dapat diselamatkan. Jadi, sebenarnya puak ultra kiasu seperti DAP lah yg menjadi punca kepada berlakunya perpecahan di kalangan rakyat. Merekalah yg mendokong kuat penubuhan sekolah perkauman ini. Mereka akan mengisytiharkan perang jika kerajaan berhasrat untuk memansuhkannya.

Sekarang kita lihat banyak isu perkauman & keagamaan yg dimainkan oleh pihak-pihak tertentu. Dan rakyat pun turut sama menari dengan sentimen yg diwujudkan itu. Rakyat bergaduh sesama sendiri. Ini semua berlaku kerana rakyat Malaysia sudah tidak bersatu sejak dari bangku sekolah rendah lagi. Rakyat Malaysia tidak kenal-mengenali satu sama lain. Perkara ini jika dibiarkan boleh menjadi bom jangka yg bila-bila masa saja akan meletup.

Takkan kita mahu melihat berlaku sekali lagi pergaduhan kaum persis 13 Mei baru kita nak menyalak menyalahkan orang itu dan orang ini. Masa itu semuanya sudah terlambat. Hubungan kaum di negara ini perlu diperbaiki semula dan ia memerlukan sokongan semua pihak tidak kira parti, kaum dan agama. Rakyat Malaysia yg sayangkan negara sudah pasti cintakan keamanan. Tetapi tak tahulah pendapat puak DAP. Mungkin mereka lebih suka rusuhan kaum berlaku lagi.
     

Jumaat, 27 Mei 2011

HOI UMNO/BN, PENANG NI DAP YANG PUNYA!!!


Lalu berkokoklah Panglima Perang komunis DAP, Khalifah Lim Guan Eng dalam satu press conference ditujukan kepada juak-juak UMNO/BN : 

Aiya, apa you olang bising-bising pasal Penang. Ini Penang kerajaan komunis DAP yang punya! You olang pigi main jauh-jauhlah.

Penang ni Cina yang punya. Suka ati gualah mau halau itu olang Melayu. Olang Melayu boleh pigi jahanamlah. Sikalang gua mau jadikan ini Penang 2nd Singapore. Gua mau Penang jadi itu Chinese State. Gua sikilang berkuasa penuh. Olang Melayu tak boleh lagi rampas ini Penang, olang Melayu tidak boleh lagi tinggal di Penang..hahaha...padan muka itu olang Melayu.

Gua mau bawa Penang kuar dari ini Malaysia. Komunis sudah berkuasa di Penang, apa macam lagi mau tinggal dalam Malaysia. Kami boleh join venture dengan itu Singapore. Singapore perang sama Malaysia kami akan bantu itu Singapore.

Kami mau robohkan itu semua kampung Melayu di Penang. Kami tak mau Melayu wujud lagi di Penang. Kami mau Melayu pupus di Penang. Kami sengaja robohkan itu gerai-gerai Melayu. Kami mahu mereka miskin. Bila mereka miskin, mereka akan lari kuar dari Penang, cari tempat baru untuk cari makan....hahaha...sukanya gua...lama-lama itu bilangan olang Melayu akan kurang di Penang...hahaha...ketawa guling-guling gua....hahaha...bijaknya otak gua.

Gua mau bikin undang-undang sendiri di Penang, lu orang UMNO/BN jangan bising-bising, nanti gua hentam sama lu baru tau, gua ada manyak askar komunis, gua ada manyak senjata, gua ada manyak geng, Singapore & Israel kawan kami, kami boleh kalahkan itu askar Malaysia, gua mau Penang guna undang-undang komunis. Biar Penang jadi contoh. Lepas tu, seluruh Malaysia boleh tiru Penang punya style.

Kami mau itu PAS & PKR bantu kami, mari bersama-sama kami hapuskan itu hak Melayu, mari sama-sama kami hancurkan Islam, ini Malaysia Kristian punya, ada dengar ka Anwar Ibrahim, ada dengar ka Nik Ajis, gua tau you dua olang sangat setia sama kami, nanti kami bagi you olang jawatan tinggi dalam kerajaan komunis.

Sikilang itu pilihanraya biar kami yang bikin, SPR tak perlu bising-bising suruh kami bubarkan itu DUN, Penang negeri komunis, biar kami yg uruskan, tak perlu pilihanraya pun tak apa, gua mau perintah sampai mati...hidup komunis...hidup Cina.

Hahaha...Cina sikilang tak kan sokong BN lagi, Cina sokong kami, Malaysia sudah jadi milik Cina, Melayu & kaum lain boleh berambus dari Malaysia, kami sikilang sudah jadi majoriti, seronoknya gua. 

Hoi Melayu, apa you olang boleh bikin sama kami, boleh ke you olang kalahkan kami, mana itu parang terbang, mana itu Kiai Salleh...hahaha...itu semua fantasi...you olang Melayu suka berfantasilah...hahaha, sikali gua taichi you olang, confirm you olang lari berlintang-pukang..hahaha suka atinya gua.

Sudahlah, gua dah penat cakap, cakap pun talak guna sama itu UMNO/BN. Pesan terakhir gua, PRU 13 nanti Malaysia ni DAP punya. Gua talak risau. Itu PAS & PKR akan tolong kami. Kalau itu 13 Mei jadi lagi, kami tak perlu lawan. Kami akan hantar itu olang PAS & PKR bunuh semua olang Melayu..hahaha..bagus, bagus...Nik Ajis & Anwar Ibrahim..I love u...u are my friends forever...nanti gua rekemen you olang amoi cantik kasi you olang balun puas-puas...hahahaha...terima kasih.  
     

PRU-13 : BN SEBELAH KAKI SUDAH MENANG


Pengumuman kerajaan untuk tidak menaikkan harga petrol RON 95, diesel dan gas peteroleum cecair (LPG) adalah suatu keputusan yang tepat. Ia menunjukkan keprihatinan kerajaan terhadap kepentingan rakyat. Demi rakyat, kerajaan rela menanggung beban subsidi sebanyak RM20 billion tahun ini.

Bagi penulis, pengumuman ini bukan saja semata-mata berkait dengan kebajikan rakyat. Ada satu petunjuk yang lebih besar atau tersirat di sebalik keputusan kerajaan itu. Ia memberi petanda bahawa PRU ke 13 telah hampir tiba. Ya, PRU semakin kunjung tiba. Pada pendapat penulis, PRU 13 akan dilangsungkan sama ada pada hujung tahun ini atau awal tahun depan. 

BN telah mula mengatur strategi untuk menghadapi PRU 13. Dengan tidak menaikkan harga petrol, diesel dan gas, BN telah menang dari segi psikologi. BN telah melepaskan peluru yang perlu ditangkis oleh pembangkang. Puak pembangkang bagaikan mati idea dengan keputusan kerajaan tersebut.

BN telah belajar dari kesilapan 2008. Semasa era pemerintahan Pak Lah, kerajaan telah menaikkan harga petrol yang menyebabkan rakyat marah. Lalu, mereka telah menterjemahkan kemarahan mereka itu di atas kertas undi. Akibat protes senyap rakyat itu, BN hampir-hampir tumbang pada PRU 2008.

Kenaikan harga petrol amat sensitif bagi rakyat. Ingat tak lagi pada 2007 apabila kerajaan menaikkan gaji penjawat awam, ia disambut dengan gembira oleh mereka. Namun apabila harga petrol dinaikkan, rakyat tidak dapat menerimanya dan terus melupakan jasa baik kerajaan yang menaikkan gaji perkhidmatan awam sebelum itu.

Kenaikan harga petrol menjadi salah satu faktor kekalahan teruk BN pada PRU 2008. Itu adalah hakikat. Jadi, keputusan terbaru kerajaan untuk tidak menaikkan harga petrol dianggap sebagai strategi bijak BN bagi menghadapi PRU 13. BN tahu jika harga petrol dinaikkan, sudah pasti puak pembangkang akan mencanangkan isu tersebut ke seluruh negara kononnya kerajaan tidak mempedulikan nasib rakyat. Itu yang tidak dimahukan BN. Jadi, BN telah mematikan isu ini daripada dijadikan sentimen oleh pembangkang.

Bagi penulis, BN telah sedar diri bahawa mereka kini bukan di zon selesa. Mereka perlu berusaha keras untuk memenangi semula hati rakyat yg merajuk dan menjauhkan diri dari BN. Dengan tidak menaikkan harga petrol, rakyat boleh menarik nafas lega. Ia boleh menyejukkan hati mereka yang selama ini tidak mesra BN.

BN bolehlah dianggap sebelah kaki telah menang dalam PRU 13 kerana telah berjaya menangani dengan baik isu kenaikan harga petrol. Jadi, BN boleh menumpukan kepada isu-isu yg lain pula selepas ini. Jika tidak banyak pun, sekurang-kurangnya rakyat akan mengenang sedikit jasa kerajaan dalam membantu mereka keluar dari kesusahan hidup. Pembangkang pasti akan mengerah idea untuk mencari isu yg boleh digunakan untuk menjatuhkan kerajaan.    

Rabu, 25 Mei 2011

MELETUP!!!: BAKAL-BAKAL CALON MELAYU DAP PADA PRU-13 NANTI


1. Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim - Ahli Dewan Negara / Naib Pengerusi DAP Kebangsaan



2. Ahmad bin Ton - Ahli Jawatankuasa DAP Kebangsaan / Naib Pengerusi DAP Johor



3. Zairil Khir Johari - Setiausaha Politik Lim Guan Eng


4. Tengku Zulpuri Shah bin Raja Puji - Timbalan Pengerusi DAP Pahang 


5. Zainol bin Enout - Naib Pengerusi DAP Kedah


6. Wan Saimi bin Wan Dahlan - Naib Pengerusi DAP Sarawak


7. Zulkifli bin Mohd Noor - Ahli Jawatankuasa DAP P. Pinang


8. Azman Masri - Ahli Jawatankuasa DAP Selangor


9. Tajuldin Abdul Rahim - Ahli Jawatankuasa DAP Sabah

Selasa, 24 Mei 2011

SEBARKAN! : KISAH PERANG SABIL DI SUNGAI MANIK, PERAK



Peristiwa sejarah Tanah Melayu di bawah jajahan Cina Komunis MPAJA selama 14 Hari


Perang Sabil Sg Manik, Perak adalah perang yang dipaksakan ke atas orang Melayu oleh Cina Komunis MPAJA melalui provokasi terancang sehingga mencetuskan kemarahan orang Melayu. Ianya berlaku sejurus tentera Jepun berundur dari Tanah Melayu selepas Perang Dunia Kedua dan Cina Komunis Bintang Tiga memerintah Tanah Melayu selama 14-hari. Kekejaman Cina Komunis ini tak banyak beza dengan kegiatan AhLong masakini yang menyiksa mangsa hutang tanpa belas kasihan kerana kegiatan jenayah terancang mereka ini diwarisi turun temurun melalui kongsi gelap yang menjadi tulang belakang dewan perniagaan Cina di seluruh dunia.


Banyak cerita perihal kehandalan dan kehebatan ilmu kebatinan suku Melayu Banjar yang di sampaikan dari mulut ke mulut, tapi kini makin luput dari ingatan generasi muda. Dalam kejadian 13 Mei 1969, pejuang Melayu dari Sg Manik telah beramai-ramai turun ke Kuala Lumpur untuk menyelamatkan nyawa orang Melayu di Kg Baru yang berada dalam bahaya. Anda mungkin pernah mendengar kisah Parang Terbang yang berlegar sewaktu curfew atau perintah berkurung semasa peristiwa 13 Mei.



Pergerakan seperti Tentera Sabil atau Kumpulan Parang Terbang merujuk kepada kaum etnik Banjar Sg Manik di bawah pimpinan Tuan Guru Haji Bakri. Cerita tentang parang terbang dan kehandalan pahlawan Melayu Banjar yang hanya bersenjatakan parang menentang komunis yang lengkap bersenjatakan senapang sudah menjadi satu legenda. 



Nama-nama seperti Tuan Guru Haji Bakri, tetap menjadi sebutan anak-anak muda Sg Manik. Selepas Jepun menyerah kalah, kumpulan bintang Tiga yang kebanyakannya orang Cina cuba mengambil alih pemerintahan Tanah Melayu dan menubuhkan negara komunis Cina.



Mereka melakukan banyak kekejaman secara terancang terhadap orang Melayu yang tidak menyokong perjuangan mereka, lebih-lebih lagi kerana orang Melayu dianggap sebagai tali barut Jepun. Cubaan Bintang Tiga mencampuri urusan agama Islam dan memungut cukai mendapat tentangan terutama dari masyarakat Banjar di Sg Manik dan Batu Pahat.



Bintang Tiga tidak menjangkakan reaksi dan tentangan yang bakal mereka terima dari masyarakat Banjar. Jika tidak kerana set back yang mereka terima di Sg Manik dan Batu Pahat, senario politik kita masa ini mungkin sedikit berbeza. Mungkin Perdana Menteri bukan lagi orang Melayu, seperti yang terjadi di Singapura!



Bagi orang Melayu Banjar Sg Manik terutama keluarga bekas pejuang timbul satu kekesalan kerana tiada official recognitions atau pengiktirafan terhadap perjuangan mereka yang membela maruah orang Melayu.



Bacalah mana-mana buku sejarah di sekolah, tiada satu yang menyebut secara jelas tentang peristiwa itu mungkin kerana nak menjaga sensitiviti perkauman. Di Batu Pahat misalnya, Kiyai Salleh yang menyelamatkan orang Melayu tetapi Dato Onn yang dapat nama sebagai hero. 



Sudah tiba masanya pengiktirafan diberikan kepada mereka yang berjuang menyelamatkan bangsa, bukan digambarkan sebagai satu kumpulan etnik yang ganas dan panas baran dan peristiwa itu hanya sebagai satu titik hitam dalam sejarah negara. 



Orang Melayu Banjar Sg Manik tidak mahu ganjaran berbentuk material atau pangkat duniawi seperti Tan Sri atau Dato, cukup sekadar pengorbanan pejuang terdahulu dihargai dan direkodkan dalam sejarah negara. Jangan sampai peristiwa pemerintahan Tanah Melayu oleh Komunis Cina Bintang Tiga selama 14-hari itu berulang kembali hanya kerana Melayu Mudah Lupa!



Isnin, 23 Mei 2011

GEMPAR!!! ARTIKEL DARI PENJILAT DAP BERNAMA ZAIRIL KHIR JOHARI

Zairil (foto kanan), Setiausaha Politik Lim Guan Eng


Iktibar politik daripada seorang bekas banduan – oleh Zairil Khir Johari
23 May 2011

“Saya bekerja untuk Lim Guan Eng.”
Ayat ringkas di atas itu tidak pernah gagal mendapatkan saya sekurang-kurangnya secawan teh tarik percuma. Tiada sesiapa yang tidak ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai insan yang kini menjawat sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Bagaimanakah perwatakan beliau? Adakah benar cerita ini atau cerita itu? Kerap kali soalan-soalan yang diajukan ternyata kurang munasabah, tetapi begitulah jadinya apabila saluran maklumat di negara kita menjadi mainan propaganda pihak yang berkuasa.
Jika berkesempatan, saya akan menerima minuman yang ditawarkan. ‘Bayarannya’ hanya sekadar meluahkan sedikit masa untuk menceritakan sedikit tentang seorang personaliti yang dikenali tetapi mungkin tidak difahami ramai.


Jadi, sebelum saya bermula, terima kasihlah atas kemurahan hati anda. Teh tarik kurang manis satu!
Amat sukar untuk saya membayangkan kedinginan dan kesepian seseorang yang terpaksa mendiami bilik yang berjeriji besi atau kesuraman yang pasti menyelubungi sesebuah jiwa dalam ringkukan, dan sememangnya itu bukan suatu pengalaman yang saya citai. Yang pastinya, jika saya dihantar ke penjara, apatah lagi tanpa melakukan apa-apa kesilapan, dan tambahan pula kerana menjunjung kebenaran, sudah tentu saya tidak akan mudah melepaskan kesumat dalam hati.


Namun manusia tersebut yang saya kenali hari ini tidak menyimpan walau segumpal perasaan benci atau dendam terhadap pihak-pihak yang telah menzaliminya.


Pernah beliau berkata kepada saya, dan sememangnya jarang perkara ini ditimbulkan, sewaktu dalam perjalanan pulang setelah selesai satu malam berceramah di kawasan pedalaman: “Saya tidak sesekalipun mengingini perkara yang sama akan menimpa kepada mereka. Jalan kebenaran mungkin dipenuhi keperitan, tetapi kejayaan pasti menunggu.” Begitulah ulasan seorang bekas banduan yang dua belas tahun lalu terpaksa bercangkung dengan tahanan-tahanan lain sambil berpakaian baju Pagoda dan seluar pendek warna putih. Walaupun jasadnya ketika itu menjadi kurus dan kendengkik, jiwanya tidak pernah patah dan kini beliau sudah berjaya menawan jawatan tertinggi di negeri Pulau Pinang.


“Lagipun, pengalaman pahit saya tidak seberapa jika dibandingkan dengan kesengsaraan Nelson Mandela yang terpaksa meringkuk hampir selama tiga dekad. Tetapi sekarang kita sudah lihat. Akhirnya, kemenangan akan berpihak kepada yang benar.”


Itulah falsafah yang dipikul Saudara Lim Guan Eng, dan itulah pengajaran pertama saya.
Setelah beberapa bulan menjadi pegawainya, sudah tidak mengejutkan lagi jika telefon berdering ketika tengah malam buta ataupun sebelum berkumandangnya azan Subuh. Malah sudah menjadi perkara biasa. Sesungguhnya sesiapa yang bekerja untuk Lim Guan Eng itu harus bersedia mengikut jadual kerjanya yang memaksimumkan setiap detik dalam setiap hari.


Tetapi inilah kehidupan pejuang politik. Masa kita milik rakyat. Kepentingan ramai selalu diutamakan daripada kepentingan peribadi. Petua ini wajib dijadikan panduan kita, yakni ‘utara benar’ dalam perjuangan politik. Dan dasar itulah yang menjadi pegangan Ketua Menteri Pulau Pinang.


Baginya, jawatan yang disandang adalah satu amanah yang cukup berat untuknya. Kerana itu, segala perbelanjaan wang rakyat hendaklah dilakukan dengan penuh ikhtiar dan tanggungjawab. Antara tindakan yang pertama yang dijalankannya sebaik sahaja mengambil alih pejabat Ketua Menteri adalah untuk melaksanakan dasar tender terbuka dalam semua kerja pembekalan dan pemerolehan awam. Cara yang telus ini membawa keuntungan kepada pengusaha dan kontraktor yang tulen dan bekerja keras, dan menimbulkan kesukaran kepada syarikat-syarikat kroni yang bergantung kepada modus operandi ‘subkontrak’.


Selepas tiga tahun berlangsungnya sistem tender terbuka di Pulau Pinang, sudah jelas terbukti faedahnya apabila ramai kontraktor Melayu yang dahulunya tidak mendapat peluang kerana kurang ‘kabel’ sekarang telahpun berjaya melalui kebolehan dan daya saingan sendiri untuk membekalkan perkhidmatan dan produk mereka kepada Kerajaan Negeri. Sesungguhnya kejayaan juga akan memihak kepada yang jujur dan bekerja keras.


Kebenaran dan ketelusan sememangnya menjadi ciri-ciri khas kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Tetapi apakah rahsia disebalik penjelmaan semula Pulau Mutiara yang telah berlaku dalam masa tiga tahun yang lepas?


“Semuanya bermula dari kepala,” tegas Lim Guan Eng. “Apa-apa perubahan hanya boleh dilakukan jika dipandu dari pucuk pimpinan.”


Begitulah caranya berlaku reformasi dalaman dalam Kerajaan Negeri. Sesiapa yang pernah melawati Pulau Pinang dalam tempoh tiga tahun yang lepas ini pasti terkagum dengan kebersihan yang ketara, apa-apa lagi di sebuah negeri yang dahulunya diberi imbuhan ‘Darul Sampah’.


“Saya tidak menukar pekerja-pekerja Pihak Berkuasa Tempatan. Pekerjanya masih sama. Tetapi  yang ditukar adalah pimpinannya, di mana saya telah memilih pegawai yang paling cekap dan berdisiplin untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya.” Kedua-dua Yang DiPertua MPPP (Majlis Perbandaran Pulau Pinang) serta MPSP (Majlis Perbandaran Seberang Perai) sudah menjadi punca kebanggaan Lim Guan Eng. Kebetulan juga mereka berdua merupakan wanita. “Jika kepala bersikap bersih dan tegas, anggota yang lain akan mengikut secara sendiri.”


Prinsip ini juga mewarnakan cara pimpinan beliau sebagai Ketua Menteri. Salah satu tanggungjawab yang paling penting bagi seorang pemimpin adalah untuk menunjukkan teladan yang konsisten.


Pernah sekali saya mengikuti beliau ke luar negara, di mana kita telah berjumpa dengan seorang saudagar asing. Kerana mengejar sebuah projek yang bernilai besar di Pulau Pinang, jadi bermesralah si saudagar itu dengan Ketua Menteri. Namun, apabila cubaannya untuk memujuk Ketua Menteri nyata tidak berjaya, saudagar itu pun membuka mulut menawarkan sejumlah wang ringgit yang tidak kurang menakjubkan, sebagai dorongan untuk mendapatkan projek tersebut.


Dengan air muka yang jengkel, Lim Guan Eng menjawabnya dengan ringkas: “Saya bukan seperti menteri-menteri lain dari Malaysia. Jika anda hendakkan projek itu, anda boleh menyertai proses tender terbuka. Selain daripada itu, saya tidak boleh membantu.” Sambil tersenyum malu, sambil ahli peniaga itu meminta diri.


Itulah yang dikatakan memimpin melalui teladan. Sebagai kepala Kerajaan Negeri, Lim Guan Eng tidak pincang dalam perlakuannya. Dugaan silamnya tidak diendahkan, justeru tumpuan sepenuhnya dicurahkan ke atas jalan di hadapan, iaitu jalan yang akan membawa kemajuan dan keadilan kepada seluruh rakyat Pulau Pinang secara khusus dan rakyat Malaysia secara am.


Yang pasti, segala jenis dakwaan dan tuduhan tidak akan berhenti dilemparkan kepadanya. Namun begitu, iltizamnya tidak akan gentar. Seperti yang ditegaskan beliau, kebenaran itu adalah mutlak. Walau apa pun cabaran, jangan kita terpesong daripada ‘utara benar’, iaitu asas perjuangan politik kita.


Dan kini berakhirlah cerita saya, sepertimana habisnya teh tarik yang terlebih kurang manisnya. Terima kasih kerana mendengar. 


Sumber - Roketkini.com

MESTI BACA!!! : 50 DALIL KENAPA ANWAR TIDAK BOLEH MENJADI PERDANA MENTERI



Penulis menyiarkan semula petikan dari buku '50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Menjadi Perdana Menteri' tulisan Allahyarham Khalid Jafri untuk tatapan pembaca. Walaupun buku ini telah berusia 13 tahun (dikeluarkan pada 1998, tapi kemudian diharamkan), tapi ia masih berguna untuk kita mengenali siapa sebenar Anwar Ibrahim. Untuk pengetahuan pembaca juga, buku ini menjadi antara faktor Anwar dipecat oleh Tun Mahathir pada 1998. 
1 DENDAM KESUMAT
Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.
Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin.
2 PENENTANG
Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO.
3 PECAH DAN PERINTAH
Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Tun Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah.
Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka.
4 SUMPAH BOHONG
Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO, ternyata sumpah bohong yang dilaknati Allah SWT.
5 JAHANAMKAN Tun Dr. Mahathir
Bersumpah untuk menjahanamkan pimpinan Dr. Tun Dr. Mahathir di depan Haji Sulaiman Palestin (Allahyarham) kerana ditahan ISA sewaktu Dr. Tun Dr. Mahathir menjadi Menteri Pelajaran (Pendidikan).
6 CAKAP TAK SERUPA BIKIN
Cakap tak serupa bikin merupakan amalan Anwar menjadi pemimpin. Kalau Anwar berucap anti politik wang maka bermakna Anwarlak bapak politik wang sewaktu menjelang pemilihan jawatan Timbalan Presiden UMNO tahun 1993.
7 BAPAK RASUAH
Rasuah berlaku paling tinggi sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan, jadi orang panggil Anwar Bapa Rasuah.
8 KELUARGA ROSAK
Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.
Mokhtar adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan.
9 LARIKAN ANAK DARA
Anwar telah melarikan anak dara orang untuk bernikah di Siam. Anwar tidak mendapat restu daripada Wan Ismail bapa Azizah sehingga Wan Ismail terpaksa mengeluarkan pistolnya untuk mengusir Anwar daripada memasuki rumahnya.
Akhirnya ibu Anwar mengambil inisiatif menikahkan Anwar dan Azizah dirumahnya, di Bukit Mertajam.
Sikap Anwar ini memperlihatkan betapa undang-undang, peraturan tata susila dan budaya Melayu dan Islam boleh diketepikan asal ia boleh memenuhi hawa nafsunya.
10 MAIN BONTOT
Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar.
Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.
11 MAIN BINI ORANG
Kisah bagaimana Anwar terlibat skandal seks dengan isteri orang – isteri Setiausaha Sulitnya Mohamad Azmin bin Ali yang bernama Puan Shamsidar Taharin telah dibongkar sendiri oleh aidk kepada Azmin iaitu Ummi Hafilda binti Ali.
12 ANAK HARAM
Hasil dari hubungan seks dengan Shamsidar telah dikurniakan seorang cahayamata bernama Afifa. Anak ini menjadi kebanggaan Shamsidar kerana ia anak Pembesar Negara.
13 DURJANA & CURANG
Anwar bukana sahaja lelaki curang terhadap isterinya tetapi pengamal homoseksual yang dilaknati Allah SWT.
14 SUKA BERGADUH
Nama Anwar sendiri mentafsirakn Anwar suka bergaduh atau berperang. AN WAR bererti suatu perang dalam bahasa Inggeris, kerana itu hidupnya suka pada krisis, bergaduh, pertelingkahan dan berperang.
15 BERTOPENG AGAMA
Sewaktu Anwar menjadi pemimpin ABIM dulu, prinsip agama Islam dijadikan asas perjuangannya untuk mencapai matlamat dalam politik.
Setelah menyertai UMNO, semua prinsip dan perjuangan Islam hanya sebagai topeng saja sedangkan perjuangan sebenarnya adalah sebaliknya.
Anwar menjadi munafik bila menjadi imam dan berkhutbah sembahyang Jumaat sedangkan dirinya tidak bersih, akhlak yang bergelumang dengan dosa. Bacaan surah kulya ayuhal ka firun pun dilafazkan salah. Ini komen para ulama sendiri. Anwar juga sering dilihat pakai kain sutera ketika menjadi imam.
16 MUNGKAR
Dari dosa-dosa nyata yang dilakukan oleh Anwar menjadi ia seorang mungkar bererti menderhaka kepada Allah SWT dan beliau tidak diberi restu dan rahmat untuk mentadbirkabn negara.
17 MENGUTUK UMNO
Semasa menjadi pemimpin ABIM dan pelajar Anwar lantang mengecam dan mengutuk habis-habisan UMNO dan para pemimpinnya tetapi tidak lama kemudian beliau menjelir lidahnya ke langit.
18 PEMIMPIN TANPA WAWASAN
Sebenarnya Anwar merupakan pemimpin tanpa wawasan. Wawasannya dilihat cuma mahu menjadi kaya melalui rasuah, rampas kuasa melalui UMNO dan homoseks.
19 SALAH GUNA KUASA
Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri tetapi dalam banyak hal, Anwar membelakangkan kuasa tersebut dan memaparkan imejnya sendiri.
Contohnya beliau bertindak bersendirian dalam dasar-dasar luar yang telah diasaskan dengan baik oleh Menteri Luar Abdullah Ahmad Badawi. Kerana itu terdapat pertentangan penyampaian Dr. Tun Dr. Mahathir dan Pak Lah dengan beliau.
Anwar juga menggunakan Biro Tata Negara (BTN) untuk dijadikan alat politiknya.
20 JADI BONEKA AMERIKA
Ramai orang terperanjat, kerajaan Amerika Syarikat telah menyambut ketibaan Anwar di Amerika sebagai sambutan negarawan nombor satu dengan tembakan meriam 21 das dan hamparan merah. Sedangkan Dr. Tun Dr. Mahathir sendiri tidak pernah disambut demikian rupa.
Sambutan yang sama pernah diberi kepada Boris Yelstin, sedangkan Presiden Soviet Union waktu itu masih disandang oleh Gorbachev.
Tidak lama kemudian Soviet Union berpecah dan muncullah Boris Yelstin sebagai Presiden baru Russia.
Tidakkah Amerika Syarikat boleh melakukan demikian ke atas Malaysia? Macam-macam boleh berlaku dan macam-macam anggapan rakyat terhadap Anwar bila ditafsir persahabatan yang luar biasa ini. Adakah Anwar menjadi agen CIA?
21 RIBA
Walaupun Anwar sebagai Menteri Kewangan, Malaysia gagal mempertahankan kedudukan ekonomi negara yang cemerlang sebelum beliau mengambilalih dan kemerosotan serta kegawatan terus menerus berlaku, namun penilaian Amerika Syarikat terhadap Anwar disebaliknya.
Baru-baru ini beliau telah dilantik sebagai Pengerusi Pembangunan IMF – Institusi Kewangan Amerika yang memberi pinjaman kepada negara-negara yang mengalami tekanan inflasi sperti yang dialami oleh Indonesia, Thailand dan Korea Selatan dengan syarat-syarat yang boleh mencekik leher negara-negara berkenaan.
Jadi Anwar bergelumang dengan institusi kafir yang mengamalkan riba – satu-satunya perniagaan yang dilaknat oleh Allah SWT.
Di Malaysia bolehlah diperbankan Islam dan segala urus niaga bank berjalan secara Islam, tetapi Anwar tidak boleh perbankan Islam IMF.
22 PEMBOHONGAN
99% amalan hidup Anwar adalah pembohong.
Anwar pernah kata ABIM adalah diasaskan olehnya sendiri. Katanya ABIM berasal dari namanya Anwar bin Ibrahim. Sedangkan yang menubuhkan ABIM ialah Sanusi Junid dengan Prof. Nawawi Ghazali. Nawawi ialah Presiden pertama manakala Sanusi Naib Presiden.
23 ABIM
Sebelum Anwar meninggalkan ABIM, beliau telah berikrar untuk mengABIMkan UMNO.
Kerana itu kita boleh menyaksikan ramai orang ABIM menyusup dalam UMNO menjadi Ketua, Timbalan, Naib Ketua dan AJK Bahagian dan Cawangan UMNO di merata tanahair.
24 PENYERTAAN PARTI 46
Anwar tidak senang dengan keputusan membawa masuk semua anggota Parti 46 yag diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah, kerana itu ia berusaha menghalanginya dari semua peringkat supaya orang 46 tidak mendapat tempat dalam bahagian-bahagian UMNO.
Sebagai pemimpintentulah tidak sihat mempunyai hasad dengki sedangkan anggota 46 mempunyai tekad yang ikhlas membubarkan partinya dan menyertai semula UMNO.
25 JATUHKAN ORANG-ORANG BERJASA KEPADA UMNO
Siapa juga yang dianggap kuat walaupun mereka banyak berjasa kepada UMNO. Anwar akan mencari jalan untuk mengenepikan mereka dan meletakkan orang-orangnya.
Antara yang menjadi mangsanya ialah Ghaffar Baba, Abdullah Ahmad Badawi, Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Mohamad Hj. Taib, Anuar Musa dan Daim Zainuddin sendiri.
26 KURANG AJAR
Ghaffar dan Dr. Tun Dr. Mahathir merupakan dua tunggak UMNO yang sama-sama menubuhkan UMNO dalam tahun 1946.
Kalay Ghaffar menjadi Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri adalah wajar, setelah berjuang lama dalam UMNO barulah merasa jawatan tersebut.
Tetapi Anwar yang baru masuk UMNO menjulang naik dengan menghumban orang-orang ynag yang banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negaranya.
Ghaffar rasa terhina oleh sikap kurang ajar Anwar. Sepatutnya ini menjadi satu pengajaran kepada orang-orang UMNO yang mengikuti sejarah perjuangan orang Melayu dan parti UMNO. Sikap hormat menghormati harus menjadi amalan kita semua.
27 SIKAP HIPOKRIT
Jika sekiranya seorang pemimpin mempunyai sikap hipokrat maka ia mendedahkan kesilapan pada dirinya sehingga meletakkan mertabatnya begitu rendah. Sikap ini dipunyai oleh Anwar Ibrahim.
28 RAKUS
Amalan yang dilaknati Allah SWT sebagai pengamal main bontot (homoseksual) meletakkan keperibadian Anwar begitu rendah dan kerektornya menjadi rakus dalam semua hal.
29 LUPA DARATAN
Anwar sejak diangkat jadi Menteri lagi sudah mula melupakan kehidupannya sebagai pejuang Islam. Beliau mengharungi kehidupan yang bercanggah dengan prinsip perjuangannya dulu. Kalau boleh beliau mahu berkuasa secara autokrat.
Sewaktu menjadi Menteri Pelajaran, beliau pernah diundang merasmikan sebuah Sekolah Kebangsaan di Masjid Tanah, Melaka. Tetapi sedihnya beliau menjawab “apa perlu saya datang”.
30 BERCANGGAH DENGAN PERDANA MENTERI
Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri, Anwar sudah berlagak macam Perdana Menteri.
Kenyataan Dr. Tun Dr. Mahathir mengenai satu-satu projek atau isu sering dinafikan oleh Anwar atau membuat kenyataan yang bertentangan.
31 ANWAR CONTROL MEDIA
Utusan Malaysia, Berita Harian dan TV3 berada di bawah telunjuk Anwar. Berdecak saja Anwar, maka sudah jadi berita utama media-media tersebut.
Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir berucap lebih bernas akan ditempatkan barisan kedua atau muka dalam.
32 FITNAH
Menerusi media-media tersebut akan memfitnahkan seseorang pemimpin sehingga mereka tidak diberi peluang untuk membela diri.
Contohnya mangsa mereka ialah Rahim Tamby Chik, walaupun tidak pernah didakwa atau dihukum di Mahkamah, tetapi Rahim terang-terang dituduh rasuah dan hubungan seks dengan gadis di bawah umur.
33 DAHI PESEK
Kalau kita amati dahi Anwar ternyata pesek. Menurut ahli Fung Shui orang berdahi pesek tidak akan menjadi pemimpin agung atau pemimpin nombor satu.
34 GELOMBANG
Buku gelombang yang ditulis oleh Anwar menggambarkan hidup Anwar sentiasa berada dalam arus gelombang.
35 KEJATUHAN RINGGIT
Sebelum Anwar menjadi Menteri Kewangan, nilai ringgit kita ialah RM2.20 berbanding dengan US$1.00. Tetapi sekarang kedudukan telah berubah RM3.90 berbanding US$1.00.
Akibatnya barangan dapur meningkat sehingga 60%.
Sepatutnya perlantikan Anwar sebagai Pengerusi Pembangunan IMF boleh mempengaruhi kenaikan nilai ringgit tetapi ia semakin turun.
36 KERUGIAN BESAR
Kegawatan ekonomi negara berlarutan sehingga sekarang akibat kerugian dialami oleh Bank Negara dari RM10.1 bilion hingga RM12.8 bilion.
Peranan Bank Negara sepatutnya tidak terlibat dengan perjudian (niaga wang) tetapi memelihara reserve negara.
Bank Negara telah dikelaskan sebagai “big bully” dalam pasaran pertukaran asing sehingga mengalami kerugian yang amat besar.
Akibatnya pelabur-pelabur pertukaran asing dari Eropah dan Amerika Syarikat mendendami peranan Malaysia dan mereka bertindak balas menjadikan matawang Malaysia sebagai sasarannya.
Namun sebagai Menteri Kewangan Anwar hanya berupaya memberitahu rakyat bahawa kita hanya rugi di atas kertas saja.
Inilah standard Menteri Kewangan kita, orang yang tidak pernah menceburi bidang ekonomi diberi tugas kewangan, semakin lingkuplah wang negara.
37 PELAJARAN
Anwar hanya berkelulusan Kesusastraan Melayu Universiti Malaya. Itupun tak lulus tahun pertama.
Beliau tidak ada pengetahuan langsung di bidang perniagaan dan ekonomi yang boleh diharapkan menjaga dan menguruskan kewangan negara.
38 NEPOTISME
Dari keluarga yang tidak mewah, Pak Ibrahim sekarang boleh kahwin satu lagi. Kalau kedua-dua isteri tak bagi, lari saja ke Siam – ikut stail Anwar.
Rani, abang Anwar dulu muflis tapi sekarang bukan main kaya lagi, berkepit ke sana sini dengan Ku Yah.
Wan Ismail mertua Anwar yang dulu nak tembak Anwar kerana larikan anaknya Azizah, sekarang bukan main angguk dengan menantu yang tersayang.
Wan Ismail pun dapat habuan yang besar dengan 30 juta saham bernilai RM90 juta.
39 BERMAHARAJALELA
Bayangkan kalau Anwar jadi Perdana Menteri nanti? Beliau bukan saja bawa Malaysia papa kedana dan keluarganya menjadi kaya raya tetapi kerakusan Anwar bermaharajalela. Habislah bontot anak remaja kena main.
Menteri Belia dan Sukan terpaksa adakan senarai setiap minggu, menyediakan remaja-remaja jambu untuk habuan Anwar.
Habislah Menteri-Menteri sekarang disingkirkan. Siapa yang hulur bontot dialah jadi Menteri.
Syed Hussein Al-Attas (penulis yang bukan professor) tak mungkin terima jawatan dari Anwar kerana beliau bukan homo, bukan pula kaki kebas isteri orang. Syed Hussein juga ada maruahnya sendiri. Lain kalau hulur fulus kebas saja bib! Mereka kebas lagi banyak, tak terkira.
40 KAUM LUT
Menurut berita Buletin Utama bahawa di ibukota sekarang ini terdapat 20,000 orang lelaki yang terlibat dalam skandal homoseksual.
Bilangan tersebut bertambah dari masa kesemasa dan di khuatiri ibukota akan bertukar menjadi kampung Sadum di Palestine di mana hampir seluruh masyarakatnya mengamalkan homo.
Kaum Nabi Lut ini langsung tidak mendengar nasihat Nabi Lut bahawa perbuatan mereka adalah dilaknati Allah SWT.
Akhirnya Allah SWT musnahkan seluruh daerah Sadum dan mematikan hamoir keseluruhan manusia durjana kecuali Nabi Lut dan beberapa kerat pengikut yang beriman.
Kita khuatir jika bilangan pengamal homo ini semakin ramai dan tidak boleh dikawal lagi maka Tuhan akan melaknatkan penghuninya menjadi punah ranah.
Yang peliknya bukan tidak ada kaum wanita cantik di Sadum tetapi lelaki juga yang dicari. Kelebihan pada Anwar pula dia boleh kebas depan belakang, lebih teror dari kaum Lut.
41 TIDAK DISENANGI RAKYAT
Dengan penglibatan skandal dengan isteri orang, homoseksual, rasuah, salah guna kuasa, jadi boneka Amerika Syarikat, menopengkan agama Islam dan berbagai lagi, maka Anwar menjadi pemimpin tidak popular dan akan membawa porak peranda bukan saja kepada ahli UMNO tetapi seluruh rakyat Malaysia.
42 ORANG MELAYU MENJADI MISKIN
Sebelum Anwar menajadi Menteri Kewangan, ramai orang Melayu menikmati kesenangan dan kekayaan. Tetapi bila Anwar ganti Daim Zainuddin, orang Melayu jatuh miskin. Selama lima tahun mereka tunggu dengan sabar agar kemelesatan ekonomi dapat dipulihkan tetapi rezeki yang ditunggu masih tidak tiba.
Lebih lama Anwar jadi Menteri Kewangan, orang Melayu akan menjadi papa. Yang kaya bertambah kaya ialah kaum keluarga Anwar sendiri.
43 MASA DEPAN NEGARA GELAP
Malaysia dikenali di mata dunia kerana populariti Perdana Menterinya Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Dalam waktu yang singkat Malaysia akan berhijrah dari dunia ketiga kepada negara maju.
Konsep Wawasan 2020 menjadikan Malaysia negara dengan rakyat yang makmur dan bersatupadu.
Apakah impian kita ini tercapai andaikata Anwar menjadi Perdana Menteri nanti?
Ramai yang meramalkan nasib masa depan negara akan gelap di bawah Anwar.
44 STRATEGI
Dalam keadaan ekonomi yang merosot, Anwar masih berupaya menyusun strategi politiknya untuk berkuasa dengan agenda bagaimana untuk menumbangkan Dr. Tun Dr. Mahathir.
Anwar mahu semua general dan leftenannya bertanding sebagai Ketua, Timbalan, Naib Ketua, AJK, Ketua Pemuda dan Ketua Wanitadalam peringkat bahagian baru-baru ini.
Malangnya strategi Anwar ini menghadapi kebuntuan kerana beberapa peraturan majlis Tertinggi UMNO.
Jadi kebanyakan yang menduduki jawatan-jawatan penting bahagian bukan kalangan mereka yang menyokong Anwar.
Kalau strategi Anwar ini berhasil (sebelum Peraturan MT) maka beliau berhasrat mahu menentang Dr. Tun Dr. Mahathir dalam pemilihan 1999. Anwar mahu Dr. Tun Dr. Mahathir K.O di tangannya.
45 TABUR WANG
Kerana kemewahan wang yang dimiliki oleh Anwar dan orang-orangnya, maka menyebabkan setiap calonnya dalam pertandingan bahagian pasti menang.
Dalam pemilihan Ketua Bahagian UMNO Langkawi tahun 1995, orang-orang Anwar tabur wang macam nak rak, semata-mata mahu hapuskan kemenangan Sanusi Junid.
Pengaruh wang yang amat kuat menyebabkan Sanusi tewas di tangan Abu Bakar Taib Ahli Parlimen Langkawi.
Begitu di Melaka baru-baru ini, akibat politik wang, Rahim Tamby Chik mengalami kekalahan untuk jawatan Ketua Bahagian Kota Melaka.
46 MAKAN MENCANGKUNG MAKAN BERSEPIT
Tatatertib Melayu adalah tatatertib kehidupan Islam. Perjuangan Islamlah menjadi asas perjuangan Anwar sewaktu dalam ABIM.
Tetapi bila jadi Menteri, adat kesopanan yang diamalkan selama ini terus hilang. Anwar dirakamkan makan mencangkung di khalayak ramai dan makan bersepit di depan Perdana Menteri.
47 PENUBUHAN MTEN
Perdana Menteri Dr. Tun Dr. Mahathir terlalu berlembut dengan Anwar walaupun Anwar sanggup memijak kepala.
Dr. Tun Dr. Mahathir mencari jalan bagaimana untuk mengawal kewangan negara supaya perbelanjaannya dapat di atur tidak diboroskan oleh Anwar.
Kerana itu Dr. Tun Dr. Mahathir membentuk Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) dimana Daim Zainuddin menjadi Pengarah Eksekutifnya.
48 TAMPARAN KEPADA ANWAR
Sepatutnya Anwar harus sedar bahawa penubuhan MTEN adalah satu tamparan kepadanya kerana kredibilitinya dalam menyelenggarakan kewangan negara diragui.
Kalau Anwar mempunyai hemat dan bermoral tinggi, sepatutnya ia meletakkan jawatan sebagai Menteri Kewangan.
49 KEHANCURAN
Perpaduan UMNO dan orang Melayu yang selama ini berjalan baik dan stabil akan hancur sekiranya Anwar tetap dipilih sebagai Perdana Menteri.
Ini didasarkan dari fakta-fakta yang dibentangkan dalam buku ini.
50 AMANAT
Akhirnya amanat dari Haji Sulaiman Palestin kepada Dr. Tun Dr. Mahathir sebelum beliau meninggal dunia.
Anwar banyak berguru kepada Allahyarham yang merupakan bapa saudaranya. Haji Sulaiman yang merupakan tokoh veteran UMNO banyak mengetahui rahsia dan kelemahan Anwar.
Dr. Tun Dr. Mahathir dicadangkan oleh beliau supaya memilih Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri kalau mahu melihat UMNO selamat.